2022-03-23, 08:52
Medlem
beheadeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godhetsnarkoman
Tvärtom. Här har vi en högerradikaliserad dampunge som fått höra att det är okej att mörda ifall man blir arg nog av att se mörkhyade personer. Högerns triggerproblem visar sig om och om igen, framförallt i våld mot främlingar på skolor.

Svärdanton, Mongot i Eslöv, Eslövs Mongokompis och nu det här svenska stjärnskottet. Att utrota den farliga högerideologi som radikaliserar dessa unga män till att kasta bort livet och sedan skyller det på vänstern, invandrare, ja vad man kan komma på för kompis Molgan att skylla på helt enkelt, är nog för det bästa för vårat svenska samhälle.

Tänk att vara så svagfungerande att man tror att någon mördar massa människor för att någon var lite för woke men att inte förstå att upprepad white genocide propaganda har skadliga effekter. Varje skolattack utförs av samma sorts person: Alltid online vitis med kränkthetskomplex som blivit radikaliserad av flashbackmongon utan jobb eller narkomaner från diverse vitmaktrörelser.

Du verkar ha missat en hel del fakta i både detta fallet och de andra du räknar upp. Fege Fabian har inte sett någon mörkhyad person. Det är två vita svenska kvinnor som han har mördat. För att, enligt eget uttalande, han hatade dem. Och ändå maler du på om rasism, högerradikal och invandrare.

Fakta visar att inget av det du målar upp stämmer in på fege Fabian. Tvärtom känner han sig (precis som så många andra inom wole-vänstern) förödmjukad, kränkt och förtryckt. I detta fall av sina vita svenska lärare. Det är de som i hans woke-värld förtrycker honom. Och då anser han sig ha rätten att mörda sina ”förtryckare”. Precis som woke-vänsterns identitetspolitik har lärt honom.

Den enda av de övriga gärningspersonerna du räknar upp som har gett sig på mörkhyade invandrare är Anton från Trollhättan. Både Hugo från Eslöv och hans kompis i Kristianstad gav sig på vita personer.

Hugo är uppväxt i en typisk woke-vänsterfamilj där pappan varit framstående kommunalpolitiker för Miljöpartiet. Pappa miljöpartisten har själv uttalat sig offentligt och sagt att alla eslövsbor som inte gillar mångkultur borde omlokaliseras till Danmark. För övrigt är både pappa miljöpartisten och Hugo mörkhyade med invandrarbakgrund….

Så dina påståenden visar sig än en gång inte ha något med fakta och verkligheten att göra. Men så är det ju allt för ofta med woke-vänstern….
Citera
2022-03-23, 08:54
Medlem
Bendis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yidarmy123
Nej, det var en rätt psyksjuk tolkning av det jag skrev faktiskt.

Jag menade mer att män inte tillåts vara män längre och det så klart har sina konsekvenser. Instabila vansinnesdåd av unga grabbar är en av dem, i kombination med många andra faktorer också såklart.

Män har en naturlig aggressivitet som inte ska förtryckas. Det får konsekvenser oavsett vilken fluffig och genusfri låtsatsvärld du tror du lever i.

Precis, därför kan alla unga aggressiva män passa på att åka till kriget som pågår nu! Skulle lösa så många problem. off you go!!
Citera
2022-03-23, 08:58
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Mycket underhållande läsning mitt i eländet.

Däremot tror jag det där med att just han är obegåvad är lite fel.

Han är en god skribent och bra på engelska. Det skrivs mycket om IQ här och min gissning är att han ligger över medel. Men, va fan vet jag.

Håller med, FC hade ju bra betyg och blev förbannad när han inte hade alla rätt på proven.
Det var ju då han blev utåtagerande och dunkade huvudet i väggen..
Citera
2022-03-23, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Håller med, FC hade ju bra betyg och blev förbannad när han inte hade alla rätt på proven.
Det var ju då han blev utåtagerande och dunkade huvudet i väggen..

Låter inte som något friskt beteende, synd att samhället inte tog tag i det innan det eskalerade på detta fruktansvärda sätt.
Senast redigerad av Slacker- 2022-03-23 kl. 09:23.
Citera
2022-03-23, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joshmark
Pojkar i Sverige som inte passar in i klassrummet stoppas det i starka mediciner som ska gör dem till faktarabblande automater utan förmåga till egen vilja. Inget man ens ifrågasätter längre i Sverige och ingen lyssnar på dem.

Såklart de vill ur mardrömmen till slut, på något sätt.

Och det gör det ok att mörda menar du då eller?
Citera
2022-03-23, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
Är du inte off topic? Vänsterpartiet Kommunisterna är terroristklassade sedan dom köttare runt påTyska ambassadaen med sina kamrater i Kommando holger meins
Vi har 2022 nu, det finns inget parti som heter ”Vänsterpartiet kommunisterna… däremot ett annat parti som heter kommunistpartiet. Du får nu uppdatera dig
Citera
2022-03-23, 09:06
Medlem
SAIVONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kamikazeklanten
En stor anledning till att fler udda personligheter idag mår väldigt dåligt är i mitt tycke att frikyrkorna idag inte är ett attraktivt val för personer med orealistisk personlighetstyp. I frikyrkorna fick alla vara med. De där kufarna i församlingarna sjöng och spelade musik rätt illa, men så fick det vara för att vissa skulle få sitt behov av att synas. Man författade usla religiösa texter, justerade inom det snäva utrymme som tron tillät. Kreativiteten var rätt styrd av konventioner, vilket passade många av de som nu får t ex orealistiska betygskrav ställda på sig.

Nu hamnar de som tidigare fanns i trossamfund på t ex estetisk gymnasie- linje. Under hela deras uppväxt har folk sagt till dem att de är såååå begåvade, men när de i högre utbildningar utsätts för en professionell bedömning faller illusionen snabbt. De är nämligen inte ett dugg lämpade för ett kreativt yrke, med dess krav på samarbete och vettig verklighetsuppfattning.

Nu kan jag givetvis inte veta hur misstänkt gärningsman i aktuellt fall är lagd, men om han är personlighetssvag, obegåvad och orealistiskt lagd blir jag inte direkt överraskad.

På min bostadsort har vi en sån där stolle. Under hela sin uppväxt har han matats med beröm för sin musikaliska förmåga. Vi utomstående har dock bara hört honom öva skalor, utan att nånsin få till en hel melodi. Hans fotografiska konst når inte upp till acceptabel verkshöjd, men utställningar hålls det ändå. Han hade dock tur, och ärvde en stor summa pengar. Nu lever han sin konstnärliga dröm, åtminstone tills pengarna tar slut.
Tack ^^ Personligen intresserar frikyrkorna mig för att jag är intresserad av människor och vill ta mig tid att lyssna på dem för att alla människor är vackra om man hör deras själs toner. Jag gör det inte för att jag är så konstig för det är jag faktiskt inte. Jag vill inte passa in bland människor som uppträder illa helt enkelt. Och det lilla jag sett verkar det vara en trevlig medelklass. Det är särskilt illa när kyrkofolk och andra religiösa samfund uppträder illa mot de annorlunda.

Gärningsmannen framstår som begåvad och det stämmer bra att han sannolikt har det mycket svårare inom dagens skolsystem, det visar på att han sannolikt är att betrakta som högre intelligent än andra. Jag skulle kunna tippa på att han kan vara mer intelligent än vad jag är. Dock framstår det som det finns en klick människor med hög IQ som blir just den här sortens gärningsmän eller mördare iallafall. Jag tror inte att kyrkan hade gjort honom till en godare människa eftersom även kyrkan har sina påfrestningar, svårare människor osv.

Det kanske skulle vara praktiskt med någon pedagogisk kontakt med psykologi utbildning för att ge autistiska människor terapi genom skoltiden. Dvs särskilt inriktad på dem och deras svårigheter. Det är trots allt bra för elever att i så hög utsträckning som möjligt gå i vanliga klasser. Det är inte särskilt utvecklande mot normativa beteenden och värderingar att kasta samman människor i särsklasser.
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Mycket underhållande läsning mitt i eländet.

Däremot tror jag det där med att just han är obegåvad är lite fel.

Han är en god skribent och bra på engelska. Det skrivs mycket om IQ här och min gissning är att han ligger över medel. Men, va fan vet jag.
Sannolikt med tanke på höga betyg trots sin autism. Dock saknas korrelation med konstnärlighet och högre IQ. Det förekommer ibland.

Han är inte skicklig. Man kan vara duktig på mycket utan att ha musikalisk åder men ändå åtnjuta musik. Autistiska människor verkar mer benägna till att inte förstå att de är väldigt genomsnittliga till inte särskilt musikaliska,när de är inne på musik.
Citera
Medlem
IkeaMannen50s avatar
Kan någon sammanfatta vad som hänt? Jag har inte riktigt hängt med och det ganska lång tråd.
Är det en svensk "colombine"?
Citera
Medlem
Sista året på gymnasiet för honom. Kanske hade han fått dåliga betyg som gjort att han inte kommer kunna ta studenten.
Kanske var det droppen som fick bägaren att rinna över för hans redan dåliga självförtroende?
Citera
2022-03-23, 09:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mandis96
är en yxa verkligen effektiv för att mörda? känns så himla klumpigt

Jodå. Tänk själv. Vasst tillhygge MED tyngd (till skillnad från ett svärd). Det var ju kärringar han attackerade. Vad gör de om något kommer mot dem? I bästa fall tittar de bort medan de sätter upp armen. I bästa fall motar de ETT hugg alltså. Nästa sving sitter den i skallen. Yxa är ett bra mordvapen helt klart.
Citera
2022-03-23, 09:11
Medlem
okok1s avatar
Lärarna gjorde rätt som slog larm under ett helt år. Men vad gjorde andra instanser? Är det där som det brustit?

Citat:
Flera gånger slog skolpersonalen larm om 18-åringens märkliga beteende – som antydde att det fanns risk för ett skolattentat.

Trots det hände ingenting.

Det är alltid lätt att vara efterklok. Men om något har gått fel borde man lära sig.
Citera
2022-03-23, 09:14
Medlem
Saxat: Från TA

”Grannen till den bostad i Trelleborg som polisen spärrat av fick på måndagskvällen veta av sin dotter hur avspärrningarna hängde ihop med våldsdåden i Malmö.

Ungdomarna är ju jämt på internet, de har en helt annan kommunikation, säger grannen.

Han kollade själv lite olika källor, men hittade då inget som direkt kopplade den gripne 18-åringen till bostadsområdet i Trelleborg. Men han är bekymrad.”

https://www.trelleborgsallehanda.se/trelleborg/grannen-till-gripne-eleven-lite-chockad-ar-man-ju-853eddce/

62 elever från Trelleborg går på Latinskolan i Malmö.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in