2022-03-24, 11:41
Medlem
BoHanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nestor X
Två illasinnade lögner återkommer med jämna mellanrum i tråden.
GMs mor har begått självmord. Detta är en ren lögn. Hon dog i en olyckshändelse som hände 2009.
På grund av ett inte ovanligt efternamn skulle GM vara släkt med Keith Cederholm och alla andra kriminella individer inom hans familj. Också detta är lögn. Finns ingen personkoppling alls.

Jag tigger och ber. Lägg ned alla spekulativa insinuationer som förpestat den här tråden redan från starten.

Heder till dig, kan vara nästan hopplöst att nå fram med detta i trådar som denna
Citera
2022-03-24, 11:43
Medlem
WalterNeffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Songbird-84
Vad vet du? och vad gör det att "vi" knyter efternamnet till en skånsk familj på skuggsidan?

Men fortsätt gärna publicera felaktiga uppgifter? Det får dig bara att se ut som om du är dum i huvudet.
Citera
2022-03-24, 11:44
Medlem
Sannolikt var någon typ av medicinering med som utlösande faktor, det verkar det göra i de flesta fall av vansinnesdåd, speciellt antidepressiva SSRI och liknande preparat verkar kunna ge hemska biverkningar av likgiltighet och homocidala tankar pga av något som kallas Serotonin Syndrome. Speciellt hos unga män.

Här är 37 andra som utförde vansinnesdåd på antidepressiva.
https://thoughtcatalog.com/jeremy-london/2019/09/37-mass-shooters-who-were-on-antidepressants/

mijailo mijailovic hade också fått antidepprisiva strax före mordet på Anna Lindh.
Citera
2022-03-24, 11:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WalterNeff
Men fortsätt gärna publicera felaktiga uppgifter? Det får dig bara att se ut som om du är dum i huvudet.
Va då, det är ett forum för diskutera och spekulera. Lätt att blir upprörd när detta kommer för nära sanningen, om nån här nu känner till den
Citera
2022-03-24, 12:01
Medlem
WalterNeffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Songbird-84
Va då, det är ett forum för diskutera och spekulera. Lätt att blir upprörd när detta kommer för nära sanningen, om nån här nu känner till den

Du lyssnar ju inte på folk som vet? Dom som känner till familjen säger att det inte finns någon koppling. Däremot dyker det upp ett gäng idioter minst en gång i timmen som ställer samma fråga som du.
Citera
2022-03-24, 12:01
Medlem
HocKusPucKoss avatar
Läser några trådar bakåt om försvarsadvokatens uttalande som en del skribenter anser vara mot god advokatsed.
Kan någon förklara vad det är som han gör ”fel”? Har lyssnat på hand intervju och kan inte själv uppfatta ngt som skulle bryta mot sekretess?
Citera
2022-03-24, 12:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PlanBoksBok
Nu har jag inte samma erfarenheter som du "Negerskrot", som vet att alla som begår ett mord i andra delar av världen, hängs,skjuts och blir av med huvudet.

Min poäng, om du inte förstod, är att man i ett bra samhälle ska ta hand om personer med psykiska besvär INNAN det går över styr.
Vi får se om han nu har det. Alla som begår dåd i under ilska är inte psykiskt sjuka. Denna person gjorde det dock under flera steg, alltså han gick ut, hämtade sakerna från sitt hem? Så han hade alltså tid att betänka vad han skulle göra. Det verkar heller inte vara helt klart varför han gjorde detta.
Citera
2022-03-24, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HocKusPucKos
Läser några trådar bakåt om försvarsadvokatens uttalande som en del skribenter anser vara mot god advokatsed.
Kan någon förklara vad det är som han gör ”fel”? Har lyssnat på hand intervju och kan inte själv uppfatta ngt som skulle bryta mot sekretess?
Troligen har du inte koll på regelverket kring medlemmar ur Advokatsamfundet bör agera eller hur sekretessen kring en FU ser ut.
Citera
2022-03-24, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Agree, jag skulle ha valt en mer namnkunnig och mediaerfaren advokat. Men killen vet väl knappt vad en advokat är och på frågan från polisen om han godtar den som rätten utser svarade han garanterat ja.

Han kanske skiter fullständigt i det? Vem som talar ”för” honom och vilket straff som ev. utdöms.
Vad vet vi om det?
Citera
2022-03-24, 12:11
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteriorDecorator
Wtf?! Är det bekräftat att hon är ett av offren?

Var min gamla gymnasielärare i mediekunskap, hur nice som helst. Är detta något bekräftat eller trådsanning?

Kom in till henne för betygsnack under studentveckan, när jag gick i andra ring efter att ha festat hela natten, hon gav mig ett MVG och sa diskret att "dustinker sprit, gå och käka och köp tuggumi". Hon gjorde sedan ingen större sak av det.

Död åt Fabian Cederholm!

Fabian kanske låg i andra änden av betygskalan ?

Citat:
Ursprungligen postat av Andy Flag
Vad menar du med ”även”? Att Böök skulle vara ett judiskt namn? Det är det inte.

Vad har det för betydelse ? Alla trådar innehåller ju den raden
Citera
2022-03-24, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Han kanske skiter fullständigt i det? Vem som talar ”för” honom och vilket straff som ev. utdöms.
Vad vet vi om det?
ALLA i Sverige har rätt till en advokat som ser till klientens bästa, Så är det bara.
Citera
2022-03-24, 12:18
Medlem
S.Jorgens avatar
Har för mig att juristerna alltid fastnar i frågan om själva uppsåtet när en person skadar en annan. Jäkla skillnad i påföljd mellan olyckshändelse, vållande och mord.
Vad som räknas som förmildrande vete tusan. Nödvärn möjligtvis, men inte i detta fallet.

Uppenbart har F. inte mått bra, har han varit föremål för t.ex BUP? Kommer det fram i journaler att han behövt vård men nekats tycker jag ansvariga tjänstemän kan sätta sig på stolen bredvid honom i huvudförhandlingen.

Har inte glömt det onödiga övervåldet mot en ensam ung tjej på busshållsplatsen Persborg i Malmö. En mentalt störd man slog henne medvetslös med en planka. Senare visade det sig att familjen till honom tidigare bönat och bett om att han skulle läggas in för vård då de själva varit rädda för honom.

(FB) Kvinna svårt skadad vid Lönngården, Persborg i Malmö 2019-11-10 , obs! inlägg #849

Resursbrist heter fenomenet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in