2022-03-22, 20:59
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Jag konstaterar att Ryssland såklart vinner kriget, och man kommer att få igenom sina viktigaste krav för en fred. Och man har manövrerat så att Nato inte kan ingripa. Putin har gjort allt rätt och arbetar lugnt och metodiskt för att få igenom de krav som man har haft under många år. Det hade varit så enkelt för Ukraina att undvika denna situation. Allt de behövde göra var att förklara sig neutrala likt Sverige eller Österrike. Men det ville inte regimen i USA. Man var tillsammans med Zelenskyj redo att offra massor av ukrainare för att försöka demonisera Ryssland. Vilket man såklart misslyckas med, eftersom alla med någorlunda IQ genomskådar dem.
Fast det du skriver stämmer ju inte alls med verkligeheten (fetade).
1. Sverige är inte neutralt. Vi är "alliansfria".
2. Ryssland krävde även stora landavträdelser från Ukraina.
3. Ryssland krävde avmilitarisering av Ukraina.
4. Ryssland krävde regimskifte i Ukraina (avsätta "narkomaner och nazister som styr" *sic!*)
5. Ryssland krävde att Ukraina aldrig någonsin får gå med i Nato.
Citera
Medlem
Citat:
Ledsen men "Tillåtna språk är svenska, norska, danska samt engelska. Inlägg på andra språk är inte tillåtna".

Oavsett så tittar jag ibland in i tråden för att studera den ständigt stigande hysterin. Ryssland förlorar kriget och är de sämsta krigarna och de ondaste människorna.

Jag konstaterar att Ryssland såklart vinner kriget, och man kommer att få igenom sina viktigaste krav för en fred. Och man har manövrerat så att Nato inte kan ingripa. Putin har gjort allt rätt och arbetar lugnt och metodiskt för att få igenom de krav som man har haft under många år. Det hade varit så enkelt för Ukraina att undvika denna situation. Allt de behövde göra var att förklara sig neutrala likt Sverige eller Österrike. Men det ville inte regimen i USA. Man var tillsammans med Zelenskyj redo att offra massor av ukrainare för att försöka demonisera Ryssland. Vilket man såklart misslyckas med, eftersom alla med någorlunda IQ genomskådar dem.

"Jag är en myyyyycket smart man , ibland tittar jag in för att se alla mindre smarta varelser än mig. Jag arbetar med att köra truck men ändå anser jag mig ha mycket mer kunskap än människor som arbetare med att skriva om detta ämne" Till att börja med "Brille " så är NATO en försvars allians, dom går inte till angrepp. Om Putin hade gjort allt rätt hade han inte behövt invadera landet, PRE 2014 så var Ukraina i Rysslands sphere of influence nu kanske Putin lyckas få kontroll över östra Ukraina (som kommer se ut som Dresden när allt är klart ) Allt det behövde göra ? Det ukrainska folket får välja själv vilken allians dom vill vara med eller inte, det är inte upp till Putin USA eller någon truckförare som hetter Brille ..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Vad du påstår, står ej i länk.

Lässvårigheter?

Someone is busy burning documents at the #Russian embassy in #Poland. Russia has made threats and informed Poland it will strike its major population centres if it continues to aid #Ukraine. Polish citizens of military age have been receiving mobilization letter for a week now.
Citera
Medlem
Okej?...

https://twitter.com/FirstSquawk/status/1506340120932147208

Citat:
US NATIONAL SECURITY ADVISER SAYS US WILL DISCUSS POTENTIAL USE OF NUCLEAR WEAPONS WITH ALLIES AND PARTNERS

Har faktiskt avskärmat mig någon vecka från kriget, inte orkat läsa allt..
Men tycker det känns som det senaste 48 timmarna börjat eskalera..

Känns som NATO är på väg att dras in i det här på riktigt snart?
Citera
2022-03-22, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frihet-Nationalism
De använder Polen igen för att starta ett nytt världskrig, WW2 startades genom att polska mördarband döda tyska civila i de polska gränsområdena som gjorde att Hitler gick in. Historien upprepar sig och globalisterna använder samma lättlurade idioter igen för att skapa WW3.

Alla män i vapenförålder, vägra delta, låt globalisterna ha sina krig för sig själva. Kommer ALDRIG inställa mig när de köpta sossarna kallar in mig, dessa Klaus Schwab slavar får skicka sina egna barn.
Tack för att du klargjorde det, då vet vi alla att du är helt utanför pedagogisk räckvidd.
Citera
2022-03-22, 21:01
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Letsdothisnow
Lässvårigheter?

Someone is busy burning documents at the #Russian embassy in #Poland. Russia has made threats and informed Poland it will strike its major population centres if it continues to aid #Ukraine. Polish citizens of military age have been receiving mobilization letter for a week now.

Det finns ingenting positivt med att ryssarna bränner dokument i Polen just nu, men den twitterposten har broderat lite då det kommer till språkbruket.
Citera
2022-03-22, 21:02
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
I Irpin och Bucha är ryssarna omringade och avskurna, och i Hostomel är dom så gott som bortdrivna.
https://twitter.com/Cornubot/status/1506317036015824899
https://www.bbc.com/news/av/world-europe-60505323
Notera att det är transporthelikopter Mi-17 i videon. Gissar dom flyger in för att plocka upp ryska trupper.
https://twitter.com/sentdefender/status/1506331299572817926
Ukrainska soldater upptäckte att ryssarna bränt ner ett stall med 32st hästar i Hostomel:
https://twitter.com/nexta_tv/status/1506151518902407170?ref_src=twsrc%5Etfw

Kanske flyger helikoptrarna dit mer trupper? Den där flygplatsen har ju ryssarna kämpat för sedan början på kriget.

Inte ens djuren får leva för Putin!
Citera
Avslutad
jaha så nu ska både ryssland och Usa köra kärnvapen?

Man börjar tro att detta är tiden då Artificiell Intelligens utrotar oss människor genom att starta ett krig ibland oss
Citera
Medlem
Salcinns avatar
Citat:
Putin krävde att Ukraina inte skulle gå med i NATO eller EU. Om det fanns ern risk för det så skulle Ryssland agera eftersom det innebar en risk för Ryssland. Det har de sagt under många år.

Han gjorde vad de sa.

Det fanns ingen risk ifrån varken NATO eller EU emot Ryssland. Nato hade aldrig attackerat ett kärnvapenland. De skulle kunna ha gått in militärt för flera veckor sedan och stödja Ukraina om så var fallet men de har inte rört ett finger militärt mer än att sända materiell.

Detta är endast en galen ledares ideologier och utfallet hade blivit detsamma om Ukraina hade deklarerat sig neutralt. Det var dessutom Ryssland själva som förde Ukraina närmre Nato med sitt agerande 2014.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Troligen kommer ett anfall mot Polen så att Putin kan motivera allmän mobilisering,

Då har han en miljon man, med gamla vapen, men ändå 1 miljon man

Dumt drag. då går nato in, och jag kan absolut tänka mig att man gör det med kärnvapen.
Citera
2022-03-22, 21:03
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Putin krävde att Ukraina inte skulle gå med i NATO eller EU. Om det fanns ern risk för det så skulle Ryssland agera eftersom det innebar en risk för Ryssland. Det har de sagt under många år.

Han gjorde vad de sa.

Nej det gjorde han inte, Ryssland sa att de inte skulle attackera... och attackerade. Många dagar in i invasionen sa Lavrov att Ryssland inte anfallit Ukraina...

Sorry men Putin och Ryssland kommer att ha 0 i förtroende ett "tag framåt".
Citera
2022-03-22, 21:03
Medlem
Citat:
För att de ständigt går framåt. Lugnt och metodiskt. Utan stor drama.

Och att de uppenbart lockar in ukrainas arme i fickor som sluts runt om dem. Ukrainarnas enda styrka är att gömma sig bakom civili, vilkret är anledningen till att man vägrar låta dem fly undan de städer där de är hårt ansatta.

Ukraina har fått stöd av Israel och USA och deras utbildare. De har tagit kriget in i städerna med massiv förstörelse istället för att ta kriget ut i skogen där civila blir sparade. Ukraina placerar vapen och krypskyttar i höghus, skolor och sjukhus, därför massiv förstörelse.

Hade Ukraina tagit striden mot ryssen ute i terrängen hade det sett annorlunda ut, fienden skall bekämpas så civila inte drabbas. Så funkar det inte när CIA gett Ukraina råd hur deras insmugglande pansarvapen skall användas.

Civila skall skyddas, viktigast i ett krig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in