2022-03-23, 01:31
Medlem
SAIVONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBase
Har man höga skolresultat ihop med svåra diagnoser så hamnar man lite mellan stolarna. Så är det nog.

Svårt att förklara bort att man larmat flertalet gånger, rektorn är väl informerad. Svårt att veta exakt vad som larmats om men som du säger "indikationer på skolattentat". I mitt tycke så borde det vara villkorslöst direkt nedstängning av arbetsplats och avstängd elev för att säkra arbetsplatsen.
Jag hade stängt av arbetsplatsen direkt om jag va chef eller skyddsombud om jag fick indikationer på attentat mot min arbetsplats. Direkt också.
Skolan överlag tycks vara en plats samhället anser att både elever och personal ska tåla lite extra. Det stämmer inte, skolan är en arbetsplats och ska vara trygg med behagligt klimat för alla.

Som du säger behöver de görs mer. Men när jag var barn bombhotates vi titt som tätt med utrymningar och larm. Vi fick även träna på att utrymma skolan regelbundet. Görs inte sådant längre?
Citera
2022-03-23, 01:34
Medlem
chaturres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RBR
Psykisk sjukdom i sig är INTE problemet!
Problemet är vad SSRI gör med individen!

Mycket mäktiga krafter gör allt för att mörka detta!
Låter ju helt efterblivet. Givetvis är den psykiska ohälsan det största problemet..
Citera
2022-03-23, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klaustrofobin
Givetvis bara en slump att de tre skolattacker som ägt rum i Skåne inom loppet av ett år har utförts av högerextrema personer…för de är ju inte alls våldsbenäga.
Dådet i Eslöv begicks av en svenskfödd invandrare, son till två miljöpartister som var notoriskt SD- och svenskfientliga. Ditt påstående håller inte så bra.
Citera
2022-03-23, 01:37
Medlem
Oj… När jag tittade i måndags hade han 53 vänner på facebook, men nu i skrivande stund bara 18…
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gandalfsbarn11111
Tror ni missuppfattade mig fel, det jag ville få fram är varför man väljer att följa honom på instagram efter han har mördat 2 kvinnor. Siffrorna bara ökar på hans instagram
Säkert kvinnor som kommer skicka romantiska brev när han sitter i kurran.
Citera
Medlem
SAIVONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trontyke
Ok jag är ingen expert på SSRI men det är världens vanligaste medicin mot ångest. Som hundratusentals svenskar blir ordinerade med varje år. Oftast i tillfälliga perioder i livet. De flesta mår bättre av det och kan få en meningsfull tillvaro tack vare SSRI. Utan SSRI tror jag att vi hade haft betydligt fler olyckliga människor i våra skolor och i samhället i stort.
Det finns vissa som blir dåliga på medicinerna utöver det fungerar ingenting mot autism, bara på symptom på annat.
Citera
2022-03-23, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SAIVON
Skolan överlag tycks vara en plats samhället anser att både elever och personal ska tåla lite extra. Det stämmer inte, skolan är en arbetsplats och ska vara trygg med behagligt klimat för alla.

Som du säger behöver de görs mer. Men när jag var barn bombhotates vi titt som tätt med utrymningar och larm. Vi fick även träna på att utrymma skolan regelbundet. Görs inte sådant längre?

Nej man utrymmer inte skolor om det finns indikationer på attentat tydligen.
Man ringer inte polisen, man ser inte till att stänga av faran. På Malmö latin så kan kuratorer och lärare larma på. Lärare och elever släpps in i skolan utan väktare eller annat säkerhets areangemang och eleven som man larmar om går dessutom vidare som vanligt på lektionerna.
Bra arbetsmiljö, safety first ut genom fönstret.
Citera
2022-03-23, 01:38
Medlem
HLundborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Najix
Nån som vet motivet ?
En av lärarna sa att hans teckning va ful.
Citera
2022-03-23, 01:48
Medlem
SAIVONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skivadbanan
Oj… När jag tittade i måndags hade han 53 vänner på facebook, men nu i skrivande stund bara 18…
Knappast någon som vi dras med i det här. Folk är störda om något händer ger de sig på vem som helst. Förr i tiden slogs 10-15 % av alla ihjäl och det innebär att det var väldigt vanligt förekommande med mördare bland resten. Människors primitiva beteenden kommer omedelbart fram. Jag själv har varit ensam o många år, sedan på grund av skitbeteenden som helt enkelt fått mig att klippa banden och min resa in i ett helvete började med att folk började uppträda extremt illa pga våldsbrott (det var innan invandrare fått in vanan på offentliga attacker). Jag var helt oskyldig och hade inte minsta med saken att göra och i kontexten av att jag dessutom förföljts av en galning från platsen veckan innan. PTSD bröt ut kraftigt och det hade aldrig skett om inte folk uppträtt som psykfall baserat på att jag rörde mig ensam och var vit (jag hade brutit med folk och ägnade mig åt självstudier för att jag ämnade studera upp betyg och komma ifrån missbruksvärlden på grund av att folk är så oberäkneligt ma och våldsamma).

De droppar av för att människor är störda och kan ge sig på dem. Folk har börjat ha attityd här igen för att jag antagligen skrivit här och sedan olika indicier. Neandertalargener plus att de är lågt begåvade. Snittet ligger på 100 och det är inte högt... Läste att pappan håller på och hotas och hans nummer sprids förutom att alla invandrare sitter och är offer för att gärningsmannen är vit. Antirasismen är livsfarlig. De känner väl sig berättigade att attackera pappan. Men jag vet inte varför så många invandrare börjar gilla hans bilder. Kan det vara att de på ett väldigt konstigt vis tar avstånd från hatet mot pappan. Sympati för någon precis som många av oss kan känna även när någon är galen, eller kanske för att de är det och borde stoppats långt innan.
Citera
2022-03-23, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Om man går på en estet-skola så finns det nog nästan inga andra att välja på.

Så är det… Och de flyr hals över huvud när en människa behöver stöd. Detta är ”värdegrundseliten”!!
Citera
2022-03-23, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Dådet i Eslöv begicks av en svenskfödd invandrare, son till två miljöpartister som var notoriskt SD- och svenskfientliga. Ditt påstående håller inte så bra.
Han som begick det dådet skrev högerextremistiskt skit på olika forum och varför försvarar du det?
Citera
2022-03-23, 01:53
Medlem
SAIVONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Om han är mörkhyad MENAit räcker det med att konstatera att han är kriminell och borde ha utvisats tillsammans med sin parasitära familj. Hans orsak till att begå brotten utifrån rationalitet hade som du själv påpekar logiskt sökts i hans kultur eller politiska åskådning förutsatt att han deklarerat någon. Om inte så är han bara sjuk som alla muslimer är som på allvar tror att halshuggning av folk ska ge dem 72 oskulder. Vi har inget ansvar för dessa parasiter annat än att skicka hem dem. Våra egna medborgare bestraffar vi, hjälper eller stödjer vi. Vad GMs slutpunkt blir kommer rättspsyk att avgöra.
Det är faktiskt extremt hur invandrare numera försöker vinkla allt till att de är offer.

Men sedan kommer jag alltid ihåg hur svenskar uppträder.

Det är inte en jäkel som påstår att vi ska utvisa svenskar och därmed är de vårt ansvar. Det gäller faktiskt en del av invandrarna också. När de är uppvuxna och/eller födda här.

Hur kunde samhället fyllas på med så många idioter som uttalar sig i tid och otid? Samtidigt blir ni kränkta när andra uttalar sig fast ni kan vara värre. Otroligt faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in