2022-03-23, 19:13
Medlem
Sgt.Blands avatar
UAF har lyckats sno två pansarfordon i söder. Man gnetar på dag efter dag. Får se hur länge Röda Armén kan fylla på med nytt pansar?

https://twitter.com/UAWeapons/status/1506688907869630471
Citera
2022-03-23, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Varför ska Ukraina lägga sig platt för ocivilicerade orcher? Tur att inte ditt passiva resonemang var gällande i kampen mot exempelvis Hitler.
Dom får kriga bäst dom vill men Ukraina och USA ska inte dra med andra i skiten. Ekonomin i världen kommer att få en ordentlig smäll om man inte avslutar detta inom en snar framtid.

Hitler ville ju ha livsrum för sitt överlägsna folk och utrotade judar. Ryssarna vill ha säkerhetsgaratier vad det gäller NATO och skyddar samtidigt folket i Donbas. Du ser ingen skillnad? Ukrainas extremnationalister hatar ryssar och vill döda dom med glädje, döda Ryssars barn, kastrera krigsfångar och allt annat märkligt dom på senare tid sagt offentligt.

Ukraina skulle ha löst detta på ett bättre sätt men det blev ju svårt då USA tryckte på för just detta vi ser nu.
Citera
2022-03-23, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
Håller alla tummar för Ukraina
Länge sedan man såg en sådan stolthet och moral för sitt land
Att Ukraina inte vill tillhöra Ryssland säger allt om att de är ett normalt tänkande folk
Hade jag bestämt hade alla gamla svenska granatgevär Carl Gustav varit där nere vid detta laget
💪
De har hamnat i Ryska händer. Dessutom så är det olagligt att exportera vapen till krigförande land. Svenska regeringen är grovt brottslig.
Citera
2022-03-23, 19:14
Medlem
Termos99s avatar
Onsdagshumor. Intervju med Dmitry Peskov som presenterar Kremls agenda.

Amanpour pushes back on Kremlin spokesperson

https://www.youtube.com/watch?v=TSm0Dz3S78E
Citera
2022-03-23, 19:16
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Azov offras av Ukraina. Dag efter dag - utan ens ett försök att komma till undsättning. Man ser hellre ett förlorat Mariupol med dessa döda hjältar, än ett ukrainskt Mariupol.
Jag kan väl tycka att det är lite naivt att tro att Ukraina har den militära kapaciteten att operara offensivt så långt söderut där ryssarna har bland sina största styrkor. I nuläget måste de prioritera sina mål.

Varje dag ukrainarna håller ut är extremt betydelsefullt för Ukraina som helhet.
Azovkrigarna verkar dessutom vara vid gott mod, hade de varit moraliskt nedbrutna hade de gett upp för den militära övermakten.
Citera
2022-03-23, 19:16
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dLn_sthlm
Hur många finns det i Azov-bataljonen menar du att det finns totalt?
Jag vet inte, men de 900 som nämns på wiki t.ex tycker jag låter väldigt lite. Jag tror inte det stämmer.
Citera
2022-03-23, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Dom får kriga bäst dom vill men Ukraina och USA ska inte dra med andra i skiten. Ekonomin i världen kommer att få en ordentlig smäll om man inte avslutar detta inom en snar framtid.

Hitler ville ju ha livsrum för sitt överlägsna folk och utrotade judar. Ryssarna vill ha säkerhetsgaratier vad det gäller NATO och skyddar samtidigt folket i Donbas. Du ser ingen skillnad? Ukrainas extremnationalister hatar ryssar och vill döda dom med glädje, döda Ryssars barn, kastrera krigsfångar och allt annat märkligt dom på senare tid sagt offentligt.

Ukraina skulle ha löst detta på ett bättre sätt men det blev ju svårt då USA tryckte på för just detta vi ser nu.

Spelar ingen roll hur mycket USA är inblandade, försöker något land i Europa ta ett annat så ställer man upp! Så länge Ryssland fortsätter med sitt krig så kommer resten av Europa att fortsätta bidra, kommer bli för dyrt för Ryssland det här.
Citera
2022-03-23, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jag vet inte, men de 900 som nämns på wiki t.ex tycker jag låter väldigt lite. Jag tror inte det stämmer.
Ingen källa som vanligt alltså.

Som vanligt med putinlakejer.
Citera
2022-03-23, 19:18
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex

Ska bara rätta ditt påstående:

Hitler ville ju ha livsrum för sitt överlägsna folk och utrotade judar. Ryssarna vill ha säkerhetsgarantier vad det gäller NATO och bombar sönder ryska civilbefolkningen i Ukraina.
Citera
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolingen321
Hur fick du fram dom siffrona ? Geniunt nyfiken
Ryska sajter. Det är det enda jag läser. DPR:s ledning har nämnt 14000 flera gånger.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riverman83
https://www.youtube.com/watch?v=n-RXFhwCVaQ&ab_channel=MilitaryFootageArchive-MFA

40 sekunder in i klippet, vilken jävla akilleshäl tanken har ,behövs bara några skott mellan hjulen där bränsletanken är placerad.
Citera
2022-03-23, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
De har hamnat i Ryska händer. Dessutom så är det olagligt att exportera vapen till krigförande land. Svenska regeringen är grovt brottslig.

Det är inte olagligt att exportera vapen till krigförande länder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in