2022-03-24, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biljon
Observera att dom tagit kängorna från varje soldat, undra varför?

De har inga själva
Citera
2022-03-24, 20:04
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Frusna Ukrainska soldater som förlorat livet:

https://streamable.com/nhxzkl

Någon som vet var detta är?

Döda soldater. Det ser ut som om någon lagt dem där så länge. Usch. Det är sällan man ser döda människor i vår del av välden, vare sig i verkligheten eller på bild. Efter detta krig har jag vant mig, men det är ohyggligt.
Citera
2022-03-24, 20:05
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Du tror Ryssland ska besegra Ukraina när de inte lyckades i Afghanistan och hade enorma problem i Tjejenien? Dröm vidare, hur går det med lönen i rubel förresten?

Hur gick det för USA i Afghanistan, Iraq och typ en helvetes massa andra länder? Världens största armé, som fäller mest bomber runt om i världen och dödar flest civila i världen... Både NATO och USA bombar sjukhus i krig.
Citera
2022-03-24, 20:05
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Du vet att du skriver med en 19 åring?

Bedårande när du spelar på din ålder.

Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Jag kan inte ens räkna hur många azov lik det ligger i dom här filmerna ifrån dagens strider. Kan du ta en titt?
https://t.me/intelslava/23414?single

Tre va? Var det jättesvårt?
Citera
2022-03-24, 20:06
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dLn_sthlm
Vet inte om det tagits upp i tråden men ett av de ryska skeppen som flydde hamnen i morse snurrar bara runt runt i en snäv cirkel. Är långt ifrån någon expert på skepp men det verkar inte vara något man gör med ett funktionsdugligt skepp.

https://www.reddit.com/r/CombatFootage/comments/tmn5k8/second_ship_hit_in_berdiansk_appears_out_of/

Kanske CWD??? Grovt översatt Kronisk slöseri sjukdom.... eller galna ko sjukan som det också kallas. Ett skepp sänkt, ett allvarligt skadat, brann bra när den gick ut och ett oskadat till vidare

https://www.friatider.se/har-brinner-ryska-landstigningsfartygen-upp-i-ukraina
Citera
2022-03-24, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stolerik
Jag har hört att det är 400 000 ryska soldater som dött och 1000 generaler
Eftersom du hela tiden uppdaterar oss på det nyaste från RT så är jag glad att du delar med dig av siffrorna
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Du tror Ryssland ska besegra Ukraina när de inte lyckades i Afghanistan och hade enorma problem i Tjejenien? Dröm vidare, hur går det med lönen i rubel förresten?
Ha ha jag har varit en sovande rysk agent under mer 18 år här på Flashback då jag låtsats ha intresse för italiensk fotboll. Du avslöjade mig.

Putin är påläst och vet vad som krävs. Han har varit tydlig med sina krav o avsikter, och fullföljer dem.

Det är patetiskt när man sitter och baserar sin kunskap på TV och tidningar. Där rysk media har förbjudits. Jag kommer ihåg då Trump vann 2016, eller när alla snackade om Putin hjälpte Trump att vinna valet, Eller då Bidens laptop/dagbok förnekades eller då...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Jag vet inte hur ryssarna resonerat strategiskt och taktiskt, vad gäller trupp och materiel. Men det finns de som verkar förstå sig på sådant ganska väl och med ledning av kartor så verkar det faktiskt som om ryssarna avdelat mindre styrkor runt städer som Kiev och Kharkiv för att sedan runda och ta sig vidare för att strida i sydost mot Ukrainas styrkor där. Det är nästan så man kan se den stora konvojen mot Kiev som en skenmanöver. Kherson intogs och sedan mötte man motstånd i Mikolaiv av sådan grad att man valde att retirera. De stora striderna sker i sydost. Fokus på att skära av försörjningsleder och reträttvägar mot Kiev. Och sedan ett hårt tryck mot försvarslinjerna från utbrytarrepublikerna. Sedan några dagar bryts försvarslinjerna upp och de Ukrainska trupperna retirerar med brist på ammunition, bränsle och mat.

Man får se hur det går.

Nope , finns väldigt få experter som säger det där ( har inte läst någon med ditt resonemang)
Vad som hände var att deras plan misslyckade. Det är väll dock troligt att dom har gett upp planen på att ta Kiev om dom har förlorat så många trupper som NATO säger att dom gjort. Dom hade en offensiv som tog mark i det första stadiet, sedan gjorde UA på bra motstånd så nu kommer väll den andra stadiet av krig där ryssarna inte kan göra så stora offensiver ( om dom inte lyckas skramla ihop några nya arméer)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stolerik
Det lär komma vittnesmål från befolkningen i mariupol nu när de befriats,hur de hölls som gisslan och mänskliga sköldar av ukrainska armen.

Tiotusentals har flytt Mariupol till Urakinakontrollerat området. Om det förekommit så berättar dessa om det i detta nu.
Citera
2022-03-24, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Beror på förhandlingspositionen. Ukraina kanske får nöja sig med att få tillbaka några förstäder till Kiev i utbyte.

Nej, en så dålig förhandlingsposition kan Ukraina aldrig hamna i om det fortfarande ska finnas nåt att förhandla om. Tvingas Ukraina till en villkorslös kapitulation så kan det bli utfallet, men inte om det ska finnas nån mening att förhandla om fred. Jämför Jaltakonferensen 1945 som gjorde allt utom villkorslös kapitulation uteslutet för Tyskland.
Citera
2022-03-24, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Ha ha jag har varit en sovande rysk agent under mer 18 år här på Flashback då jag låtsats ha intresse för italiensk fotboll. Du avslöjade mig.

Putin är påläst och vet vad som krävs. Han har varit tydlig med sina krav o avsikter, och fullföljer dem.

Det är patetiskt när man sitter och baserar sin kunskap på TV och tidningar. Där rysk media har förbjudits. Jag kommer ihåg då Trump vann 2016, eller när alla snackade om Putin hjälpte Trump att vinna valet, Eller då Bidens laptop/dagbok förnekades eller då...

Du har uppenbarligen inte läst historia i alla fall.
Citera
2022-03-24, 20:09
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Putin skulle ju i princip inte behöva offra en enda soldat. Han kan ju bara säga, ge er eller så atombombar vi er. Ger de sig inte då så kommer en atombombomb tills att de ger upp.
Så frågan är varför man behöver låta tiotusentals soldater dö helt i onödan.

För till och med Putin inser vad det skulle betyda ifall han startade ett kärnvapen krig. Samt ifall tanken är att ta över en nation så vill man inte att området man tar över är obrukbart. Den civila opinionen mot Putin och Ryssland skulle bli extremt illa vid händelse av ett kärnvapen krig. Om man spekulerar om att tanken i början var att det skulle gå snabbt och det ukrainska folket skulle stå på (eller allafall tolerera ) sida med Rysslands krav och det övertagande man gör (troligen en majorinett ledd ledare för Ukriana), i detta scenario går det inte att används kärnvapen. Nu gick det inte så enkelt och den ukrianska opinionen mot Ryssland och Putin är usel och kommer endast bli sämre ju längre kriget pågår.

Ryssland som nation har genom historien visat att de inte har några problem att offra väldigt många liv (både civila och soldater) för att få sin vilja igenom och slåss för det man anser vara rätt (till viss del ska vi nog vara tacksamma för denna uppoffring i historien).
Senast redigerad av Neroxx 2022-03-24 kl. 20:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in