Citat:
Jag tror ingen inbillar sig att civil logistik fungerar alls. Det är trotts allt krig och en generell katastrof för befolkningen. Hur logistiken för armen fungerar är näst intill omöjligt för oss att avgöra. Det hålls ju hemligt.
Vi kan nog inte räkna med särskilt mycket matproduktion from Ukraina. Sedan är gödsel från Ryssland ett potentially problem också. Det kommer antagligen orsaka problem i 3e världen till nästa vår. Det beror ju också på saker som väder och hur skördarna i övriga världen går.
Vi kommer antagligen få någon procent dyrare saker i relation till våra löner. Våra problem är så blygsamma i förhållande att vi bara låter gnälliga om vi klagar.
Ryssland hade antagligen räknat med en promenadseger i stil med när de invaderade Krim. Så ur den synvinkeln så är invasionen en flopp. Alla förlorar på krig.
Vi kan nog inte räkna med särskilt mycket matproduktion from Ukraina. Sedan är gödsel från Ryssland ett potentially problem också. Det kommer antagligen orsaka problem i 3e världen till nästa vår. Det beror ju också på saker som väder och hur skördarna i övriga världen går.
Vi kommer antagligen få någon procent dyrare saker i relation till våra löner. Våra problem är så blygsamma i förhållande att vi bara låter gnälliga om vi klagar.
Ryssland hade antagligen räknat med en promenadseger i stil med när de invaderade Krim. Så ur den synvinkeln så är invasionen en flopp. Alla förlorar på krig.
Nja - att EU inte vågar stänga ned inköpen från Ryssland vad gäller för dem nödvändiga råvaror och tyder faktiskt på att de inte litar på folkopinionen här. I så många år har USA EU sagt att Ryssland kan stänga ned olje och gasexport till EN som påtryckningsmedel. När de nu inte gjort det sätter man igång nedtrappningsplaner själva. Nato litar INTE på folkopinionen alls. Ryssland gör det men visst straffar "landsförrädare" men inte särskilt hårt.
För den som vill höra lite om hur ryssar reagerar på kriget och stridsviljan tror jag de här intervjuerna med västerlandiserade (de flesta) välbeställda unga i Moskva kan vara intressanta:
https://www.bing.com/videos/search?q=eli+from+russia&docid=20695765428074&mid= 8F6E0B7B851CC6156C2D8F6E0B7B851CC6156C2D&view=deta il&FORM=VIRE
Hon hårdsminkade Putin/ryss trollet skulle jag inte vilja käfta mot. :-) Djävligt och beundransvärt välformulerad människa.
Mycket möjligt att de trodde på mer promenadseger men nu förs kriget långsiktigt och strategi att skära av landet mittitu vilket faktiskt sakta men säkert går framåt. Ukrainare i mitten/västra delen av landet kan slå ut massor av ryssar men i öster avgörs kriget. Om försörjning österut inte funkar kan avgöra kriget.
Många av er här ser fram mot detta krigs utveckling och är lika övertygade om slutseger för det "goda" och blinda som en liten pojk som öppnar en amerikansk krigsserietidning. Han är dock klokare än ni för i seriernas värld gör de alltid just det. :-)
Ofint, jag vet!!
Men vi genomskådade dig.