2022-03-24, 18:19
Medlem
Jofs avatar
Tiden nu är som att återuppleva 1939. Hitlers invasion av 🇵🇱 Polen.
Hitler var dock ärlig. Handlade om Ökat Livsrum för tyskarna.
Det är vad det handlar om för Putin.
Men han gömmer sig bak lögnaktig retorik.
Har fortfarande en del att lära av hitler alltså.
Men handlingarna är desamma.
Citera
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Nej man kan ju låta det vara en ruinstad eller riva den. Men den är i alla fall förstörd. Vad tror du hände med människorna som bodde där. Men det bryr du säkert dig inte ett dyft om. Putler är 100 gånger viktigare så klart.

Det hör egentligen inte hit, men jag är så pass gammal att jag tillbringat många somrar som barn i ruinstäder efter andra världskriget, där det tydligt saknades män och av de som fanns många var lemlästade och hade otäcka ärr och igensydda ögon. Vad jag bryr mig om vet du inte ett skit om.

Men när det gäller att ställa ordning städer efter krig så är det ingen självklarhet att detta görs omgående. Staden kanske inte behövs i den nya tiden. Kriget spår kan forfarande ses i Berlin även om det mesta byggts bort under de senaste decennierna. Karthago finns inte mer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stolerik
Så kommer det bli, och dom som inte vill bo i fd ukraina kan flytta. Det är ingen rättighet att ukraina ska finnas.
Det är ju ingen rättighet att Ryssland skall finnas heller. Är ju bara en delrepublik i en övervägande asiatisk federationen och råkar ligga i Europas utkant . Så varför finns Ryssland? Och vad har vi gjort för ont för att få Ryssland så när våra gränser? Det fria Ukraina har öppnat våra sinnen. Tack Ukraina.
Citera
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
maktkamp i kreml.enligt källor dör putler idag.

A major power struggle is going on in Moscow, but we have no clue. Recent Moscow correspondents failed to figure anything out & even considered it ridiculous to try.
The evidence suggests is that FSB & SVR oppose Putin's FSO, National Guard & Chechens.

https://twitter.com/anders_aslund/status/1506800973934645252?t=Bcu__t-87h5Z32_1SCZvKA&s=19

Enligt en Svensk privatperson på twitter som ej ger källor.
Citera
2022-03-24, 18:20
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HandgnuggarOligark
Ja din lilla cuckade betahane, definitionen på sönderbombad innebär att husen mer eller mindre ligger och är jämnade med marken.

Nej det är det inte, har du en källa på den definitionen eller hittar du bara på efter din egen logik som vanligt?? Nu är du Lost in Translation från ryskan. På samma sätt som en söndersprängd tank eller en död ryssmongol kan se ut på många sätt kan ett söndersprängt hus se ut på olika sätt. Det essentiella är att soldaten är död, tanken satt ur spel eller huset inte går att använda och måste rivas.
Citera
2022-03-24, 18:20
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HandgnuggarOligark
Där står massvis med hus som inte är söderbombade. De står stadigt där. Var kommer 90% ifrån relaterat till denna video? Fördelningen av vad som verkar vara "sönderbombat" (Vissa delar ser snarare ut som fattiga platta åkrar) är defnitivt inte 90% utan snarare 40% sönderbombat, såvida man kan räkna åkrarna som "sönderbombade" hus, vilket är oklart.

Tydligt och klart en propagandafilm av Väst. Man försöker Wag the Dogga med lite filmer.

Nu hävdar ju i princip alla som bor eller har varit i Mariupol att 90% är förstört.

Du anser att det bara är 40% av stan som är förstörd av din chef Putte. Jag säger 90%.
Citera
2022-03-24, 18:22
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Kadyrov vågade ju inte ens åka t kiev...
Han är nog hemma och gråter nu. Hans general som skulle leda Tjetjenerna dog väl typ andra dagen redan. Dom flesta sprang hem med svansen mellan benen efter det. De få tjetjener som är kvar har ryssarna tydligen lagt bakom fronten för att skjuta ihjäl deserterande ryssar. Ryssarna vill inte skjuta sina egna men tjetjenerna har inga problem med det.

Citat:
Ukrainians obliterate Chechen special forces column of 56 tanks outside Kyiv and kills top general
The group - likely to number in the hundreds - was blown to smithereens on their second day in the country
Those killed include Chechen general Magomed Tushaev - one of the regime's most highly-decorated soldiers

https://www.dailymail.co.uk/news/article-10555871/Kyiv-comes-huge-aerial-artillery-bombardment-leaving-pulsing-glow-sky.html
Citera
2022-03-24, 18:22
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Dina länkar fungerar inte ens. Ska du suga Putins kuk får du nog göra ett bättre jobb.
Det gör de visst det. Men nu hittar jag inte mitt inlägg så du får länken igen:
Citat:
Our military commander was able to visit one of the houses in the center of Mariupol (89 Metallurgov Avenue), recently liberated by the allied forces from neo-Nazis from the so-called "Azov Regiment". Almost every apartment, almost every corridor or flight of stairs - everywhere are the corpses of murdered neo-Nazis.

Local residents say that on the eve of the start of urban battles, they were expelled from their own apartments, which were turned into firing points.
https://t.me/anna_news/25842

Länken innehåller bilder och filmer från Mariupol.
Citera
2022-03-24, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Han är nog hemma och gråter nu. Hans general som skulle leda Tjetjenerna dog väl typ andra dagen redan. Dom flesta sprang hem med svansen mellan benen efter det. De få tjetjener som är kvar har ryssarna tydligen lagt bakom fronten för att skjuta ihjäl deserterande ryssar. Ryssarna vill inte skjuta sina egna men tjetjenerna har inga problem med det.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-10555871/Kyiv-comes-huge-aerial-artillery-bombardment-leaving-pulsing-glow-sky.html
Men nu 1 vecka senare så hävdar Putin lakejerna att kadyrov tagit över azov.
Citera
2022-03-24, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Det hör egentligen inte hit, men jag är så pass gammal att jag tillbringat många somrar som barn i ruinstäder efter andra världskriget, där det tydligt saknades män och av de som fanns många var lemlästade och hade otäcka ärr och igensydda ögon. Vad jag bryr mig om vet du inte ett skit om.

Men när det gäller att ställa ordning städer efter krig så är det ingen självklarhet att detta görs omgående. Staden kanske inte behövs i den nya tiden. Kriget spår kan forfarande ses i Berlin även om det mesta byggts bort under de senaste decennierna. Karthago finns inte mer.

Nej jag antar att återuppbyggnad kommer att bli för dyr så man kommer bara att låta den förfalla. Att riva kostar ju också pengar.
Men det är så här ryssarna jobbar. De tittar på gamla kartor och ser att något område var ryskt. Sedan åker man dit och förstör allt. Driver folket på flykt och så har man utvidgad sitt livsrum. Precis som om Ryssland skulle behöva det när de har största landarealen i världen. Men mycket vill ha mer tydligen.
Citera
2022-03-24, 18:28
Medlem
Ha ha gillar Ukraina som slår till mot ryska fartyg.

In a nutshell, Z Ruzzki az uzual was zleeping in Ukraine, think they are at home and zlacking ZZZZ!

Ryzzarna kör sin special underwater operation
Senast redigerad av pettersson72 2022-03-24 kl. 18:29. Anledning: Tillägg
Citera
2022-03-24, 18:28
Medlem
baggebo1s avatar
Mer Mariupol. Det gick långsammare än vad jag trodde från början, men snabbare nu sista dagarna än jag trodde för några dagar sen:
Citat:
Today, the Azov Regiment of the National Guard of Ukraine has suffered the biggest losses since its inception. We can say that it no longer exists as a single unit, - a source familiar with the situation
https://t.me/intelslava/23392
Citat:
Mariupol is part of the DPR. Expect an official announcement.
https://t.me/intelslava/23393
Citat:
Head of the DPR Denis Pushilin and State Duma deputies Turchak and Sablin are already in Mariupol
https://t.me/intelslava/23394
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in