Citat:
Ursprungligen postat av
PalmeKiller
Snart av har vi Ingvar Carlsson räntor a la 500% som på 90 talet. Tack för det socialdemokraterna.
Moderaternas 500%! Carl Bildts räntor då det var han som satt som statsminister 91-94.
(Däremot fick han snabbt slicka röv på oppositionen socialdemokraterna så krispaket snabbt kunde tas fram varav riksbanken sänkte räntan till beskedliga 50%, vidare åtgärder gjorde att räntan hamna på 24% osv, men sånt har en historia slukare som du koll på.)
Sen har det blivit sämre bo i hyresrätt, bla lag om vinstkrav på kommunala bostadsbolag har höjt hyror och rätt systematiskt får man minsta standardhöjning så åker hyran upp mycket. Den lagen kom 2010 och gissa vilka som satt vid makten då? M och alliansen med Rainfelt och co.
Sen var det rätt nära att marknadshyror infördes, pådrivna av gissa vilka? Riktigt nära…
Med marknadshyror försvinner den sen början på 1900 talet gamla reglering som håller nere hyrorna. Något som försvaras av S och motarbetas av M då de anser fri hyressättning ska gälla.
Men som sagt, val snart igen och den naive Svensken bryr sig sällan om verkligen läsa in sig på vad olika partier verkligen står för. Man kan rösta för få någon 100 i mindre skatt men samtidigt kanske tappa 1000 tals kronor i andra änden och ändå är man glada. Rösta rätt brukar rätt många skriva, de flesta gissar jag på inte ens är införstådda i vad de menar utan förespråkar i många fall endast kanske en eller Max par frågor något parti förespråkar, resten av politiken har man noll koll på.
Min åsikt, har noll i släkt som bor i hyres så för min skull ser jag gärna ökade vinstkrav för allmännyttan samt marknadshyror då det inte rör mig i ryggen egentligen.