2022-03-23, 00:15
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zizter
Varför skulle det vara så tänker du?

Det är inte generellt var medias och ideologers fokus ligger idag. Killen kan till och med själv ha fått intrycket att det är lönlöst för honom att söka hjälp.
Citera
2022-03-23, 00:22
Medlem
Citat:
”svårfångat motiv”.

Lärarna var vänsterextrema ödelmänniskor från Dracos?
Citera
2022-03-23, 00:24
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/5G4Rwz/skolattacken-pa-malmo-latin-larmade-for-ett-ar-sedan

Jamen något kan ha ”brustit i systemet”
Citera
2022-03-23, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Lärarna var vänsterextrema ödelmänniskor från Dracos?
Säkerligen vänsterblivna på något sätt.
Verkar som killen blev utfryst och mobbad på ett passivt aggressivt sätt av lärarna och eleverna på skolan.
Citera
2022-03-23, 00:31
Medlem
Sammanfattning (obekräftade uppgifter), taget från bla samnytt och friatiders artiklar:

GM F*bi*n C*d*rholm går kort efter en föreläsning, som hölls av Anna Linds mördares försvarsadvokat, beväpnad med hammare och yxa till attack mot två kvinnliga lärare som enligt klasskompisar till GM ska ha haft god relation GM sedan innan.

Vittnen på plats har i livestreams sagt att kraftigt våld har riktats mot halsen på en av de avlidna lärarna och resulterat i snudden på fullbordad halshuggning.

Efter attacken mot de två lärarna ska GM lugn ha lagt ner sina vapen och själv larmat 112.
– Jag sitter på tredje våningen och jag har lagt ifrån mig vapnen och jag har mördat två personer, ska han ha sagt.

Motiv oklart, men ska ha sagt till en av de första ingripandepoliserna att han ska ha gjort detta för att han hatade lärarna.
Senast redigerad av solformorkelsen 2022-03-23 kl. 00:34.
Citera
2022-03-23, 00:36
Medlem
Hade önskat att han tagit bort alla sociala medier innan han gjorde detta, hade jag gjort...
Citera
2022-03-23, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solformorkelsen
Sammanfattning (obekräftade uppgifter), taget från bla samnytt och friatiders artiklar:

GM F*bi*n C*d*rholm går kort efter en föreläsning, som hölls av Anna Linds mördares försvarsadvokat, beväpnad med hammare och yxa till attack mot två kvinnliga lärare som enligt klasskompisar till GM ska ha haft god relation GM sedan innan.

Vittnen på plats har i livestreams sagt att kraftigt våld har riktats mot halsen på en av de avlidna lärarna och resulterat i snudden på fullbordad halshuggning.

Efter attacken mot de två lärarna ska GM lugn ha lagt ner sina vapen och själv larmat 112.
– Jag sitter på tredje våningen och jag har lagt ifrån mig vapnen och jag har mördat två personer, ska han ha sagt.

Motiv oklart, men ska ha sagt till en av de första ingripandepoliserna att han ska ha gjort detta för att han hatade lärarna.

Blev han inspirerad av Mijailo Mijailovic vansinnesdåd kanske? Det var ju en jävla tajming att han gick iväg och mördade två oskyldiga direkt efter den föreläsningen. Dessutom en lärare som han enligt utsagor tycks ha haft en god relation med.
Citera
2022-03-23, 00:40
Medlem
Något officiellt ännu rörande MGM Fa*ian Ced**h**ms bakgrund och eventuella diagnos?
Psykostillstånd? Bokstavsdiagnos? Var han en person som bodde på gruppboende?
Citat:
Ursprungligen postat av solformorkelsen

Vittnen på plats har i livestreams sagt att kraftigt våldet riktats mot halsen på en av de avlidna lärarna och resulterat i snudden på fullbordad halshuggning.

Citera
2022-03-23, 00:41
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zizter
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/5G4Rwz/skolattacken-pa-malmo-latin-larmade-for-ett-ar-sedan

Jamen något kan ha ”brustit i systemet”

Det gick något rykte igår att hans farsa var lärare. Kan ha varit falskt, men om sant, kan det ha haft någon inverkan på den inaktivitet som skolan verkar visat?
Citera
2022-03-23, 00:43
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krumeluns
Du gissar vilt utan fakta och har definitivt fel gällande intag av anabola steroider. Påverkan psykiskt sker i olika faser och behöver ej vara relaterat till andra psykiska problem eller som utlösande faktor.
https://lakartidningen.se/klinik-och-vetenskap-1/artiklar-1/klinisk-oversikt/2013/09/steroider-ar-ett-vaxande-problem-pa-gymmen/

Artikeln är från 2013. Det är en partsinlaga i en läkartidning. Den färskaste studien som refereras till är 11 år gammal.

Den äldsta studien är från 1984. Tämligen relevant idag.
Senast redigerad av Helge.Palmcrantz 2022-03-23 kl. 00:55.
Citera
2022-03-23, 00:45
Medlem
nowlickits avatar
Med tanke på advokatens kommentar samt uppgiften om att skolan var väldigt viktig för honom så känns det nästan som handlar om ngt så banalt som arg över dåliga betyg
Citera
2022-03-23, 00:46
Medlem
Förstår verkligen inte varför 970 personer väljer att följa en mördare på instagram😳
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in