2022-03-23, 01:40
Medlem
RomanticDreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Du får ju kolla videon.
Han sa att han använder kärnvapen OM resten av västvärlden involverar sig i kriget.

Vilket jag förstår med tanke på att Biden är väck och västvärlden agerar irrationellt.

Västvärlden är stort och man har ju redan involverat sig i kriget. Tomma ord från Putler?

Citat:
Mkt fejk news från Ukraina å västvärlden om kriget, tyvärr. Återstår att se hur det faktiskt går.

Kan du ge exempel?
Citera
2022-03-23, 01:42
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Mkt fejk news från Ukraina å västvärlden om kriget, tyvärr. Återstår att se hur det faktiskt går.

Ja det verkar ju gå jättebra för ryssarna. De har lyckats ta 10% av Ukraina på fyra veckor och lidit enorma förluster. Om man ska invadera ett land så ska man kanske vara förberedd och ha en hyfsad plan. Vi får se om de lyckas erövra Mariupol. Den första större staden i så fall.
Citera
2022-03-23, 01:43
Medlem
Citat:
Du får ju kolla videon.
Han sa att han använder kärnvapen OM resten av västvärlden involverar sig i kriget.

Nej, det har hotats flera gånger lite diffust med användning av kärnvapen, både av Kreml, men också i rysk media, där de öppet förespråkar att attackera Europa med kärnvapen(se länken i min signatur).

Citat:
Vilket jag förstår med tanke på att Biden är väck och västvärlden agerar irrationellt.

Jaha, det är inte Putin och Ryssland som agerar irrationellt alltså? Jag anser nog att det är den som hotar världen med total utplåning som är den irrationella.

Inte ens Sovjetunionens ledare var såhär korkade att de öppet talade om användning av kärnvapen hit och dit. Det finns bara två ledare i historien i modern tid som gjort det: Kim "Rocket Man" Jong-Un och lille Vlad Putin.

Putin är i gott sällskap där.
Citera
2022-03-23, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Ryssarna har inget att göra i luftrummet över Ukraina attackerande Ukrainska städer. Klart att han vill ha bort angriparens stridsflyg. Vafan tror du?

Även om det ryska flygvapnet är rätt odugligt mot militära mål så terroriserar de befolkningen.

Ryssarna skulle inte hålla med dig om det men till saken,

1. NATO har inget å göra över Ukrainas luftrum heller.
2. Det hade startat ett KÄRNVAPENS krig. Zelendsky är antingen trög som fan eller vill förstöra världen.

Du verkar läsa mkt Ukrainska "nyheter" som är i spår med ryska "nyheter".
Ryssarna har omringat städer och äger i princip luftrummen.

Förlorar man luften är det kört.
Ukraina har tur att Turkiet skickade Drönare annars hade det varit kört.
Citera
2022-03-23, 01:47
Medlem
raskenss avatar
Citat:

2. Det hade startat ett KÄRNVAPENS krig. Zelendsky är antingen trög som fan eller vill förstöra världen.

Nja Saabs NLAW. Javelin och Stinger har orsakat betydligt mer förluster för ryssen än drönarna.
Citera
2022-03-23, 01:47
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Intressant video om Kinzhal marknadsföringstrick.

On Saturday, Russia’s Ministry of Defence announced the first operational use of the nation’s new Kh-47M2 Kinzhal hypersonic missile in a strike against a weapons depot in Ukraine’s western Ivano-Frankivsk region. While this is the first operational use of this new Russian weapon, it’s not exactly the historic occasion it may seem. Russia’s Kinzhal may be hypersonic, but it’s certainly nothing new.

https://youtu.be/rSPoF7IIefU

Nja, enbart gammal skåpmat i den videon.
Citera
2022-03-23, 01:48
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Du får ju kolla videon.

Du har förståelse för att ett land använder kärnvapen? Vill du dö? Större delen av västvärlden är redan involverade inklusive Sverige. NATO kommer inte tillåta Ukraina att falla och med din logik så är det därmed rätt att den jävla barnamördaren i Kreml drar igång ett kärnvapenkrig som kommer att utplåna framförallt Ryssland. Sök hjälp din jävla krigshetsare! Jag tycker att om något så ska man syna Putins patetiska kärnvapenhot. Att han hotar är inte direkt ett styrkebesked utan ett svaghetstecken. Han har dragit igång ett krig han inte kan vinna och då hotar han med det enda han har. Är det nån som tar det på allvar? Är ryska ledningen nån sorts undergångssekt? Nej jag tror faktiskt inte det..
Citera
2022-03-23, 01:49
Medlem
goseigens avatar
Citat:

Det är väl du och Putin som vill se kärnvapenkrig?

Om jag hade styrt Ryssland hade det inte hänt något.

Riktigt varför du tycker det är ok med kärnvapenkrig kan bara du själv svara på.
Citera
2022-03-23, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Nja Saabs NLAW. Javelin och Stinger har orsakat betydligt mer förluster för ryssen än drönarna.

Drönarna har kunnat användas mer strategiskt, man har ex kunnat slå ut bensintankar vilket har ställt till det ordentligt för Ryssarna.

Tänk dig att du väntar på bensintank endast för att få reda på att någon drönare har bombat tankarna.
Citera
2022-03-23, 01:55
Medlem
fernebos avatar
Citat:

NATO har väl för fan allt att göra i Ukrainas luftrum om Ukraina begär det? Det är ryssarna som inte har nåt där att göra. De är inte välkomna. De har invaderat ett suveränt land och bryter mot alla konventioner som finns. De har inlett ett anfallskrig och invasion.

Du menar att ryssarna får attackera andra länder som de vill utan att nån ska få göra nåt åt det? Vad är det för fel på dig? RYSSLAND HAR INGET I ELLER ÖVER UKRAINA ATT GÖRA! Om Putin vill ha ett världskrig kan aset gott få det! Jag tror ett sådant skulle drabba Ryssland enormt mycket värre än oss.
Vill han starta ett kärnvapenkrig eftersom han inte kan vinna ett konventionellt så fine då! Det är hans val. Jag tror i varje fall inte att NATO kommer att skicka första missilen, men de kommer definitivt att skicka den sista. Ryssland kan dra åt helvete och jag ser fram emot att få se krigsförbrytartribunaler mot hela den ryska ledningen inklusive Putin.
Senast redigerad av fernebo 2022-03-23 kl. 01:59.
Citera
2022-03-23, 01:56
Medlem
Citat:
Ryssland agerar precis som USA agerade under kalla kriget, som svar på din fråga

Du får gärna upplysa mig om när en amerikansk president hotade hela världen med kärnvapen och när amerikansk media öppet förespråkade att man ska utplåna hela Europa med kärnvapen. Det kan du inte? Så var det med den saken, så tyst nu.

Citat:
Ryssarna kunde inte acceptera NATO i Ukraina och valde att gå till krig över den frågan.

Ett narrativ du fått direkt ifrån Kreml. Du är en duktig nyttig idiot.

NATO är bara ett svepskäl. Ryssland har delat gräns med NATO-länder i över 20 år, det är inget nytt. Detta handlar om Putins imperialistiska ambitioner och Ukraina är första steget.

Citat:
Du vet att USA har använt kärnvapen va? Du verkar helt lost i denna diskussionen.

Du vet att jorden är rund, va?
Citera
2022-03-23, 01:57
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Hur tror ni Putin kommer att dö? Kommer han att avlivas eller tar han självmord? Han har ju misslyckats fullständigt och i princip förnedrat sitt egna land..

Med tanke hur Putin har skämt ut Ryssland och dess krigsmakt så får man väl hoppas att han blir avsatt och sedermera utlämnad till en förnedrande rättegång, så att Ryssland tar sig ur den jävla dynga som han har satt dem i.
Senast redigerad av fernebo 2022-03-23 kl. 02:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in