2022-03-17, 12:10
Medlem
Gen.Ouromovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Ja det var väl ganska så i början av kriget som den ukrainska regimen vart så desperata att de meddelade att de fångar som vill, kan bli utsläppta om de är med och krigar. Undrar hur många som nappade på erbjudandet.

Jag googlade faktiskt och hittade några artiklar att intagna med erfarenhet av strid blir utsläppta och får joina Ukrainska motståndet. Måste vara en dröm för en livstidare, här har du en Ak, fronten ligger ditåt.

Lär ju vara många som flyr för att aldrig bli sedda igen.
Citera
2022-03-17, 12:11
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vividcarrot
Man vet precis hur detta går, om man inte är förståndshandikappad.

1. Ryssen vinner.
2. Zelenskyyregimen lyckas locka in NATO, troligast att det sker via en falseflagattack, antingen mot civila eller grannländer som är med i NATO, möjligen Polen.

Förståndshandikappad du. Du har snappat upp flashbackjargongen. Coool.

Faktum är att utgången av detta krig inte alls är så uppenbar. Och då menar jag inte bland tonåringar här, utan militära bedömare med kompetens.

Det finns fler faktorer än truppreserver som spelar in. Hittills har Ryssland verkligen inte imponerat varken militärt eller psy op-mässigt. Det kanske vänder, vem vet? Inte du i alla fall.

För övrigt har dina två alternativ helt olika utgång i sig. Hur ska du ha det?
Senast redigerad av Clay Allison 2022-03-17 kl. 12:17.
Citera
2022-03-17, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antivaxxer
Ryssbajs har börjat evakuering av Politiker i Moskva till Uralbergen.

Källa: Observationsplatsen @ Twitter
Det här är intressant. Frågan är om det är en statskupp på gång...
Citera
2022-03-17, 12:12
Medlem
Here we go again.

https://youtu.be/duJAIrMzTK4

Ryssland ska "rensas" från oönskade element.
Har vi hört detta förut?
Ingenting är Putins eller systemets fel.
Skiter det sig, löser man problemen genom att mörda och tortera egna medborgare.
Man kan tro att året är 1952 och inte 2022.
Ukrainakriget är ett fiasko men Putin kommer aldrig att erkänna det offentligt.

Ryssen är som sagt sin egen värsta fiende.
Detta krig är ett av flera bevis på denna tes.
Senast redigerad av Eremona2.0 2022-03-17 kl. 12:15.
Citera
2022-03-17, 12:12
Medlem
Antivaxxers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Tolkning av detta, om det skulle visa sig stämma? Fruktar man inbördeskrig, tro?

Bra fråga. Svårt att få insyn i hur det verkligen ligger till i Ryssbajs.

Kan även tolkas som att de gör sig redo för kärnvapenkrig?

Svårt att veta med terrorstaten Ryssland.
Citera
2022-03-17, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antivaxxer
Ryssbajs har börjat evakuering av Politiker i Moskva till Uralbergen.

Källa: Observationsplatsen @ Twitter
Som sagt, martyren putens plan att ta livet av sig med omnejd fungerar helt enligt planen. Inte många kvar nu på putens sida nu när verkligheten börjar gå upp för dom vad putens plan egentligen innebär..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Jävligt bra spelat av Kina. Det du skriver är spot on. Allt man har jobbat för sedan muren föll är borta.

Jaja Kina kommer att casha in som fan på detta krig.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Ryska förluster efter att ha kört in i ett minfält ( troligen).

https://mobile.twitter.com/UAWeapons/status/1504412816408723465
Citera
2022-03-17, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
UAF verkar pressa tillbaka Röda Armén utanför Mykolaiv. Ryska styrkor norrut kan vara avskärmade nu och väntar bara på att bli slaktade.

https://twitter.com/Guderian_Xaba/status/1504385484524511234

Bra att du förser oss med goda nyheter. Det verkar också enligt samma tweet vara oro i Moskva. Kanske är man rädd för politiska förändringar och vissa beger sig österut för att inte drabbas av Putins vrede. Detta är så klart mycket osäkra uppgifter.
Citera
2022-03-17, 12:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JamesWebb
Det är vanlig rysk propagand. Varje dag skjuter ryssarna artilleri mot ukrainska städer. Dagen efter när krutröken lagt sig och bilder från skadade civila byggnader kommer fram påstår ryssen att det inte var dom, utan Ukraina som sprängt sig själva. Ryska källor är ju ett skämt, patetiskt..

Det är lika mycket propaganda från båda hållen, har du sett Oliver Stones dokumentär Ukraine on fire, så du vet vad kriget handlar om? Om inte så finns den i sin helhet här, detta krig började inte i år som alla tycks tro!
https://odysee.com/@%D0%95%D0%BA%D0%B0%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%B8%D0%BD% D0%B0:8/Oliver-Stone---Ukraine-On-Fire:9

Här är en bättre översättning av inlägget i lördags, att teatern skulle bombas var känt långt innan det skedde, varför blev ingen varnad? Och från vilket flyg släpptes bomben, enligt alla uppgifter från vittnen föregicks inte explosionen av några flyg. Du finner inga problem med detta? Det har jag!
https://twitter.com/petercoffin/status/1504251897938685957?t=m8zrAz24ghYqXbWFz_xCMA&s=19
Senast redigerad av Grumpyoldfart 2022-03-17 kl. 12:19.
Citera
2022-03-17, 12:16
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Hotar man med kärnvapen och använder TOS-1 så är man en galning. Lägg till hur han och hans vänner förkorvrar sig på sitt land samt säljer ut sina tillgångar för vrakpriser.

Gå och lägg dig!
Jag lägger mig när jag behagar din hjärntvättade okunnige idiot.
Citera
2022-03-17, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
OK då vet vi du har skrifligen sagt att du inte kommer att försvara Sverige. Det visste vi innan men nu har vi det på pränt. Och vi kommer att hämta dig och skjuta dig på grund härav. Neger och Arab i Sverige - hehe good luck!

Hur kommer du att bli lycklig i ett land där alla hatar dig?
Jag är nog lyckligare än dig skulle jag tippa på. Du vet att du skriver med en 19 åring?

Tjetjenerna har börjat strida aktivt
https://t.me/RKadyrov_95/1490
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in