2022-03-22, 13:18
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Nej jag hade en order på 42900 igår som den tog inatt, tog ur 25% när den gick ner till 42400 i morse och efter det satte jag stoppen på entry så nu är jag ute ur traden men med vinst.

Jag hade ganska hög hävstång därav ville jag inte ha så mycket spelrum. Ja jag scalpar mest, det fungerar bäst för mig som det ser ut just nu. Snabba in och ut med hög hävstång
Vilka dumheter. Jaja lycka till med det.
Citera
2022-03-22, 13:19
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Vilka dumheter. Jaja lycka till med det.
Det fungerar för mig. Alla har sina sätt
Citera
2022-03-22, 14:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Ok så du scalpar bara. Satan vilket skitjobb.

Att du lagt stop loss precis på entry så måste du ha prickat exakt på toppen. I call BS.

Nja DroidBishop angav ungefär samma siffror innan så det är rimligt att tro att det gått till så som han skriver denna gång. Jag har också prickat toppar tämligen precist ett antal ggr (men utan hävstång).
Citera
2022-03-23, 02:05
Medlem
Madzen123s avatar
Liten trade pga jag var osäker på om btc skulle fortsätta uppåt.
Har tagit 25% x2 profit redan.
Keep dump it.

https://ibb.co/8KhC2cG

bygger min lång påväg ner.

Strategi:
Köpte 50 Link på $15, med en förväntan om att droppa ytligare lite nedåt. Jag hade då byggt min lång av linken jag köpte i spot, för jag förväntar mig ett högre pris av Link. Tradar contract ATM.
Vi har nu gått upp till $15 874 vilket iför sig är positivt men inte vad jag hade väntat mig. Jag har nu gått kort från $15 581 samt tagit profit från detta redan, jag kommer stänga min positon om vi går ner och testar 200/800 eman då vi kan studsa därifrån. Med min profit från short så bygger jag alltså min lång påvägen ner. Jag börjar med x1 i lev och 1 contract. För varje candel nedåt enkelt förklarat så ökar jag min lev till x2 samt köper 2 contract till, för då sänks min entry samt mitt liq price.

Enkelt förklarat bara.

Supa på tisdagar är ändå rätt gött gubbar.
Senast redigerad av Madzen123 2022-03-23 kl. 02:24.
Citera
2022-03-23, 09:17
Medlem
Har nämts innan men måste säga det igen.
Ju fler gnger vi blir avvisade på dessa små pumpar ju stärre är sannolikheten att vi åker på en rejäl nergång tillslut.
Folk tappar hoppet och säljer helt enkelt.

Men det kan säkert även bli så att när det har gått flera månader och alla skiter i bitcoin så kommer det pumpas upp helt plötsligt, så var det i somras och vi har sett det flera gånger.

Min gissning är att detta var en sista fakeout och att vi nu åker ner till 36k minnst.
Känns som det kan bli ett skittråkigt år för bitcoin.
Förlängd cykel innebär längre tid av uppgång men även längre tid av nergång och sideways.
Citera
2022-03-23, 09:54
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Har nämts innan men måste säga det igen.
Ju fler gnger vi blir avvisade på dessa små pumpar ju stärre är sannolikheten att vi åker på en rejäl nergång tillslut.
Folk tappar hoppet och säljer helt enkelt.

Men det kan säkert även bli så att när det har gått flera månader och alla skiter i bitcoin så kommer det pumpas upp helt plötsligt, så var det i somras och vi har sett det flera gånger.

Min gissning är att detta var en sista fakeout och att vi nu åker ner till 36k minnst.
Känns som det kan bli ett skittråkigt år för bitcoin.
Förlängd cykel innebär längre tid av uppgång men även längre tid av nergång och sideways.

Samtidigt så har 45k nivån utmanats underifrån 3 gånger, frågan är om den håller för ett 4:e test?
Jag tar inte ut en uppgång eller nergång i förskott.
Citera
2022-03-23, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Samtidigt så har 45k nivån utmanats underifrån 3 gånger, frågan är om den håller för ett 4:e test?
Jag tar inte ut en uppgång eller nergång i förskott.

Men väger du in ekonomin i övrigt så får man fundera på om en större uppgång verkligen är det troliga scenariot närmsta månaderna.
Men håller med det känns som det kan gå lite hur som helst för det har hänt många gånger innan.

Kring 30k verkar va väldigt lågt så mellan 30-45k känns ju som något som kan hålla på rätt länge.
Citera
2022-03-23, 11:06
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Men väger du in ekonomin i övrigt så får man fundera på om en större uppgång verkligen är det troliga scenariot närmsta månaderna.
Men håller med det känns som det kan gå lite hur som helst för det har hänt många gånger innan.

Kring 30k verkar va väldigt lågt så mellan 30-45k känns ju som något som kan hålla på rätt länge.
Kollar man på ekonomin i stort så tror jag botten var nådd 8e mars och att vi nu trendar upp igen.

Sen kan det bli så som du säger, att folk tröttnar när vi inte bryter igenom resistance. Dock kan det också bli tvärtom. Short squeeze rakt igenom.
Citera
2022-03-23, 11:57
Medlem
DroidBishops avatar
Finns massvis med likviditet strax ovanför 45k. Yearly open ligger på 46195(bybit)
Det börjar se ut som en uppåtslutande triangel, motvänt mot vad vi hade förra året.
Det vore trevligt med en fakeout av triangeln för att lura in moonboys och sen fortsätta nedåt mot sub 30. Om vi spräcker weekly naked point of control vid 44k så lär nog yearly open få en tap. Och ja short squeeze är alltid möjligt. Isåfall är mitt target golden ratio 0.618 vid 55k

https://www.tradingview.com/x/OoWTTAT1/
Senast redigerad av DroidBishop 2022-03-23 kl. 11:59.
Citera
2022-03-23, 12:37
Medlem
Leastons avatar
Citat:

Vad menar du med "ekonomin i övrigt" som inte är inprisat redan?
Citera
2022-03-23, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Nej jag hade en order på 42900 igår som den tog inatt, tog ur 25% när den gick ner till 42400 i morse och efter det satte jag stoppen på entry så nu är jag ute ur traden men med vinst.

Jag hade ganska hög hävstång därav ville jag inte ha så mycket spelrum. Ja jag scalpar mest, det fungerar bäst för mig som det ser ut just nu. Snabba in och ut med hög hävstång

Har givetvis spotposition också som bara får ligga

Så här tradar jag också. Futures med relativt hög leverage för div " scalping " - för det mesta Coin kontrakt.
Visst jag har gjort en del rejäla tabbar men i det stora hela så har jag enda en mycket fin PnL med tanke på summorna jag sätter in.

Fungerar inte för alla nej men personligen är jag nöjd.

Mitt övriga innehav låter jag ligga..

Börjar dock oroa mig över dessa nya EU direktiv/lagar/regler. Crypto.com kan jag varken använda margin eller futures längre.. gissar att binance inte är långt bort med dessa spärrar heller.
Citera
2022-03-23, 12:51
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firmahasten
Börjar dock oroa mig över dessa nya EU direktiv/lagar/regler. Crypto.com kan jag varken använda margin eller futures längre.. gissar att binance inte är långt bort med dessa spärrar heller.
Ja nog fan kan man vara säker på att byråkraterna vill sätta så många käppar i hjulet som möjligt. Jag använder Bybit, dom har bäst orderflöde och ett trevligt user interface, inget krångel.

Binance är oanvändbart nu. Inte nog med att deras plattform är extremt komplicerad utan deras nya regler är helt absurda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in