2022-03-24, 16:16
Medlem
Hej! Var på arbetsintervju idag för en tjänst som tjänsteman på svensk myndighet. Jag tyckte det gick bra allting och jag vill verkligen ha jobbet. Vad tycker ni, ska man vara tyst och invänta svar från HR och chefen där eller ska man dra iväg ett mejl för att skriva något i stil med att man verkligen vill ha jobbet? Jag vill ju försöka sticka ut
Bland de andra och visa ett stort intresse.

Vad säger ni? Framstås man som törstig bara då eller är det positivt?

Vad skriver man isåfall? Eller ringer och säger vad?

Jag har alltså gått vidare ur ett urval redan och tillhör gruppen som faktiskt är lämplig för tjänsten och jag skulle få svar i slutet av nästa vecka..
Citera
2022-03-24, 16:19
Moderator
Maviels avatar
Jag hade väntat in svar. Jag förstår att du är ivrig. Men håll ut.
Citera
2022-03-24, 16:21
Medlem
Messerschmitts avatar
Törstig?
Citera
2022-03-24, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt
Hej! Var på arbetsintervju idag för en tjänst som tjänsteman på svensk myndighet. Jag tyckte det gick bra allting och jag vill verkligen ha jobbet. Vad tycker ni, ska man vara tyst och invänta svar från HR och chefen där eller ska man dra iväg ett mejl för att skriva något i stil med att man verkligen vill ha jobbet? Jag vill ju försöka sticka ut
Bland de andra och visa ett stort intresse.

Vad säger ni? Framstås man som törstig bara då eller är det positivt?

Vad skriver man isåfall? Eller ringer och säger vad?

Jag har alltså gått vidare ur ett urval redan och tillhör gruppen som faktiskt är lämplig för tjänsten och jag skulle få svar i slutet av nästa vecka..
Nej. Det är inte OK att ringa upp.
Citera
2022-03-24, 16:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Messerschmitt
Törstig?

Han är rädd för att chefen ska tro att han är törstig.
Och det kan man ju bli ibland om det är varmt osv.
..

Jag tycker det är bättre att vänta.
Eventuellt skicka ett mail med någon fråga.
Typ, ingår bulle eller jag glömde fråga om arbetstiderna. Är det flex osv
Citera
2022-03-24, 16:30
Medlem
Du ödslar bara deras tid i onödan genom att smöra. Som arbetsgivare skulle jag se negativt på det. Har du något att tillföra intervjun kan det vara okej att ringa men inte med nöd påkommet.
Citera
2022-03-24, 16:31
Medlem
Telepatisks avatar
Vänta.

Skicka absolut inget mejl, det skulle kunna uppfattas som udda enligt mig. Ringa borde man kunna göra om det gått ett tag, men mer att fråga hur det går med processen, inte säga att man verkligen vill ha jobbet.
Citera
2022-03-24, 16:34
Avslutad
Ring inte. Om de vill ha dig så hör de av sig.

Platssökande som vill "bara ringa och höra" är bara jobbigt. Det försämrar inte din situation. Men gör det inte bättre heller. Myndighetstjänster är i regel redan tillsatta innan de annonseras ut och intervjuerna ett spel för gallerierna.

Så vill de ha dig, så hör de av sig. Sök under tiden fler jobb och gå på fler intervjuer.
Citera
2022-03-24, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Jag hade väntat in svar. Jag förstår att du är ivrig. Men håll ut.

Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Nej. Det är inte OK att ringa upp.

Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Han är rädd för att chefen ska tro att han är törstig.
Och det kan man ju bli ibland om det är varmt osv.
..

Jag tycker det är bättre att vänta.
Eventuellt skicka ett mail med någon fråga.
Typ, ingår bulle eller jag glömde fråga om arbetstiderna. Är det flex osv

Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Du ödslar bara deras tid i onödan genom att smöra. Som arbetsgivare skulle jag se negativt på det. Har du något att tillföra intervjun kan det vara okej att ringa men inte med nöd påkommet.

Citat:
Ursprungligen postat av Telepatisk
Vänta.

Skicka absolut inget mejl, det skulle kunna uppfattas som udda enligt mig. Ringa borde man kunna göra om det gått ett tag, men mer att fråga hur det går med processen, inte säga att man verkligen vill ha jobbet.

Citat:
Ursprungligen postat av Briascca
Ring inte. Om de vill ha dig så hör de av sig.

Platssökande som vill "bara ringa och höra" är bara jobbigt. Det försämrar inte din situation. Men gör det inte bättre heller. Myndighetstjänster är i regel redan tillsatta innan de annonseras ut och intervjuerna ett spel för gallerierna.

Så vill de ha dig, så hör de av sig. Sök under tiden fler jobb och gå på fler intervjuer.

Jag tror ni alla har fel! Petter Stordalen hade inte väntat ut en trött HR gubbe innan han fick svar.

Jag ska mejla men funderar på hur jag ska formulera mig för att inte verka törstig. ”Jag har smält samtalet från igår och känner att jag verkligen hade sett fram emot att arbeta tillsammans hos er. Hoppas ni verkligen utvärderar mig rättvist som jag tror matchar er sökprofil.”
Citera
2022-03-24, 16:47
Medlem
Telepatisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt
Jag tror ni alla har fel! Petter Stordalen hade inte väntat ut en trött HR gubbe innan han fick svar.

Jag ska mejla men funderar på hur jag ska formulera mig för att inte verka törstig. ”Jag har smält samtalet från igår och känner att jag verkligen hade sett fram emot att arbeta tillsammans hos er. Hoppas ni verkligen utvärderar mig rättvist som jag tror matchar er sökprofil.”
Roligt svar

Jag hoppas att du skämtar, mejlar du på det sättet så lovar jag dig att du inte kommer vidare.
Citera
2022-03-24, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Telepatisk
Roligt svar

Jag hoppas att du skämtar, mejlar du på det sättet så lovar jag dig att du inte kommer vidare.
Varför inte då? Det visar ju att jag är super intresserad och kommer vara engagerad osv

Det här är exakt samma sak som alla tror att man ska vara inom dejting också. ”CooL” och ”lugn” och inte needy. Den som vinner i livet är den som tar för sig!
Citera
2022-03-24, 16:54
Medlem
maxatdunders avatar
Hade kuggat dig på den simpla principen att du inte kan förstå eller tolka instruktioner som "vi hör av oss i slutet av nästa vecka".
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in