2022-03-22, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Stämmer han figurerade på Twitter i natt.
Azov klämde även till med en överste för ryska marinkåren idag fick jag höra i Mauripol.

Mycket goda nyheter. Ryssland får svårare och svårare att leda sina trupper.
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Här ser vi mer av den ryska krigsmaskinen, en aningen retro taktisk tuktuk från mellankrigstiden kanske?

https://i.redd.it/rr7nhrjelzo81.png
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForumsHack
Zelensky är halvjude och har döda släktingar som deltog i dödandet av judar.
Hur blir man halvjude? Man föds som jude, det är inte som när man föds som halvsvensk för att man har en svensk morsa. Antingen är man jude, eller så är man det inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Men bara för att den är otrolig så betyder den inte att den är fullständigt sann? för du läste den på Flashback med en källa från CNN, Aftonbladet osv...

Det finns hur många bild och videobevis som helst på när Ukrainare beslagtar ryskt militärmateriel. Är det fejk alltihop, tillverkat i en studio i Hollywood med CGI?

Du är ju patetisk som försöker förneka det du har precis framför ögonen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Du kan inte på allvar hävda att det går som planerat för Ryssland... det är ju sjukt att hävda. Ryssland har kört fast, rör sig inte framåt. Ukraina fyller på med vapen hela tiden. 360.000 motiverade män har anslutit sig sedan kriget började och de har fått tusentals och åter tusentals robotar.

Samtidigt krossar sanktionerna den ryska ekonomin. De kan inte hålla sig flytande så här länge till, hyperinflation, stängd börs, tomt i hyllorna i butikerna. Sociala media förbjuds.

FNs generalsekreterare sa idag att Ryssland inte KAN vinna detta krig. Finns ingen matematisk chans, med de soldater de har.

Det är Ryssland som nu står inför en ödes timma, och frågan är om det Ryssland vi känner idag existerar som stat om ett år.

Det är verkligheten.

Jag vet inte vad jag ska säga, förutom att Ryssland kommer att vinna kriget och få igenom alla sina viktigaste krav. Du tror att du är påläst för att du läser tidningar och ser på TV. Tragiskt.
Citera
Medlem
Det är USA som uppmuntrar Ukraina att kriga och se sina medborgare dödas och städer förstöras.

Jag skulle inte gå med på det om jag var Zelensky. Men han får välja själv om han tycker det är ok.

Undrar om Zelensky får fortsatt förtroende i nästa val? Zelensky ska röstats fram för att han ville avsluta konflikter med Ryssland.
Citera
2022-03-22, 23:34
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av browneye
Är du i Mariupol?

Man kan tro det efter den meningen skyller på luren och jag är trött Men nä är några år sedan jag var i Mauripol sist.
Citera
Medlem
OtherBarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Hela den här historian osar väldigt konstigt.
Självklart går vapen med militära transporter och inte förklädda som blöjor med civila transporter.

Eventuellt var det på sin höjd militära accesoarer och MRE:s. D.v.s kroppsskydd och fältportioner men det såg väl militärt ut och då gick kommunisterna i fackförbundet i spinn.

Precis, inte en chans att en kapten på ett civilt flygplan med passagerare signar på att det ska lastas på 500 pskott i lastutrymmet. Är ju fan knappt så att du får checka in en laptop utan att slänga på feta varningslappar på resväskan.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
23:29 Ukrainas fredssamtaler med Russland er tøffe sier Zelenskyj

Ukrainas president Volodymyr Zelenskyj sa tirsdag at fredssamtaler med Russland for å få slutt på krigen er tøff og til tider konfronterende.
– Men steg for steg, så går det fremover, la han til.

Det melder nyhetsbyrået Reuters.

https://www.nrk.no/nyheter/krigen-i-ukraina-1.11480927

Lite optimism.., från Zelensky..., hmm...

(tydligen föregår det snack mellan parterna, som det inte skrivs om i msm)
Citera
2022-03-22, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Men bara för att den är otrolig så betyder den inte att den är fullständigt sann? för du läste den på Flashback med en källa från CNN, Aftonbladet osv...

Lite olika källor inkl videos på beslagtagna stridsvagnar. Det talas om att ett hundratal stridsvagnar har övergivits av olika skäl och flertalet används nu av ukrainska trupper.

Även många videos där de talar om att skadorna på stridsvagnar är inte större än att de går att reparera.

Man ser också att många skärmystlingar har slutat med att ryssarna dragit sig tillbaka och lämnat material, varvid ukrainare sedan går runt och plockar åt sig vad som är användbart.

Det är ett intressant fenomen faktiskt.
Citera
2022-03-22, 23:35
Medlem
Adiaphorouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForumsHack
Zelensky är halvjude och har döda släktingar som deltog i dödandet av judar.
Var hans släktingar kapos?
Citera
2022-03-22, 23:36
Medlem
Fan vad Ruseiya är dåliga asså😬😂 Putin bara måste svettas nu alltså. Hur kunde putin bli en sån här totalt världelös taktiker,?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in