Citat:
Ursprungligen postat av
kolingen321
Ja förstår inte vad du menar med trupp förflyttningar är inte svårt för nationalister? Till att börja med så är det den vanliga armen som strider för det mesta i UA. Och vad bryr sig plan om att det är nationalister? För att göra stora truppförflyttningar behöver man mer en enskilda bilar. För att göra stora truppförflyttningar krävs det stora transporter, transporter som flyg kan se och förstöra (oftast) detta flyg skiter om det är nationalister eller miljöpartister. Suck den grundläggande kunskapen är fan skrämmande.
Det absolut viktigaste när man vill byta regering och ta över ett land är att ta över huvudstaden (behöver jag förklara ?)
Olika industristäder minskar i betydelse jämfört mot detta, Putin har flera industrier som står tomma nu btw. Vad som ser ut i Kiev är att UA gör en offensiv igen. Varför går inte ni på "propagandan "då ? Jag säger inte att det inte finns propaganda men jag tror mer detta handlar om att ni inte respekterar människor som är experter på ett område tack vare högskolepoäng . Ni respekterar mer " öl byggde denna kropp"
Jag menar nationalister som är villiga att hjälpa grabbarna i Mariupol kan ju ta sig dit. Det är ju också det jag menar att stora militära truppförflyttningar kan slås ut av flyg och missiler. Tar nationalisterna bilen eller bussen till uppsamlingsplatserna så blir det enklare. Du vet vår typ av mobilisering en gång i tiden, kom i vad fan du har.
Det är ju många lager av krigföring här eller tror du bara Ukrainarna ägnar sig åt traditionellt krigföring med stora truppförflyttningar och pansar? Man vill helt enkelt inte avvara stridsenheter från Kiev även om det bara är nationalister.
Du menar att man skulle ta över en miljonhuvudstad med 150 000 man (minus de man har på andra ställen)? Kriget är i sydöstra Ukraina om du inte märkt det. Visst hade det väl varit bra för ryssarna om Kiev gett upp snabbt men huvudfokus är sydöstra Ukraina. Det är där industrin och naturtillgångarna finns.
Målet Ryssland har är ju inte att ockupera hela Ukraina för då hade man ju gått in med en mycket större styrka. Dom har ställt krav om du missat det och vill ha dom uppfyllda. Att ta Kiev är inte nödvändigt för förlorar Ukraina dessa viktiga delar i sydöst så är ju landet färdigt och för alltid fattigt.
Påstår du att du är expert på området? Högskolepoäng? Ett krav för att kunna tänka eller vad? Är det därför vi har detta krig nu med allt hat och en ekonomi som nu går utför, högskolepoängen? Jag läser in mig från många olika källor och "experter" och bildar mig min egen uppfattning. Prova själv att ha lite bredd däruppe i huvudet och var inte så trångsynt.