Citat:
Ursprungligen postat av
hannes.muller
Om du inte visste det så befann sig en viktig och välutrustad del av Ukrainas arme vid fronten där och drog sig tillbaka in i staden. Jaha... det var planerat från början av ???? att de skulle bli förintade. :-) Så armen norröver reagerar med att allt går enligt planerna och blir inte alls rädda för att bli kringskurna. Ja ja... du har ju inte direkt haft någon mask att tappa med dina smygrasistiska och nedlåtande omdömen om ryssar.
Jag är mänskligt och etniskt objektiv i detta krig men jag är fiende till USA och de forna kolonialmakternas världsherravälde. Där är jag absolut INTE objektiv. För mig är detta samma krig som fördes av USA i Vietnam när jag var ung. Vi är nog fler Putin-troll i Sverige än vad du tror och ofta har vi ursprung i andra länder.
Ryssar är ett av världen mest rasistiska folk så att de är avskydda av kulturella skäl eller för att de är just ryssar spelar ingen roll.
Ryska jättelandet skapades av rasistiska Tsarer och hövdingar med början på 1000- talet. Hur ska ett slaviskt folk hemmahörande mellan Dnjepr och Volga kunna hamna 1000-tals mil längre österut och dominera, kuva massor av andra etniska folkslag. Hela den Finskugriska folkgruppen fördrevs västerut till Finland, Estland, Ungern. Lapparna kom till Norden runt eller straxt före år 1000.
Jag säger som en del andra vad har ni med främmande lojaliteter här att göra. Är ni bara här för att expandera, snylta stjäla, råna oss och ta vår framtid ifrån oss. Räcker det inte kommer den ryska fattighorderna efter armén för att gräset är grönare här, än det egna av krig förödda och av dåliga ledare förstörda jättelandet.