2022-03-24, 00:47
Medlem
Kan man kalla det ”tillfälligt foder”? till katt? Insåg nu att kattmaten är slut, ska iväg till affären imorgon. Men finns det något man kan laga själv som en tillfällig lösning? Vet att katten inte direkt kommer svälta ihjäl tills imorgon, han fick de sista av fodret för ungefär 2,5h sen. Men fick dålig samvete att jag glömt köpa nytt foder :/.

Funkar chicken nuggets?xD Eller bör man bara vänta tills imorgon? Hittar inte så bra svar när jag googlar
Citera
2022-03-24, 00:50
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananpannkakanZ
Kan man kalla det ”tillfälligt foder”? till katt? Insåg nu att kattmaten är slut, ska iväg till affären imorgon. Men finns det något man kan laga själv som en tillfällig lösning? Vet att katten inte direkt kommer svälta ihjäl tills imorgon, han fick de sista av fodret för ungefär 2,5h sen. Men fick dålig samvete att jag glömt köpa nytt foder :/.

Funkar chicken nuggets?xD Eller bör man bara vänta tills imorgon? Hittar inte så bra svar när jag googlar

Gå och fiska och ta hem något riktigt smarrigt till katten! Du får lite avkoppling på köpet.
Citera
2022-03-24, 00:52
Medlem
neuron-drones avatar
Jag skulle laga nuggetarna och ta av skalet. Det är nog inte så intressant för katter.
Citera
2022-03-24, 00:54
Medlem
Kongruensbojds avatar
Det ska inte vara kryddor i maten så nuggets går ju bort. Har du ingen kyckling du kan koka och servera kattstackaren?
Citera
2022-03-24, 00:55
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:

Allt kött, fisk, fågel går bra. Kolla i frysen du kanske t.ex. har lite köttfärs du kan tina upp.

Chicken nuggets borde funka i nödfall, men ta bort paneringen. Undrar dock om katten gillar det, de brukar vara ganska kräsna.
Citera
2022-03-24, 00:57
Medlem
SkoterFreaks avatar
Skinka och ost käkar mina med nöje, häll upp lite mjölk/grädde också.
Citera
2022-03-24, 00:59
Medlem
Många kryddor är giftiga för katter. Nuggets kan innehålla både lök och vitlöks pulver, paprika mm, som går fet bort för katters njurar/lever.

Låt katten ha vatten tills du går och handlar kattmat istället för att kanske utsätta den för förgiftning, om du inte vet vad du håller på med.
Citera
2022-03-24, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NordicKnight
Många kryddor är giftiga för katter. Nuggets kan innehålla både lök och vitlöks pulver, paprika mm, som går fet bort för katters njurar/lever.

Låt katten ha vatten tills du går och handlar kattmat istället för att kanske utsätta den för förgiftning, om du inte vet vad du håller på med.

Ja precis, katter är ju känsliga vet inte vad nuggets har för innehåll riktigt, kan ju vara allt möjligt egentligen. Har däremot en kycklingklubba som man kanske kan koka?
Citera
2022-03-24, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Allt kött, fisk, fågel går bra. Kolla i frysen du kanske t.ex. har lite köttfärs du kan tina upp.

Chicken nuggets borde funka i nödfall, men ta bort paneringen. Undrar dock om katten gillar det, de brukar vara ganska kräsna.

Har en kycklingklubba som man kanske kan koka?
Citera
2022-03-24, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Gå och fiska och ta hem något riktigt smarrigt till katten! Du får lite avkoppling på köpet.

Hahaskulle gå och fiska vid denna tid hade grannarna ringt psyket direkt😂
Citera
2022-03-24, 01:11
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Hahaskulle gå och fiska vid denna tid hade grannarna ringt psyket direkt😂

Vad gör man inte för sitt husdjur?
Citera
2022-03-24, 01:13
Medlem
Hupats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkoterFreak
Skinka och ost käkar mina med nöje, häll upp lite mjölk/grädde också.
Är inte katter laktosintoleranta? Vi gav smör till vår griniga gubbe när han var förstoppad, fick fart på magen rätt fort.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in