2022-03-23, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Har du också en diagnos?
Såg att han heter F*bian C*derholm 2-3 sidor bak i tråden. Trodde jag skulle behöva skrolla 50 sidor för att hitta.
Citera
2022-03-23, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandomWanderer
Ja om han inte varit vit. Då hade ånger räckt för skadestånd mot Staten som "tycka synd om pengar".

För Vänstern handlar allt om ras och kön.

Delvis är det sant. När det gäller gärningsmän som inte är svenskar påtalas ofta "dåligt sällskap", "dåliga hemförhållanden", misär etc.

Med svenskar ibland tvärtom om GM på något sätt kan kopplas till högerextremism. Då är det bara ett komplett monster journalister och politiker kan spy galla över.
Citera
2022-03-23, 16:29
Medlem
J0RDGUBBEs avatar
Oj, vad advokaten babblar på. Är det till klientens fördel tro, eller för personlig medial exponering?
Citera
2022-03-23, 16:29
Medlem
WalterNeffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Bokstavligt naturligtvis annars så skulle det inte vara värt att nämna...

Alltså jag dunkade också huvudet i väggen angående mina studier i gymnasiet. Fast då bara bildligen och inte bokstavligen. Jag tänker att språkbruket skulle vara näraliggande för just en gymnasielärare som uttalar sig om gärningsmannen?
Citera
2022-03-23, 16:30
Medlem
Carnills avatar
Citat:
Jag håller egentligen med. Även en hemsk video som dokumenterar förlopp i samband med hemska skeenden kan ha sitt värde. Ibland utgör privata videos viktig bevisning i kriminalfall.

Om filmen skulle utgöra viktigt bevis så lämnar man väl in den till polisen..Förutom att det är fruktansvärt osmakligt och omoraliskt att filma och lägga ut sånt här så utgör såna filmer även triggers, inte att förglömma.
Citera
2022-03-23, 16:30
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Det finns inget jävla allmänintresse i detta, du förstår inte begreppet din korkade lilla flashbackfåntratt. Allmänintresse innebär inte morbid nyfikenhet hos vissa delar av samhället eller att allmänheten ska få sitta och runka till incidenter där människor upplever en personlig katastrof. Begreppet avser information som kan vara till allmänhetens nytta. Snarare är detta en mycket privat tragedi, hur mycket du än dreglar åt att få se människor som lider.

Enough said.
Ser att Sydsvenskan skriver om motiv.
Bakom betalvägg. Skitsamma. Vilken idiot.
Citera
2022-03-23, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WalterNeff
Alltså jag dunkade också huvudet i väggen angående mina studier i gymnasiet. Fast då bara bildligen och inte bokstavligen. Jag tänker att språkbruket skulle vara näraliggande för just en gymnasielärare som uttalar sig om gärningsmannen?

Nja, jag har också läst där det mer beskrevs klart som (abnormt) fysiskt beteende..
Citera
2022-03-23, 16:33
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandomWanderer
Ja om han inte varit vit. Då hade ånger räckt för skadestånd mot Staten som "tycka synd om pengar".

För Vänstern handlar allt om ras och kön.

Och för incels och annat högerextremistpack är allt en enda stor offerkofta, som man kan skylla på andra. GM har ansvar för sina handlingar och ska ta konsekvenserna av det. Har inte ett skit med vare sig hudfärg, kön (!) eller partipolitik att göra.
Citera
2022-03-23, 16:34
Medlem
Straffsparks avatar
Citat:
Delvis är det sant. När det gäller gärningsmän som inte är svenskar påtalas ofta "dåligt sällskap", "dåliga hemförhållanden", misär etc.

Med svenskar ibland tvärtom om GM på något sätt kan kopplas till högerextremism. Då är det bara ett komplett monster journalister och politiker kan spy galla över.
Sorry men jag har nu grävt igenom rapporteringen på både Expressen, SVT och SvD (orkar/kan inte kika på andra "MSM"-sajter), och inte på ett enda ställe spekuleras det om högerextremism. Jag tror du kan ta av dig offerkoftan nu.
Citera
2022-03-23, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Enough said.
Ser att Sydsvenskan skriver om motiv.
Bakom betalvägg. Skitsamma. Vilken idiot.
De skriver också att motivet inte är känt för andra än de som är aktörer i förundersökningen.
Citera
2022-03-23, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carnill
Om filmen skulle utgöra viktigt bevis så lämnar man väl in den till polisen..Förutom att det är fruktansvärt osmakligt och omoraliskt att filma och lägga ut sånt här så utgör såna filmer även triggers, inte att förglömma.

Kanske olämpligt med tanke på de efterlevande... Å andra sidan är det ett fall många konfronteras med vare sig de vill eller inte.

Tror knappast någon kan triggas till brott av att se någon som läggs in i en ambulans....
Citera
2022-03-23, 16:35
Medlem
meiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BambUzer
Såg att GM mamma föddes 20 mars. Kan det finnas en koppling där? Att GM utförde dådet så nära han kunde den 20 nu när det var en söndag. Sjukt långsökt iofs, men som GW säger: "hata slumpen".

Hur kan du se det? 🤔
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in