2022-03-23, 20:21
Medlem
BroderDonuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Vad är ett proxykrig?
https://sv.wikipedia.org/wiki/Ombudskrig
Citera
2022-03-23, 20:21
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Är Nordfront för eller mot "Denazifieringen"?
Bara så att vi håller koll på eventuellt "bias"!

Haha, klockrent. Jäkligt märkligt att det är yttersta högerkanten som Putin har lyckats få som stöd i väst;-)

Ukraina får mest stöd från liberala krafter.
Citera
2022-03-23, 20:22
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frihet-Nationalism
Ukraina har också gigantiska förluster, det är ett brutalt krig. Ryssarna anfaller Ukrainska baser med missiler som ger hundratals döda soldater. Kriget är sinnessjukt, anti-vita globalister sitter och njuter och hejar på dödandet. Delta inte i globalisternas proxy-krig.

Vad konstigt, putler bombar civila varje dag. Har Ukraina skickar iväg en enda missil mot ryssland? Du håller på sidan som tar in en massa muslimer vars enda mål är att våldta och mörda vita kvinnor. Nice nationalist du är.
Citera
2022-03-23, 20:24
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Varför vill man inte se ett ukrainskt Mariupol?
Det är möjligt att man ser staden som en rysk stad. På många sätt ser ukrainare från västligare delar alla de som bor i Donbass som efterblivna ryssar. Jag tror många tänker att man faktiskt är en ockupationsmakt när man håller städer där. Lättare förmodligen att släppa städer som man ändå inte ser som sina, gissar jag.

Sen är det givetvis situationen på marken som gör det jävligt svårt också, så klart.
Citera
2022-03-23, 20:24
Medlem
Ny uppdatering från Ryska försvarsministeriet
OBS detta är från Ryska försvarsministeriet inget är mina egna påståenden, jag uppdaterar jag inte poster som inte har en samlad siffra alltså jag lägger inte till nämnda bekämpningar som saknat total.
https://t.me/s/Ministerstvo_oborony
https://t.me/Ministerstvo_oborony/22627
90 ledningscentraler
255 drönare
189 S-300, Buk M-1 och Osa luftvärnssystem,
88 radarstationer
184 flygplan och helikoptrar (Känd uppdelning 107 flygplan, 72 helikoptrar)
1564 pansarvagnar och bepansrade stridsfordon
158 MLRS raketartillerifordon
627 fältartilleri och granatkastare
1367 enheter av speciella militära fordon

De sex senaste av tidigare listor
(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU
Citera
2022-03-23, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BroderDonut
https://sv.wikipedia.org/wiki/Ombudskrig

Tack! Vad styrker att ett sådant pågår i Ukraina?
Citera
2022-03-23, 20:26
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Haha, klockrent. Jäkligt märkligt att det är yttersta högerkanten som Putin har lyckats få som stöd i väst;-)

Ukraina får mest stöd från liberala krafter.

Inte så märkligt egentligen. Putin är i deras ögon en "stark" nationalistisk ledare som motsätter sig de s.k globalisterna (judar), homolobbyn (judar), feministerna (judar), EU (judar), USA (judar) etc etc.
Citera
2022-03-23, 20:26
Medlem
Taktiken som Putin tvingas köra nu (bomba med artiellri ) är så dåligt för RYssland eftersom om Putin vinner så kommer det vara den ryska medelklassen som kommer behöva stå för notan att bygga upp UA
Citera
2022-03-23, 20:27
Medlem
Sajten "the Daily Unseen" rapporterar från ukrainas försvardepartement att i Luhansk---Donetskområdet har 4 flygplan skjutits ned (kan vara inkl drönare), 7 tanks har förstörts, 6 artillerisystem slagits ut, 3 stridsvagnar har erövrats och c:a 100 soldater har dödats i områdena.
Citera
2022-03-23, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kadek
Imponerande artilleri från ukraina som slår ut ett antal rySSka stridsfordon och artilleri. Inte särskilt långt utanför Cherson som snart är inom räckhåll för artilleri och bayraktars.

https://mobile.twitter.com/UAWeapons/status/1506697885345357832?t=Igp2gB8HZraOZSUrJR--wQ&s=19

Satan vad imponerande.
Har tidigare mest sett klipp där en eller par tanks slaktas, men här är det ju en hel drös som utraderas på några sekunder.
Med Bayraktar plockar man ryska tanks lika enkelt som man plockar lingon.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Den ryska propagandan är ju mer eller mindre förbjuden i hela Europa idag. Du måste gå direkt till Ryssland för du kan inte nå engelsspråkiga Russia Today eller Sputnik t.ex. Därför följer jag rysk propaganda på Telegram som inte censurerar och som används av ryssar nu när andra sociala medier är förbjudna där också. Den här informationsmuren från båda håll är inte så lätt att överbrygga.

Du har inte funderat på varför ett land har sådan mur, samtidigt som åtskilliga andra länder nästan unisont har en liknande mur?
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Översatt till Svenska genom Translate står det
Konsekvenserna av dagens beskjutning av byn Zhuravlyovka, Belgorod-regionen. Ukrainas väpnade styrkor sköt mot byn Smerch med ett klusterstridshuvud. Lokalbor har evakuerats.
Byn Smerch verkar ligga på den Ukrainska sidan men nära Belgorod som ligger på den ryska.

Tack, ja då var det ju inte ens i Ryssland. Så det är inte fel på rapporten utan det är fel på dessa FB-are som delar de ryska rapporterna. De förvanskar och förvillar. (Jag kan inte översätta dessa texter, kan vara för att jag inte har Telegram).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in