2022-03-24, 18:14
Medlem
Zingo2s avatar
Jag är väldigt stolt över vår regering som visar med tydlighet att man inte räds Ryssarna!
Citera
2022-03-24, 18:14
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Staden behöver inte alls byggas upp igen, vad får du det ifrån?

Mauripol är industrihubben i hela södra Ukraina. Landet har inget värde utan Mauripol. De får en befolkning på halsen som ska flytta någonstans och det är Ryssland som får ordna bostäder och arbeten för dem. Och bombar de sönder staden har de heller ingenting att förhandla om. De visar bara vad som kommer hända med alla andra om man inte skjuter ihjäl så många ryssar som möjligt.
Citera
2022-03-24, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HandgnuggarOligark
Den enda som gör bort sig är den överskattade anabolaskådisen som inte ens lärt sig engelska ordentligt. Han har varit med i några hyfsade B-filmer på 80-talet, men inget mer än så. Det är alltid skrattretande när kokainsniffande Hollywoodbögar skall leka experter i diverse geopolitiska frågor.
Går rykten att de knäppt både kadyrov och putte ..
Citera
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av corv1
Ser inte bra ut? Dom spankar ryssarna utav helvete. Just nu är minst 5000 soldater omringade vid kiev och lever på 8 år för gammal mat. Ukraina slår ut soldater...ryssar slår ut köpcentrum. Vilken tror du kommer vinna.
Bara en tidsfråga innan dessa omringade soldater tvingas ge upp, dom får stryk så det blåser om det.
Denna rökpelare kommer från ryska basen vid Hostomel nu:

https://t.me/irpininteresting/4431

Ser inte bra ut för ryssen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Mer Mariupol...
https://t.me/anna_news/25842

Dina länkar fungerar inte ens. Ska du suga Putins kuk får du nog göra ett bättre jobb.
Citera
Medlem
Citat:
Jo, jag är klok och ser omgående vad detta är för videosnuttar som visar någon "sönderbombning". Grozny blev sönderbombad. Lär dig skillnad.

Nej, ryssarna försvarar sig mot NATO och USA-agenter som ockuperat Ukraina i 8 år och installerat militära anläggningar riktat mot Ryssland där samtidigt som de begått massmord mot folket i östra Ukraina.

Ja men Ukraina är en suverän stat och Ryssland har ingenting där att göra. De kan göra som de vill. Ryssland äger inte Ukraina lika lite som Sverige äger Finland S.t Petersburg eller Norge fast de en gång har tillhört Sverige. Uppenbarligen vill folket i Ukraina inte ha ryssarna där i alla fall, men det är väl inte så viktigt för dig. Det viktiga är vad de står i ryska historieböcker.
Citera
Medlem
leachs avatar
Citat:
Ja din lilla cuckade betahane, definitionen på sönderbombad innebär att husen mer eller mindre ligger och är jämnade med marken.

Källa på detta påstående.
Citera
2022-03-24, 18:16
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
maktkamp i kreml.enligt källor dör putler idag.
A major power struggle is going on in Moscow, but we have no clue. Recent Moscow correspondents failed to figure anything out & even considered it ridiculous to try.
The evidence suggests is that FSB & SVR oppose Putin's FSO, National Guard & Chechens.
https://twitter.com/anders_aslund/status/1506800973934645252?t=Bcu__t-87h5Z32_1SCZvKA&s=19

Säger ju inget om att Putin skall dö idag.
Citera
2022-03-24, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Det verkar som din språkförståelse inte är på normalnivå. Jag skrev inte att det finns "vinnare" i krig, jag skrev att Ryssland inte har någonting att vinna på att bomba sönder Maruripol. I det ena är det ett delobjektiv, i det andra är det ett icke nollsummespel där summan är mindre än delobjektiven.
Nää ber om ursäkt normal är inte något folk anklagar mig för. Hög autism. Följer detta krig (haha slaviskt) och ryssland kommer hamna på stenåldern och dom som stödjer det kommer leda stora förluster ekonomiskt. Algoritmer och övervakningen på webben kommer se till att sanningen kommer fram och det kommer inte bli glada dagar när inte brödet står på bordet..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Säger ju inget om att Putin skall dö idag.
Kolla tråden
Citera
Medlem
Ryssland har varit så snälla att de donerat en stor mängd termobariska raketer till Ukraina i Chernihiv Oblast.

https://www.reddit.com/r/UkrainianConflict/comments/tm6teu/in_chernihiv_oblast_the_ukrainian_forces/

Spännande att Putler är så arg på västvärden att vi ger vapen till Ukraina samtidigt som Ryssland själva beväpnar Ukraina med betydligt mer potenta vapen än vad väst gör. Alla möjliga vapen doneras från Ryssland. Ett annat exempel är att Ukraina nu har fler pansarvagnar än innan kriget började.
Citera
2022-03-24, 18:19
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Den enda som gör bort sig är den överskattade anabolaskådisen som inte ens lärt sig engelska ordentligt. Han har varit med i några hyfsade B-filmer på 80-talet, men inget mer än så. Det är alltid skrattretande när kokainsniffande Hollywoodbögar skall leka experter i diverse geopolitiska frågor.

Arnold är före min tid så jag har ingen direkt åsikt om honom, de flesta filmer han gjort gillar jag inte. När han är Conan är ju lite underhållande. Han är tydligen populär i Ryssland, hon säger ju det själv i videon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in