2022-03-24, 19:54
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelangoche
Hur kan det vara slump och stundens inlevelse då han metodiskt packar ner hammare, yxa och kniv på morgonen, åker till skolan, deltar i alla lektioner och till och med är med på en föreläsning utanför skoltid? Jävelskapet påstår nu att att han ångrar sig, men då han inte lugnar ner sig och återfår sitt förnuft under hela skoldagen så tror jag inte ett skit på det. Jag tror att han tycker att kvinnorna fick det de förtjänade. Råttor som denne "man" har förverkat sin rätt att leva.

Det är väl klart som fan att han ångrar sig. När adrenalinet lagt sig och han inser att människorna han klubbade ner inte kommer tillbaka, nu sitter han i ett ruttet häkte och kommer sitta inburad (förmodligen) tills han är 40+. Det var nog knappast "värt det". Kombinationen gör nog det svårt att inte ångra sig.

Men vad spelar det för roll nu. Gjort är gjort och ingenting får det ogjort.

Jag tror dock inte att han får en "tuff tid i fängelset" som en del vill påstå. Han får nog sitta med andra i samma "rang" så att säga.
Citera
2022-03-24, 19:55
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Nej, det kommer han inte. Killen har begått planerat och överlagt dubbelmord med möjligt ideologiskt motiv som kan göra det till hatbrott.

Han har en uppförsbacke hög som Kitzbühels störtloppsbacke som utgångsläge och allt hans ombud kan göra är att spela ned motivet och uppsåtet till morden. Vilket är det han gjort.

Möjligt ideologiskt motiv - vilket?
Citera
2022-03-24, 19:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anonn
I början snackades det om Cederholm, wigger och morsa som hoppat framför tåget. "Jaha", tänkte jag. "Ännu ett WT-dåd".

Men det stämmer alltså inte?
Hans far är eller var högstadielärare?
Hans morsa var också nån sorts pedagog eller "artist"?
Fabian själv verkar också mer nördig/konstnärlig än WT-ig.
Araberna som skriver "kung bror" på han kommentarsfält känner inte honom.

Stämmer det då att hans morsa begick självmord?
Att skriva olyckshändelse i dödsannonsen luktar coverup för självmord tycker jag.
Så vidare spekulationer bör fortgå.
Citera
2022-03-24, 19:56
Medlem
Underskatta aldrig en advokat. Okey FC:s advokat Anders Eliasson har snackat vitt och brett. AE har nog en plan med detta. Han sticker inte under stol vad som har hänt det hela är uppenbart. Det finns ingen annan ev GM som skulle ha kunnat utfört morden. Det är som det är, FC är GM och han har gjort vad han gjort.

Vad är då planen? Invänta P7 liten sinnesundersökning. Som senare evt kan utvidgas till en större sinnesundersökning. Beroende på hur denna utfaller kan man sedan döma till vård istället för fängelse.

AE är nog intresserad av att ha en backup utifall det skulle bli frågan om fängelse. Det kort han då kommer spela ut är likgiltighetsuppsåtet. Då måste rätten ta hänsyn till om FC ställer sig likgiltig till vad han gjort. Samtidigt kommer här motivbilden in. Finns det någon sådan?. Alltså det är där som AE kommer att så ett tvivel till domstolen och som alla redan vet "utom allt rimligt tvivel".

Det tror jag är AE:s plan om fängelse kommer ifråga efter P7.

Kanske något att tänka på när man idiotförklarar FC. AE förnekar inte det som FC gjort men han har säkert intresse av att få ett så kort straff som möjligt för sin klient.
Senast redigerad av leosurvey 2022-03-24 kl. 19:58.
Citera
2022-03-24, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dizzi
Advokaten pratade alldeles för mycket det är solklart, han är nog inte van med media. Kanske under resans gång blir det mera svar som -inga kommentarer, det får utredningen visa osv….
Han har varit ledamot i Advokatsamfundet sedan 1984, dvs haft hand om brottmål och stått på domstolens lista. Han borde begripa bättre. Men det är många i kåren som sett intervjun och reaktioner kommer inte utebli. Men vi lär nog få leva i okunnighet om han får en erinran eller ej.
Citera
2022-03-24, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SAIVON
Nej han framstår som sagt mer som schizoid eller autistisk. Givetvis kan psykisk ohälsa drabbar exempelvis autistiska individer. De är särskilt känsliga för den hatpropaganda människor utför. Se till det att han hade kunnat attackera hela skoldagen. Slumpmässigt blev det två medelålders kvinnor. Men någonstans valde han att vänta ut tiden och sedan attackera den första kvinnan. Hela internet svämmar över om att medelålders kvinnor som inte är reproduktiva är batikhäxor, värdelösa, förtjänar att våldtas och mördas osv. Hat är lätt att programmera in i autistiska människor under tiden de växer upp precis som att de kan vara särskilt hederliga, rättfärdiga och vägra göra fel

Dådet tyder mer på internet och pådrivande triggers av troll. Kvinnor förtjänar inte att leva efter 35 år. Det är en vanligt förekommande utagerad åsikt. Se hur kvinnor som är starka särskilt hatas grovt generellt.

Der måste vara extremt sjuka och störda män som har den åsikten. Knappast vanligt förekommande, även om det tyvärr finns många. kvinnohatare och bittra, ondskefulla män.
Citera
2022-03-24, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han har varit ledamot i Advokatsamfundet sedan 1984, dvs haft hand om brottmål och stått på domstolens lista. Han borde begripa bättre. Men det är många i kåren som sett intervjun och reaktioner kommer inte utebli. Men vi lär nog få leva i okunnighet om han får en erinran eller ej.

Ok, ja då är det ytterst märkligt att han babblade som han gjorde.😱
Citera
2022-03-24, 19:59
Medlem
Hur länge tror ni det tar innan FUP kommer ut?
Citera
2022-03-24, 20:03
Medlem
[quote=Greven101|79633572]Hur länge tror ni det tar innan FUP kommer ut?[/QUOT

FUP släpps när åtal väcks, så räkna med 8-10 månader minst.
Citera
2022-03-24, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pelangoche
Hur kan det vara slump och stundens inlevelse då han metodiskt packar ner hammare, yxa och kniv på morgonen, åker till skolan, deltar i alla lektioner och till och med är med på en föreläsning utanför skoltid? Jävelskapet påstår nu att att han ångrar sig, men då han inte lugnar ner sig och återfår sitt förnuft under hela skoldagen så tror jag inte ett skit på det. Jag tror att han tycker att kvinnorna fick det de förtjänade. Råttor som denne "man" har förverkat sin rätt att leva.

Jag misstänker också att hans tårar är ett spel för gallerierna och enbart självömkan. Som du säger var det en överlagd och planerad handling. Jag tänkte förut att det var ett impulsdåd men nej, det stämmer ju inte med tanke på hans förberedelser. Han måste vara oerhört kallsinnig.
Citera
2022-03-24, 20:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Nej, det kommer han inte. Killen har begått planerat och överlagt dubbelmord med möjligt ideologiskt motiv som kan göra det till hatbrott.

Han har en uppförsbacke hög som Kitzbühels störtloppsbacke som utgångsläge och allt hans ombud kan göra är att spela ned motivet och uppsåtet till morden. Vilket är det han gjort.

Även S*lbersky på 80+ hade kunnat få denna yngling bättre förutsättningar, än vad hans nuvarande försvarare. Hans ombud kan vara snäll och tacka för sig, man undrar vart denna man tagit sin examen.
Citera
2022-03-24, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Jag misstänker också att hans tårar är ett spel för gallerierna och enbart självömkan. Som du säger var det en överlagd och planerad handling. Jag tänkte förut att det var ett impulsdåd men nej, det stämmer ju inte med tanke på hans förberedelser. Han måste vara oerhört kallsinnig.

Eller schizofren med röster som säger vad han ska göra. Därav planeringen med att ta med vapen och skada någon eller flera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in