2022-03-23, 12:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tanakh
Hur grafisk kan möjligtvis filmen vara? Tänker på avståndet och att det är ett fönster emellan. Ser man att det är en döende person som kämpar för sitt liv eller ser man bara sjukvårdare som pillar med en bår?

Det är en hemsk film. Man ser en människa som kämpar för sitt liv - mest troligt redan är avliden. Man ser även att sjukvårdarna har panik - dem är stressade, troligtvis av händelsen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tyvärr brukar det ändå ta cirka 3 månader innan åtal kan väckas, trots erkännande. Och nu kommer sommaren emellan. Så jag kan tänka att åtal väcks i slutet av augusti och att huvudförhandling sker i september. Men jag kan självklart ha fel. Men det är samma scenario som vid Höör-mordet som skedde i mars förra året: Förundersökning under våren - därefter semestrar - sedan åtal och förhandling till hösten.

Det som jag tror kan ta lite tid i det här fallet är psykundersökningen. Jag tror Fabian kommer att få fängelse men jag tror att man kommer göra en hel del undersökningar i hans fall då det uppenbarligen inte står helt still i skallen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissBlanche
Ja, det är långa köer till bland annat Barnhälsan dit föräldrar vänder sig med sin oro.
Men var finns föräldrarnas ansvar idag?
Förr tog man busen i örat och vred ett par varv. Saken var biff idag blir man anmäld för barnmisshandel.
Jag blir fan inte klok, idag har varannan elev en diagnos, denna diagnosinflation är märklig. Har samhället blivit så mycket sämre att vi måste diagnostisera så mycket eller vad?
Citera
2022-03-23, 12:55
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fulsnus
Den sistnämnda, nån som känner till om personen vuxit upp med ett annat efternamn?

Victoria Edström registrerades som avliden 2022-03-21. Publiceringen kommer upphöra efter 3 månader.
Hon hette Månsson och var född i Kalmar. Bodde 1990 i Umeå.

Om den andra BO står det på Ratsit:

Sara Böök registrerades som avliden 2022-03-21. Publiceringen kommer upphöra efter 3 månader.
född Böök.
Senast redigerad av PeterNoster 2022-03-23 kl. 13:23.
Citera
2022-03-23, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Det konstiga är att ingen Cederholm har dött omkring 20090220.
Hette hon inte Cederholm. Vad hette hon?

M*a L*wgren

https://minnessidor.fonus.se/memorial_page/memorial_page_ads.php?order_id=312311&set_site_id= 2&cat=ads&sign=ca5fba332bea7e52ae3e434dd5b2209c
Citera
2022-03-23, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onlyrocknroll
M*a L*wgren

https://minnessidor.fonus.se/memorial_page/memorial_page_ads.php?order_id=312311&set_site_id= 2&cat=ads&sign=ca5fba332bea7e52ae3e434dd5b2209c

Lider oerhört med GM:s syster också. Först går mamman bort efter en tragisk olycka sedan hamnar enda syskonet i fängelse på livstid. Tragiskt jävla livsöde för henne och pappan.
Citera
2022-03-23, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Det som jag tror kan ta lite tid i det här fallet är psykundersökningen. Jag tror Fabian kommer att få fängelse men jag tror att man kommer göra en hel del undersökningar i hans fall då det uppenbarligen inte står helt still i skallen.
Troligen gör man RPUn under förundersökningens gång, dvs nu i vår, så att den går parallellt under fyra veckor. Men först en §7-undersökning. Lär ta nån vecka att samla in viss dokumentation innan de kan ha det samtal som §7-undersökningen innebär. Men den tar bara nån timme.
Citera
2022-03-23, 13:02
Medlem
OweMattssons avatar
En gång i tiden var Fabian omslagspojke i Sydsvenska framför skolan..

https://www.sydsvenskan.se/2020-12-03/jattesvart-att-halla-avstand-i-klassrummet
Citera
2022-03-23, 13:03
Bannlyst
Hoppas mördaren sitter inlåst resten av sitt liv. Lider med familjerna till dom döda.
Citera
2022-03-23, 13:04
Medlem
nabbolbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanakh
Hur grafisk kan möjligtvis filmen vara? Tänker på avståndet och att det är ett fönster emellan. Ser man att det är en döende person som kämpar för sitt liv eller ser man bara sjukvårdare som pillar med en bår?
Ser ut som vilken olycka som helst, person blir rullad på bår medans sjukskötare arbetar.
Citera
2022-03-23, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Det är en hemsk film. Man ser en människa som kämpar för sitt liv - mest troligt redan är avliden. Man ser även att sjukvårdarna har panik - dem är stressade, troligtvis av händelsen.

Jag upplevde inte sjukvårdarna som stressade alls. De ser snarare uppgivna ut och verkar ha förstått att personen är förlorad.
Citera
2022-03-23, 13:10
Medlem
Var finns systern? Hittar inte henne på varken pappan eller mammans efternamn.

Hon kan kanske vara gift?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in