• 1
  • 2
2022-03-24, 06:40
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
Kan inte hitta en trd om SVTs 30 Minuter av Anders Holmberg s kr hr d!

Idag s r Ygeman gst och talar om flyktingstrmmen frn Ukraina. Anders pushar p om Sveriges ansvar och om vad som egentligen gller, bla att det inte kan bli en flyktingstrm ala 2015 och ifrgastter hur det skall g ihop med flyktingar verlag, dvs kvot samt flyktingar frn Ukraina och trodde fan inte mina ron nr Ygeman sa att om vi tar emot 100k flykringar frn Ukraina s kommer vi inte att kunna bemta/ombesrja kvotflyktingarna! ven Anders blev frvnad och tyst och sa "ehm ok"

Stmmer detta s ta hit 100k Ukrainare omedelbart s slipper vi kvotflyktingarna, win win!

Jag har inte sett programmet nnu men kan du beskriva lite mer om vad som sgs?

Fr Anders Ygeman ngra frgor om IT-skandalen? Var det ngra fler intressanta frgor som stlldes?
Citera
2022-03-24, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Fattar ni inte att det bara r snack.Han sa ju 2016 att 80 000 pers som saknade asylskl skulle skickas hem. Det bllev i slutndan 400 pers.
Och han vet att han kommer undan med det.
Faktum kvarstr:
Var ska alla bo?
Sjukvrden har gtt p knna flera r och hr kommer mnga frn ett land med utbredd och antibiotikaresistent TBC, HIV med flera och allvarliga, smittosamma sjukdomar. Hur klarar vi det?

Skolan klarar inte av sin uppgift av knda skl. Hur ska man klara nnu fler elever med speciella behov?

Hur ska alla f arbete som de ska kunna frsrja sig p, utan fr Sverige relevant utbildning?
M.m.

Sist, men viktigast av allt:
Hur ska allt finansieras?

Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Jag har inte sett programmet nnu men kan du beskriva lite mer om vad som sgs?Fr Anders Ygeman ngra frgor om IT-skandalen? Var det ngra fler intressanta frgor som stlldes?
Det bsta r vl om du sjlv tittar!
Finns p SVT-Play.
Citera
2022-03-24, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Jag har inte sett programmet nnu men kan du beskriva lite mer om vad som sgs?

Fr Anders Ygeman ngra frgor om IT-skandalen? Var det ngra fler intressanta frgor som stlldes?

Nej ingen "svr" frga. Adeln fr sllan det...
Citera
2022-03-24, 19:24
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt
Hur lnge fr Magdalena ducka frn 30minuter? Jag vill ha svar p massor med frgor. Ett axplock av frgor fr SVT Holmberg:
* Vad kvalificerar Energiminister Khashayar Farmanbar fr jobbet? (Han r inkvoterad pga invandrare, knappast bsta alternativet)
* Vad kvalificerar klimat- och miljminister Annika Strandhll fr jobbet? (Ocks inkvoterad pga kvinna, knappast bsta alternativet)
* Bertta om upplgget fr energipriset, varfr ska en person i Norrland f lika mycket avdrag som en person i sder nr bda betalat olika priser? (hl i huvudet, man antar att de flesta i Sverige saknar grundlggande matematiska frmga och missar att bidraget r ett skmt)

* Vad kvalificerar Jeanette Gustafsdotter? Anders Ygeman? Morgan Johansson?

Samtliga ministrar hade varit bortrknade direkt om det varit ngot annat land, srskilt USA och Storbritanninen hade media och press sgat regeringen dag ut och dag in. Alla r dlig press.

Magdalena kommer vara med nsta onsdag!
Citera
2022-03-25, 05:12
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vavadejasa
Faktum kvarstr:
Var ska alla bo?
Sjukvrden har gtt p knna flera r och hr kommer mnga frn ett land med utbredd och antibiotikaresistent TBC, HIV med flera och allvarliga, smittosamma sjukdomar. Hur klarar vi det?

Skolan klarar inte av sin uppgift av knda skl. Hur ska man klara nnu fler elever med speciella behov?

Hur ska alla f arbete som de ska kunna frsrja sig p, utan fr Sverige relevant utbildning?
M.m.

Finns p SVT-Play.

Nej, varfr det?

Om ngon annan redan har sett det s kanske inte jag behver slsa min tid p ngot sdant trams.
Citera
2022-03-26, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt
Hur lnge fr Magdalena ducka frn 30minuter? Jag vill ha svar p massor med frgor. Ett axplock av frgor fr SVT Holmberg:
* Vad kvalificerar Energiminister Khashayar Farmanbar fr jobbet? (Han r inkvoterad pga invandrare, knappast bsta alternativet)
* Vad kvalificerar klimat- och miljminister Annika Strandhll fr jobbet? (Ocks inkvoterad pga kvinna, knappast bsta alternativet)
* Bertta om upplgget fr energipriset, varfr ska en person i Norrland f lika mycket avdrag som en person i sder nr bda betalat olika priser? (hl i huvudet, man antar att de flesta i Sverige saknar grundlggande matematiska frmga och missar att bidraget r ett skmt)

* Vad kvalificerar Jeanette Gustafsdotter? Anders Ygeman? Morgan Johansson?

Samtliga ministrar hade varit bortrknade direkt om det varit ngot annat land, srskilt USA och Storbritanninen hade media och press sgat regeringen dag ut och dag in. Alla r dlig press.
Ovanligt att statsministern pressas fr att underlydande r allmnt oskickliga. Hller med om att media borde gra sitt jobb bttre men d ska de vl rimligen attackera de berrda direkt och utifrn konkreta sakfrhllanden.
Citera
2022-03-26, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vavadejasa
Faktum kvarstr:
Var ska alla bo?

M.m.

Finns p SVT-Play.
Ja det r detta som r mina ponger. Vlfrden mste lggas ned. Man kan inte ha en massa rttigheter men ingen som vill jobba och betala.

Vi har i praktiken fri invandring. Det kommer s mnga som kommer. Vi styr inte flyktingstrmmarna ett endaste dugg. Och dyker de upp blir de vrt ansvar i mnga r.

Det. Finns. Ingen. Plan.
Citera
2022-04-09, 16:45
Medlem
Bajsolle1s avatar
Har Ygeman skadats av droger i Drogsved dr han vxte upp han har uppenbarligen problem med koppling tanke & talet svlig s klockorna stannar eller frsker han minnas ntt nn annan sagt t han att framfra Otrolig seg snubbe!
Citera
2022-04-09, 16:48
Medlem
Bajsolle1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Det r ju verkligen ett drmscenario. Visserligen alldeles frsent men NTLIGEN fr vi hit lite riktiga mnniskor. Mnniskor som omedelbart vill lra sig sprket och komma igng med ett arbete.

Det r s att man blir lite trgd.
Ja viss skillnad mot patrasket frn MENA
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här