2022-03-24, 06:25
Medlem
NeoVains avatar
Scott Ritter, vapeninspektör åt FN i 35 år har granskat alla dokument kring Ukraina - Ryssland kriget och konstaterat att västvärldens nyhetsredaktioner vet inte vad de pratar om. De har inte Putins "Play book" eller "Game plan" så varför påstår de att saker inte går som planerat för Ryssland? Han menar tvärtom att allt kan mycket väl gå enligt Putins plan:

1. NATO hade tänkt använda Ukraina för ett proxykrig mot Ryssland, de hade tränat Ukraina med NATO-utrustning och taktiker och gett dem NATO:s system, "peacekeeping"-basen som bombades var en "undercover" NATO träningsbas. (Allt käbbel om NATO-medlemskap var bara för att lura in Putin, men nu har t.om Zelensky erkänt att han visste att han aldrig skulle bli medlem, men att de publikt enats om att säga att "dörren var öppen")

2. USA har använt biolabben för att försöka ta fram ett virus som angriper slaviskt DNA(Ryssar) Ryssland har alla bevis vilka han granskat hela vägen. De har kvittona, forskningsmaterialet, avtalen, signaturerna, allt.

3. Ryssland hade redan förberett sig på alla sanktioner, de visste redan innan hur de skulle kontra genom att anse att USA och EU har nu "Defaultat" på deras lån. Därför måste de nu köpa enorma mängder Rubel för att köpa deras naturgas framledes, vilket ökar värdet på rubel och sänker värdet på dollarn. Alternativet är att inte köpa gas, men då svälter och fryser Europa ihjäl(naturgas används även till att göra konstgödsel). Detta kommer tillslut tvinga Europa att bryta med USA för att överleva. USA har fallit i sin egen fälla.

4. Putin kan krossa NATO med konventionella medel, de behöver inte använda kärnvapen(!). Enda anledningen att de inte gjort det med Ukraina är för att de vill skona så många civila som möjligt.

Kan hans anledningar till detta stämma? Kinzhal som kan krossa vilken NATO-bas som helst och t.om Vita huset utan någon försvarsmöjlighet? Han säger även att Kinzhal har gjort Patriotsystemet helt värdelöst, för den kan inte stoppa denna missil, detta gör att NATO svettas.

5. Samtliga vita huset anställda är Putinhatare, det är ett krav för att få ett jobb inom administrationen att man gjort något phd/examensarbete i att hata Putin, han har granskat dessa. Men de kan inget om Ryssland i övrigt, därför har de helt felkalkylerat.

6. Nazisterna kontrollerar ALLT i Ukraina. De har presidenten i ett koppel. Alla som tror något annat är en förbannad idiot "Damn fool" är uttrycket han använder.

För fler detaljer, se avsnittet själv. Jag kan ha missuppfattat något, och missat mycket, rätta mig gärna. https://www.youtube.com/watch?v=OSkpIq3T-Zc

Vem hade väntat sig denna analys? Hade du redan förstått detta? Finns det någon som har några invändningar på Scott Ritters analys?
Senast redigerad av NeoVain 2022-03-24 kl. 07:08.
Citera
2022-03-24, 06:37
Medlem
Gabriel Knights avatar
Kriget i sig är helt meningslöst och det vet både Putin och Zelensky.
Operationen görs för att förstöra ekonomin och förändra den politiska spelplanen i världen precis enligt WEF:s planer.
Det hade varit bättre att de båda presidenterna gick ut och sa att man vill starta "The great reset" genom att nollställa ekonomin istället för att döda en hel massa människor i onödan.
Citera
2022-03-24, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Scott Ritter, vapeninspektör åt FN i 35 år har granskat alla dokument kring Ukraina - Ryssland kriget och konstaterat att västvärldens nyhetsredaktioner vet inte vad de pratar om. De har inte Putins "Play book" eller "Game plan" så varför påstår de att saker inte går som planerat för Ryssland? Han menar tvärtom att allt gått enligt Putins plan:

1. NATO hade tänkt använda Ukraina för ett proxykrig mot Ryssland, de hade tränat Ukraina med NATO-utrustning och taktiker och gett dem NATO:s system, "peacekeeping"-basen som bombades var en "undercover" NATO träningsbas. (Allt käbbel om NATO-medlemskap var bara för att lura in Putin, men nu har t.om Zelensky erkänt att han visste att han aldrig skulle bli medlem, men att de publikt enats om att säga att "dörren var öppen")

2. USA har använt biolabben för att försöka ta fram ett virus som angriper slaviskt DNA(Ryssar) Ryssland har alla bevis vilka han granskat hela vägen. De har kvittona, forskningsmaterialet, avtalen, signaturerna, allt.

3. Ryssland hade redan förberett sig på alla sanktioner, de visste redan innan hur de skulle kontra genom att anse att USA och EU har nu "Defaultat" på deras lån. Därför måste de nu köpa enorma mängder Rubel för att köpa deras naturgas framledes, vilket ökar värdet på rubel och sänker värdet på dollarn. Alternativet är att inte köpa gas, men då svälter och fryser Europa ihjäl. Detta kommer tillslut tvinga Europa att bryta med USA för att överleva. USA har fallit i sin egen fälla.

4. Putin kan krossa NATO med konventionella medel, de behöver inte använda kärnvapen(!). Enda anledningen att de inte gjort det med Ukraina är för att de vill skona så många civila som möjligt.

Kan hans anledningar till detta stämma? Kinzhal som kan krossa vilken NATO-bas som helst och t.om Vita huset utan någon försvarsmöjlighet? Han säger även att Kinzhal har gjort Patriotsystemet helt värdelöst, för den kan inte stoppa denna missil, detta gör att NATO svettas.

5. Samtliga vita huset anställda är Putinhatare, det är ett krav för att få ett jobb inom administrationen att man gjort något phd/examensarbete i att hata Putin, han har granskat dessa. Men de kan inget om Ryssland i övrigt, därför har de helt felkalkylerat.

För fler detaljer, se avsnittet själv. Jag kan ha missuppfattat något, och missat mycket, rätta mig gärna. https://www.youtube.com/watch?v=OSkpIq3T-Zc

Vem hade väntat sig denna analys? Hade du redan förstått detta? Finns det någon som har några invändningar på Scott Ritters analys?

Givetvis har han rätt, det är vääääääldigt inkompetenta "ledare" på positioner som kan skapa lidande för deras folk.

Ryssland (och Kina) var mycket väl redo för vad väst skulle "kontra" med. Det är barnsligt att tro att Putin invaderade Ukraina för att han är "ond" och måste likt någon Disney bov skada människor för att stilla sin "hunger efter ondska".

Jag har redan investerat stort i Rubel och jag kommer bli rik om ett halvår eller så.

F.ö skrev Andrew Anglin en bra analys av ämnet nyligen, vi som hatar "globohomo" går bättre tider till mötes;

https://dailystormer.name/i-dont-know-whos-great-resetting-who-anymore/

"I Don’t Know Who’s Great Resetting Who Anymore"
Citera
2022-03-24, 06:40
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Kriget i sig är helt meningslöst och det vet både Putin och Zelensky.
Operationen görs för att förstöra ekonomin och förändra den politiska spelplanen i världen precis enligt WEF:s planer.
Det hade varit bättre att de båda presidenterna gick ut och sa att man vill starta "The great reset" genom att nollställa ekonomin istället för att döda en hel massa människor i onödan.

Putin är INTE kopplad till WEF. RT har gjort kritiska artiklar och ifrågasatt varför WEF ens existerar, att de är odemokratiska och inte borde ha någon makt. https://www.rt.com/news/550523-wef-davos-agenda-covid-schwab/
Citera
2022-03-24, 06:56
Medlem
RustyShacklefords avatar
Intressant och välskriven TS.
Kände inte till Scott Ritter tidigare, men ska lyssna vid tillfälle.

Det med Kinzhal var lite nytt för mig. Att det möjligen kan vara det som har avskräckt NATO från att stoppa in skägget för långt in i brevlådan.

Annars har jag hört att Ryssland ligger i underläge just när det gäller kärnvapen. Att dom fn saknar kapacitet att avfyra tillräckligt stort antal missiler på kort tid för att helt avskräcka USA från att våga sig på en "first strike". Men kanske att Kinzhal väger upp terrorbalansen lite då?

Jag tror för övrigt att man får ha den omständigheten i åtanke när man lyssnar på senaste nyheterna om att Ryssland skramlar med sina kärnvapen. Gissar att det till viss del handlar om att Putin på allvar är rädd för att USA ska försöka med en gryningsräd med kärnvapen, eftersom ryssarna är i underläge på den punkten. Risken blir ju ännu större om neocons i USA dessutom börjar känna sig frustrerade över att deras plan inte går i lås. Ryssarna vill då visa att dom är lika sinnessjuka, och inte skulle tveka att gå till fullt motangrepp. Det är bara MAD-doktrinen i praktisk tillämpning.
Senast redigerad av RustyShackleford 2022-03-24 kl. 06:58. Anledning: grammatik
Citera
2022-03-24, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Intressant och välskriven TS.
Kände inte till Scott Ritter tidigare, men ska lyssna vid tillfälle.

Det med Kinzhal var lite nytt för mig. Att det möjligen kan vara det som har avskräckt NATO från att stoppa in skägget för långt in i brevlådan.

Annars har jag hört att Ryssland ligger i underläge just när det gäller kärnvapen. Att dom fn saknar kapacitet att avfyra tillräckligt stort antal missiler på kort tid för att helt avskräcka USA från att våga sig på en "first strike". Men kanske att Kinzhal väger upp terrorbalansen lite då?

Jag tror för övrigt att man får ha den omständigheten i åtanke när man lyssnar på senaste nyheterna om att Ryssland skramlar med sina kärnvapen. Gissar att det till viss del handlar om att Putin på allvar är rädd för att USA ska försöka med en gryningsräd med kärnvapen, eftersom ryssarna är i underläge på den punkten. Risken blir ju ännu större om neocons i USA dessutom börjar känna sig frustrerade över att deras plan inte går i lås. Ryssarna vill då visa att dom är lika sinnessjuka, och inte skulle tveka att gå till fullt motangrepp. Det är bara MAD-doktrinen i praktisk tillämpning.

Kom ihåg att 2 Redditläger har bombats åt helvete inne i Ukraina redan, över 200 döda båda gångerna. Det mest skrämmande? Båda gångerna fick de ingen förvarning/flyglarm.

Ryssen har med all sannolikhet betydligt bättre teknologi än man vet, västs "ledare" tror på riktigt att det är samma Sovjet i Afghanistan som nu är Ryssland i Ukraina och att de kan försvaga Ryssland genom ett utdraget krig.
Citera
2022-03-24, 07:23
Medlem
Varför skulle NATO vilja att Ryssland invadera om de har biolabb, strikt otillåtna krigsföringsmetoder, bevis och hela skiten rakt framför dörren till en fiende som hintat på fullskalig invasion sen 2014?

Varför inte forska på detta ryssdödande virus i någon bergsklippa på Hawaii isåfall? Ett virus kan man väl trycka in i någon tom ICA jordgubbssylt burk och transportera.

Ahh allt för teorier men detta låter långsökt, eller har jag missat något?
Citera
2022-03-24, 07:30
Medlem
Treantprotectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Det här hörde jag redan för 20 år sedan: vissa forskare förutspådde redan då att det "i framtiden" skulle bli möjligt att pinpointa biologiska stridsmedel riktade mot olika etniska grupper.

I Sverige är det förbjudet att tala om "raser" medan man i exempelvis USA tar stor hänsyn till detta inom vården: där har man märkt att mediciner ger olika resultat för olika individer beroende på genetiskt ursprung.

Jag kan då ganska lätt se skillnad på åtminstone öst- och sydslaver och germaner eller latiner. Det finns vissa särdrag. En klassiker för exempelvis sydslaviska (Jugoslavien betyder sydslavien) är en och annan fettknöl i ansiktet. Gudarna ska veta varför de har detta men ligger nog långt tillbaka i tiden.

Nordgermanska män, exempelvis infödda skandinaver, har en förhöjd inblandning av gener från Homo Sapiens Neandertal, medan svarta afrikaner oftast har noll och inga gener från Neandertalare.

Allt detta skulle man teoretiskt kunna rikta in sig mot när det gäller biologiska vapen.

Mycket intressant.

Citat:
Ursprungligen postat av Normalsaltatsocker
Rent jävla nonsens..

För 20 år sedan hade man ingen aning om hur Haplogrupperna har spridit sig i Europa.

Ta en titt på den vanligaste haplogruppen för kvinnor i Europa.

https://en.wikipedia.org/wiki/Haplogroup_U_(mtDNA)#Distribution

Slaver skandinaver germaner finnar.. dessa benämningar kommer från vilka språkgrupper de tillhör snarare än dna.

Nu är det DNA vi pratar om, inte om språkgrupper.

Tycker inte alls det är nonsens.
Citera
2022-03-24, 07:30
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pederstomme
Varför skulle NATO vilja att Ryssland invadera om de har biolabb, strikt otillåtna krigsföringsmetoder, bevis och hela skiten rakt framför dörren till en fiende som hintat på fullskalig invasion sen 2014?

Varför inte forska på detta ryssdödande virus i någon bergsklippa på Hawaii isåfall? Ett virus kan man väl trycka in i någon tom ICA jordgubbssylt burk och transportera.

Ahh allt för teorier men detta låter långsökt, eller har jag missat något?

Den ena handen vet inte vad den andra håller på med kanske? Det enda som förenar dem är rysshatet.
Citera
2022-03-24, 07:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain

Roligaste jag hört. Ukraina och Ryssland har exakt samma DNA. Tack för skrattet.
Citera
2022-03-24, 07:33
Medlem
Normalsaltatsockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treantprotector
Mycket intressant.

Nu är det DNA vi pratar om, inte om språkgrupper.

Tycker inte alls det är nonsens.
Dna är för utblandat och utspritt i västvärlden att man ”dna” - mässigt ska kunna tala om etniska grupper utifrån det. Som slaver och germaner.
Citera
2022-03-24, 07:34
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Roligaste jag hört. Ukraina och Ryssland har exakt samma DNA. Tack för skrattet.

Jag tror inte USA bryr sig om Ukrainarna heller, tycker du det verkar som det när de skickar dem in köttkvarnen just nu?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in