Citat:
Ursprungligen postat av
Londinium
Jag refererade till denna tråden som handlar att du inte kommer överens med medmänniskor och rättsapparaten:
(FB) Åtalad för ofredande. Får man överklaga till Hovrätt ? Får man spela in förhöret?
Stämmer det inte?
Här har vi ett till "fel": facket.

Du skulle aldrig beblandat dig med dem från första början. Alltid enkelt att vara efterklok dock!
För att det är just vad människor i din situation gör.
Själv satt jag under slutet av 00-talet fast i ett meningslöst IT-jobb utan någon som helst intern karriärsmöjlighet, och som du säger var det sjukt mycket sökande på varje tjänst.
Vad gjorde jag? Flyttade utomlands. Bytte inriktning och började med något annat. Kom tillbaka till Sverige.
Nu så där 14 år senare har jag ett jobb jag gillar, som utmanar mig, och jag tjänar 3x så mycket (även om det inte är det viktigaste).
Kom igen nu, sluta skyll på andra och gör något åt din situation!
Var får du allt ifrån? Du är väl själv arbetslös också då och gillar att sitta och fantisera om dagarna.
Ok, så du är säker på att jag är en person som inte kommer överens med medmänniskor och rättsapparaten eftersom jag en gång var åtalad för brott men friad på alla punkter ?!?!?
Facket "Du skulle aldrig beblandat dig med dem från första början" Nä jag börjar förstå det. Gud vad de har sabbat för mig här. Om jag inte lyssnat på deras råd hade jag varit en rik man idag. Då kunde jag gått vidare i livet medan jag fortfarande var "rik" och startat nya biolag eller köpt några bolag att försörja mig i. Men de sa bara . fortsätt söka jobb! Snart lossnar det och så skyllde de på nya saker hela tiden och jag gick på det. Det var extrem lågkonjunktur sa de och massor av akademiker går arbetslösa m.m.
"Vad gjorde jag? Flyttade utomlands" kul för dig. Jag har barn och vi flyttar max 2000 m från deras skola så det har ingen relevans för mig.
"Nu så där 14 år senare har jag ett jobb jag gillar, som utmanar mig, och jag tjänar 3x så mycket " Kul för dig. Det betyder ju att du klarat dig ifrån den fälla jag gått i.
"Kom igen nu, sluta skyll på andra och gör något åt din situation!" Så löjligt, det är väl inte mitt fel detta. Vad har jag gjort för fel då ? Lyssnat på facket ? ok så då ska jag vara arbetslös från 35 år - 67 år som straff ? "gör något åt din situation!" vad? vad ska jag göra? jag söker 1000 jobb , senaste intervju var sommaren 2013.
Jag är 100% med dig att jag VILL göra något åt min situation. Vet du VAD jag kan göra ?