2022-03-24, 13:07
Medlem
Jag är intresserad av att söka mig som projektledare inom byggbranschen men samtidigt avskräcks jag av alla historier om hur stressigt, påfrestande, tajta tids och ekonomiska marginaler det verkar finnas.
Vad är era upplevelser?
Citera
2022-03-24, 15:10
Medlem
Vad har du för bakgrund?
Citera
2022-03-24, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stortrollet
Vad har du för bakgrund?
VVS montör
Senast redigerad av Rvrvrp 2022-03-24 kl. 19:11.
Citera
2022-03-24, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rvrvrp
VVS montör
Okej, då har du ju bakgrunden Jag är själv gammal snickare som gick över som projekt/arbetsledare för tjugotalet år sedan. Frågan är väl egentligen vad man är intresserad av och hur man vill jobba, båda sidorna har sina respektive för och nackdelar. Man får ju tänka på att lönen är rätt schyst både för snickare och VVS-montörer så hoppet till en projektledarroll blir inte jättestort i början samtidigt som ansvaret ökar ganska rejält. Det svåra är väl att få möjligheten, men har du den så ta chansen! Det värsta som kan hända är att du inte trivs och går tillbaka till montör.

Jobbet i sig har jag inte så mycket att invända mot, som alltid så hänger det jättemycket på vad man har för folk runt i kring sig och vilket företag man är på. Jag "smög" in i rollen under en längre tid, började väl med att man fick hjälpa dåvarande projektledare att räkna på lite jobb, vara lagbas, gå på byggmöte etc. så när jag väl tog klivet var det inte så stort. Har varit på flera firmor sedan dess och dessutom drivit konsultverksamhet under ett par år. Fråga om du har någon funderingar!
Citera
2022-03-24, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stortrollet