2022-03-24, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Väldigt trovärdig källa må jag säga

Frågan är vem hon är? Varför hävdar hon något tvärsäkert utan att ange källa?

Till att börja med så var det väl en hammare GM attackerade med och inte en yxa?
Citera
2022-03-24, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Min tanke till varför han hatade de två mördade lärarna, är att det handlar om honom och hans eget öde. Lärarna är i samma ålder som vad Fabians mamma skulle ha varit och mammans födelsedagsdatum och dödsdag ligger nära i tiden. Dessutom har de mördade lärarna egna barn i samma ålder som han själv. Fabians mamma råkade ut för en olycka när han var i förskoleåldern, typ fem år. Hon arbetade inom posten och hennes fordon skulle ha fastnat vid en järnvägsövergång. Fordonet träffades av ett tåg och slungades 20-25 meter från kollisionsplatsen.

Hur har inte hans psyke påverkats av att mamman går till jobbet och aldrig mer kommer hem? Jag skulle säga en hel del. Inom sig har han säkert ett svart hål som inte går att fylla. Han tål säkert inte att höra ett enda ord som har med trevligt familjeliv att göra.

Hur kul har han upplevt det om han har hört hur lärarna pratar om sportlovsresor med sina barn, kommande resor och familjeangelägenheter? Har Fabian inte lyckats sörja sin mamma, ligger sorgen inuti och visar sig utåt som ilska. Ilska är inte sällan förtäckt sorg. Det sägs ju att han hade börjat få vredesutbrott i skolan. Han var nog som ”en tickande bomb” och det var bara en tidsfråga innan han skulle explodera. Han har säkert upplevt livet som orättvist; mamman dog plötsligt, inga direkta vänner, blev ratad för militärtjänstgöring, fick kanske inte delta i ”Spexet” pga sitt beteende, ingen flickvän.

Är man redan sårbar har hans bägare nog runnit över för länge sedan. Morden tror jag blev som en hämnd på tillvaron rent generellt. Hade han varit tjej kanske han hade tagit sitt liv eller hamnat på psykakuten. Killar reagerar oftare med aggressivitet när de mår dåligt.

Detta är mina spekulationer och jag förstår att alla som läser detta inte håller med. Jag är av den åsikten att vårt omedvetna psyke spelar stor roll för hur vi agerar. Många gånger förstår vi inte ens själva varför vi har agerat si eller så.
Tragiskt är det iallafall för de nu namngivna offrens familjer, kollegor och vänner. Tragiskt också för Fabian som redan har förstört sitt liv.

Min mamma dig när jag var liten (självmord). När jag kom hem från skolan så fanns hon inte mer. Jag fick aldrig bearbeta, lämnades helt åt min ensamhet och när vuxenvärlden visade sig fick jag mest skäll.

Nu spekulerar jag- men inte mer än vad du gör …Jag tror att en del av dina beskrivningar är träffande per se, men jag köper inte att det ligger bakom (eller rättfärdigar) att man mördar två oskyldiga. Detta kanske är grunden till hans psykiska ohälsa, men tror inte han går omkring och tänker att andra har en familj men inte han och därför hugger han två ”mammor” i huvudet.

Jag tror som det stod i tidningen att de två kvinnorna blev slumpmässigt utvalda för att de var där just då. Jag tror inte att deras ålder hänger ihop med hur gammal mamman skulle vara nu, det blir lite väl Hollywoodfilm. Jag tror mer på en allmän psykisk ohälsa och avslaget att göra värnplikt.

Iaf för mig spelar det ingen roll vilket datum på året det är- hålet finns där oavsett.
Citera
2022-03-24, 15:06
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magicadespell
Min mamma dig när jag var liten (självmord). När jag kom hem från skolan så fanns hon inte mer. Jag fick aldrig bearbeta, lämnades helt åt min ensamhet och när vuxenvärlden visade sig fick jag mest skäll.

Nu spekulerar jag- men inte mer än vad du gör …Jag tror att en del av dina beskrivningar är träffande per se, men jag köper inte att det ligger bakom (eller rättfärdigar) att man mördar två oskyldiga. Detta kanske är grunden till hans psykiska ohälsa, men tror inte han går omkring och tänker att andra har en familj men inte han och därför hugger han två ”mammor” i huvudet.

Jag tror som det stod i tidningen att de två kvinnorna blev slumpmässigt utvalda för att de var där just då. Jag tror inte att deras ålder hänger ihop med hur gammal mamman skulle vara nu, det blir lite väl Hollywoodfilm. Jag tror mer på en allmän psykisk ohälsa och avslaget att göra värnplikt.

Iaf för mig spelar det ingen roll vilket datum på året det är- hålet finns där oavsett.

Beklagar att du fick vara med om detta. En förälders självmord är ett mycket stort trauma för ett barn men det är ingenting som gör att man själv skulle bli farlig på något sätt.
Citera
2022-03-24, 15:18
Medlem
Maureliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zelig
Är det Victoria i den vänstra bilden och Sara i den högra?
Undrar just om deras attityd var feministisk, för bara det kan vara triggande!
Citera
2022-03-24, 15:19
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteriorDecorator
Förmodar att du är arbetslös?

Att man tar reda på saker innan man skriver skit på internet är kanske inte ett tecken på arbetslöshet i sig. Jag jobbar hemifrån. 😎
Senast redigerad av Andy Flag 2022-03-24 kl. 15:21.
Citera
2022-03-24, 15:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zelig
Är det Victoria i den vänstra bilden och Sara i den högra?

Kan bara bekräfta att det är Sara till höger, den andra har jag aldrig träffat.
Citera
2022-03-24, 15:23
Medlem
Copaibas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Jodu detta är nog ett hyperkänsligt ärende att göra en orosanmälan. Några faktorer kan vara dessa att man inte gör den. Man är rädd för att bli trakasserad av den som blivit orosanmäld. Orosanmälan gör att det blir spänningar som istället kan öka problematiken osv. En möjlig väg att gå skulle kanske vara att informera eleverna grundligt vad som sker om dom inte sköter sig på skolan. Men som sagt det är ett prekärt läge. Samtidigt tror jag att skolan måste ha väl inövade rutiner på när man ska göra en orosanmälan. Hur det såg ut i Malmö vet jag inte.

https://www.skolverket.se/skolutveckling/inspiration-och-stod-i-arbetet/stod-i-arbetet/skolans-ansvar-for-barn-som-far-illa

Stora problemet är att de sannolikt inte hade gjort nåt. Just för att han var välfungerande på många sätt. Soc går främst in i tydligt dysfunktionella familjer, missbruk, våld. Vet pga orosanmäler inom jobb och händer så lite om det inte är en viss typ av problembild.
Citera
2022-03-24, 15:25
Bannlyst
Någon som har skrivit följande på Fabbes insta.

Sara Böök, ja du gick upp rök, läkarna gav upp alla försök! Du ska aldrig mer få besöka ditt kök! Nu ska Satan ge dig några besök, för Allah ditt namn från Jannah Strök. Ja snart ska du lukta rutten lök, medan din framtida grav får nybesök! Ja Sara Böök, jag tänker på ditt namn under mina toalettbesök, ha det nu gott i kistan för du ska aldrig mer få fylla i semesterlistan.
Citera
2022-03-24, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negerskrot

Sara Böök, ja du gick upp rök, läkarna gav upp alla försök! Du ska aldrig mer få besöka ditt kök! Nu ska Satan ge dig några besök, för Allah ditt namn från Jannah Strök. Ja snart ska du lukta rutten lök, medan din framtida grav får nybesök! Ja Sara Böök, jag tänker på ditt namn under mina toalettbesök, ha det nu gott i kistan för du ska aldrig mer få fylla i semesterlistan.

Detta var bland det värsta jag läst!! fy faan
Citera
2022-03-24, 15:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Negerskrot

Vad är det för någon som skrev så, du behöver ju inte outa med namn, men vad för slags person? Någon som skulle kunna vara polare med Fabian?

Hade som sagt henne som lärare och tyckte hon var astrevlig. Visst kunde hon ställa höga krav, men samtidigt höll hon själv en hög kvalitet på allt hon gjorde.
Citera
2022-03-24, 15:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av spontanitet1
Detta var bland det värsta jag läst!! fy faan
Vad menar du nu? Det står på hans insta, verkar vara borttaget nu dock.
Citera
2022-03-24, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Beklagar att du fick vara med om detta. En förälders självmord är ett mycket stort trauma för ett barn men det är ingenting som gör att man själv skulle bli farlig på något sätt.
Har man en psykisk sjukdom i grunden, kan nog en förälders självmord spä på en redan trasig själ ganska ordentligt. Lägger man sedan på ett flertal misslyckanden i livet, kan det nog gå överstyr endera dagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in