2022-03-24, 18:52
Medlem
Seriöst, fortfarande nere.

Inte en jävel i Sverige kan kolla något "skyddat"...
Citera
2022-03-24, 18:59
Medlem
MickeyAnonymouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-WOG
Det är ju denna utveckling ni ungjävlar kämpat för, alla under 50 år gnäller på oss som vill ha kontanterna kvar, men ni tjafsar om rånrisk, pengarna har baciller, det är smidigare med kort. En liten cyberattack eller driftstörning gör att ni inte kommer åt era banker eller swish och ni börjar grina som några småbarn som inte får godis av mamma.
Jag hoppas att ryssen stänger ner hela jävla internet så ingen jävel kommer åt sina pengar. Vill ni ha det kontantlöst i samhället så ska det även vara kontaktlöst också.
Oj nu får nog farfar lugna ner sig så han inte bryter höften..
Citera
2022-03-24, 19:01
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Det är ju märkligt att alla skall tvingas legitimera sig med BankID så fort man skall utföra vilken handling som helst i samhället. Helt vanliga företag som tex Telia kräver numera BankID för att ställa den minsta lilla fråga till kundtjänst. Jag har de senaste veckorna drabbats av vansinnet då jag hjälpt en gammal släkting som inte kan hantera dator eller smartphone med kontakter med just Telia.

Ja, tyvärr krävs nog en rejäl systemkrasch, med en massa enskilt lidande, för att den inbyggda säkerhetsrisken och den rent autistiska fantasilösheten över konsekvenserna, som är uppenbart för oss också skall gå upp för de som bestämmer.
Citera
2022-03-24, 19:01
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
För mig funkar det inte att logga in.

Är det ryssen eller? Tror ni det? Isåfall lär det väl bara bli värre…
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux

Hmm... Har ni testat det jag skrev som funkar för mig? Vad har ni för version och mobil / dator?
Citera
2022-03-24, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Hmm... Har ni testat det jag skrev som funkar för mig? Vad har ni för version och mobil / dator?

QR fungerar inte underskrift med kod
Citera
2022-03-24, 19:04
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MickeyAnonymouse
Oj nu får nog farfar lugna ner sig så han inte bryter höften..
Mmm
Citera
2022-03-24, 19:05
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Du kan testa dra telefonen ut och in ur röven tio gånger, det kommer likförbannat inte fungera!

I och med att det ligger NEREEEEE!!!
Citera
2022-03-24, 19:07
Medlem
Citat:

Jag har inte bankid på fil.
Citera
2022-03-24, 19:23
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
QR fungerar inte underskrift med kod
Jag kommer in på banken med QR på datorn och kunde sätta in via Swish till P.F.C. i varje fall.
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Du kan testa dra telefonen ut och in ur röven tio gånger, det kommer likförbannat inte fungera!

I och med att det ligger NEREEEEE!!!
Du vet att det finns medicin som lugnar ner personer som lider av ADHD
Hur förklarar du att jag och en del andra har skrivit att det fungerar i viss mån? Löjligt att bli otrevlig utan att berätta vad du har försökt med.
Citat:
Jag har inte bankid på fil.
Synd, jag har Skandiabanken men tror att vissa andra har det också som saknar dosa.
Citera
2022-03-24, 19:27
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Jag kommer in på banken med QR på datorn och kunde sätta in via Swish till P.F.C. i varje fall.

Du vet att det finns medicin som lugnar ner personer som lider av ADHD
Hur förklarar du att jag och en del andra har skrivit att det fungerar i viss mån? Löjligt att bli otrevlig utan att berätta vad du har försökt med.

Synd, jag har Skandiabanken men tror att vissa andra har det också som saknar dosa.
Ja, NU fungerar det ju så inget konstigt.
Citera
2022-03-24, 19:31
Medlem
Citat:

Funkar för mig sedan 1h
Citera
2022-03-24, 19:36
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Ja, NU fungerar det ju så inget konstigt.
Det har fungerat till viss del ända sedan jag skrev i denna tråden kl.17:31 så det konstiga är snarare ditt överdrivna beteende och tvångsmässiga behov av att påpeka när det börjar fungera för just dig ...verkligen dråpligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in