2022-03-24, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Förluster! Är en sak detta handlar om att det skulle kunna vara ett så stort antal dödade på en så kort tid bara på en månad vilket då skulle vara exeptionellt i jämförelse med alla tidigare krig i världen.
Jaa? Vilka bevis finns på motsatsen?
Citera
2022-03-24, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Jag kan säga direkt att jag inte vill sitta i ett Ryskt stridsfordon i Ukraina.

Det är nog årets värsta jobb. Värst är nog bränslefordonen. Inget skydd och Ukrainarna vill spränga så många de kan.
Citera
2022-03-24, 16:50
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JamesWebb
Men Ukraina hävdar 15000 döda ryssar.
Inom NATO tror de på 7000 - 15000 döda
Ryssland bekräftat 500 döda efter en vecka, vilket borde leda till 2000 döda idag om de dör i samma tempo.
Så din teori är att Ryssland talar sanning i antalet döda och 200 000 av de ryska soldaterna som gått över gränsen sitter still i väntan på bensin och mat. Samtidigt som ukrainska försvaret bara väntar? Att bara 2000 personer av 200 000 har dött efter en månad tycker jag låter orimligt

2-3000 döda soldater och 6-9000 skadade.

Skulle Ryssland ens kunna fortsätta strida med 16000 döda på fyra veckor och minst det dubbla antalet skadade?
Citera
2022-03-24, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Jag skulle säga att döda, skadade, krigsfångar och saknade räknas som förluster.

Hur som helst tror jag de amerikanska siffrorna är de bästa att följa.
Ja. MI6 och CIA verkar ha bra koll på det här.
Citera
2022-03-24, 16:51
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Förluster! Är en sak detta handlar om att det skulle kunna vara ett så stort antal dödade på en så kort tid bara på en månad vilket då skulle vara exeptionellt i jämförelse med alla tidigare krig i världen.

Nej, det är inte exceptionellt. Desert Storm varade i ca 40 dagar. Under denna tid dog mellan 20 000 och 35 000 irakiska soldater.

Edit- eller för den delen sexdagarskriget i Israel där upp till 20 000 arabiska soldater dog på en vecka.
Citera
2022-03-24, 16:53
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Nej, det är inte exceptionellt. Desert Storm varade i ca 40 dagar. Under denna tid dog mellan 20 000 och 35 000 irakiska soldater.
Hur stora styrkor rörde det sig om den gången?
Citera
2022-03-24, 16:54
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det mesta sånt där är ju bara ukrainsk och västlig propaganda. Allt med ryska dödssiffror, alla desertörer, alla problem med kyla, bränsle och yadayada. Jag tror snarare det blir ukrainarna och deras supportrar som tvingas vakna upp till verkligheten en dag, och då slår nog oron på ganska snabbt. Man kan bara vinna ett krig på nätet en viss tidsperiod, i slutet är det alltid kriget på marken som avgör.

Ok, jag följer din logik. Ryssland tar mer och mer, du tänker att de även tar Kiev och Odessa gissar jag? Sen då, vad händer sen? Vad är planen?
Citera
Medlem
Citat:

Inte alls! Moderna krig har ofta få förluster undantag WWI och vissa perioder WWII. Till ex östfronten 44 då försvann flera tyska divisioner varje månad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Pianot var ganska ostämt men det går att höra at than spelar "Das Boot" i alla fall.

Däremot vet vi ju ingenting om videon. Jag skulle vilja veta mer om omständigheterna. For all we know kan ju rummet vara fyllt med pedofiler.

Jag har inga problem med fångarna. Ser inte ut att lida direkt.

Hittade en intressant video, där rysk propaganda kanal kablar ut ang rysk förstärkning via fartyg.

Tack o bock säger Ukraina och skjuter sönder skiten.

Går bra nu för ryssen. Jävla luffare är vad dom är.

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/tmexq0/this_russian_propagandist_on_zvezda_tv_channel/?utm_medium=android_app&utm_source=share
Citera
2022-03-24, 16:55
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala

Edit- eller för den delen sexdagarskriget i Israel där upp till 20 000 arabiska soldater dog på en vecka.

Skillnaden är att vi hade väntat oss att Ryssland kunde det här med krig, vinter och rasputitsa. Nu verkar Ryssland vara lika jävla dåliga på krig som på allt annat i princip.
Citera
Medlem
Tuors avatar
Är det dessa som Putin kallar för "nazister"?

https://dailystormer.name/bad-omen-for-trve-aryans-top-leader-of-neo-nazis-bravely-deserts-flees-to-poland/

Varför får jag en stark känsla av att dessa personer inte ens vet vem Hitler är? Dessa är nämligen definitionen av Hollywoodnazister .

Vad kan vi dra för slutsatser kring detta?

1. Putin är väl medveten om att det är "fejk-nazister" som globalistjuden har placerat där för att provocera Ryssland.

2. Putin vet inte om att detta är "fejk-nazister" utan tror på allvar att det är riktiga "nazister".

3. Kan Putin verkligen vara så korkad dock? Knappast. Det är det som gör det hela så otroligt förvirrande.

Kan det helt enkelt vara så att hela den här soppan är en enda stor teater? Putin är med i globalistklubben och det här kriget är bara en del av globalistjudens plan.

Att Putin egentligen bryr sig lika mycket om den ryska befolkningen som västerländska politiker bryr sig om sin.
Senast redigerad av Tuor 2022-03-24 kl. 16:57.
Citera
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Jaa? Vilka bevis finns på motsatsen?
Du får vänta tills kriget är över för att kunna ge en rättvisande siffra antal döda skadade saknade tillfångatagna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in