2022-03-22, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sp1derman
Gammal Träslöjds uppgift
https://slojdportfolio.nu/alster/742695

Ser ut som att GM Har haft ett intresse för vapen sedan tidig ålder

Obegripligt att lärare eller föräldrar inte reagerade redan då. Vad använder han spjutet till? Hur kan man tycka det är normalt med någon som är så våldsfixerad?
Citera
2022-03-22, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Anabola_steroider

Beror på vad du tar, om du kör bara testo så kommer du gå upp mycket i vattenvikt men du kommer också öka mycket muskelmassa och styrka. Däremot finns det andra preparat som lägger på mindre vattenvikt, t.ex tren, som fortfarande ökar styrka och muskelmassa kraftigt men däremot också påverkar dig väldigt mycket psykiskt. Folk gör även mycket memes om tren och för en ung kille mottaglig för påverkan som är intresserad av bodybuilding och inte har särskilt mycket att förlora kan det låta som en jättebra ide
Citera
2022-03-22, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SAIVON
Jag har redan sagt att jag läst extremt mycket inom psykologi.

Mamman var inte död genom självmord utan hade fastnat på rälsen med bil vid obevakat spår.

Forska själv istället för att tala om för mig vad jag ska göra. Människor som försöker mästra mig, accepterar jag inte. Ta och sköt er själva. Du är likvärdigt kunnig som en pundare i kön på ICA.

Man är inte psykiskt skadad ifall man väljer att föra över en massa pengar till familje medlemmar innan man väljer att mörda någon.

Han hade redan planerat allt, och visste vad han gav sig in på! Nu är han ”ångerfull” jävla kvinno mördare hoppas han ruttnar resten av livet.

Skulle hans motiv gälla invandrare så lär han ha större problem i Anstalten som väntar han

Lilla fabbe kommer önska att allt var en mardröm!

Hamnar han på psyket så är det ännu bättre, hamnar på bältesläggning till och från tvingas käka en massa piller! Några år till så lär han dregla på sig själv och få ett självskadebeteende och skada sig själv! Mysigt!!!!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killmyshades
Känner att fallet påminner lite om Jack Lindbloms mord på sin klasskompis Peter Plax. Han ringde direkt efter dådet exakt samma sak med F*bian. Tror troligtvis att han kommer åka in till en stor rättspsykiatrisk utredning om några veckor på grund av att han har erkänt mordet.

Men Peter Plax var ett random val. Jack hade en annan kille i åtanke först som mordoffer. Det kvittade vem som dog, Jack ville veta hur det kändes att mörda. Han var väl autist med tvångsmässig personlighetsstörning.

Fabian däremot hatar dessa två kvinnliga lärare av ännu okänd anledning. De tycks utvalda. Men motivet verkar långsökt. Drabbats av schizofreni med autism i bakgrunden?
Citera
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoulevardAlruna
Nej nej, det fanns inga gymnasieelever som mördade då. Du ljuger faktiskt.

Lol @ ”Du ljuger faktiskt”

Hur då, menar du? ”Gymnasielever” är en ganska ny (allt är relativt) företeelse. Men du tänker kanske att det inte har funnits någon under 18 som har mördat i Sverige innan? Kan kanske inte heller riktigt se att vi är så oerhört drabbade av skolmord i en internationell jämförelse.

Tycker bara att det är närmast bisarrt att försöka vända det här till ett invandringsproblem. Säger väl en del om tunnelseendet, i och för sig.
Citera
2022-03-22, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svidmyra
Båda kvinnorna hade ganska mörkt cendré hår och för övrigt nordiskt utseende, helt utan negroida drag.

Och en sorts hatbrott var det, mördaren har sagt att han hatade de två lärarinnorna - men varför han hatade dem har inte framkommit/offentliggjorts.

Återigen, hur vet vi att han sagt det? Det enda vi har är Aftonh- förlåt, Aftonbladets återgivna citat "jag hatade dem"! Hur vet vi att det syftade på just de båda offren, och inte på skolan, kvinnor eller mänskligheten i allmänhet? Om det ens är korrekt återgivet!
Citera
2022-03-22, 19:10
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Obegripligt att lärare eller föräldrar inte reagerade redan då. Vad använder han spjutet till? Hur kan man tycka det är normalt med någon som är så våldsfixerad?

Skulle nog säga att man som lärare upplever honom som dedikerad och intelligent
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoulevardAlruna
Nej nej, det fanns inga gymnasieelever som mördade då. Du ljuger faktiskt.

Nedanstående dåd utfördes visserligen på högstadier, så du har väl tekniskt sett rätt, men jag tycker ändå att poängen framgår.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Skottdramat_i_Kung%C3%A4lv
https://www.stromstadstidning.se/nyheter/gl%C3%B6m-inte-skolattacken-1979-1.2117831
Senast redigerad av handelschon 2022-03-22 kl. 19:13.
Citera
Medlem
Angående dessa "roidrage" spekulationer, finns det några som helst belägg på att GM har använt sig av steroider?

Jag är ingen expert, men hans kropp ser inte så speciellt avvikande ut i jämförelse med andra som helt enkelt spenderar mycket tid på gymmet?
Citera
2022-03-22, 19:11
Medlem
Generellt har ju skolvärlden som jag känner den en översittarattityd gentemot föräldrar anhöriga mm.
Helst ska man hålla sig långt borta - tror det därför kan utvecklas såna här dåd..
Nu var ju han inget barn egentligen men många är utlämnade till den kalla skolans värld med stress o press.

Varför drar inte skolan nytta av föräldrarna mer o samarbetar?
Tycker det gått för långt - säkert därför många väljer privatskolor där man som vårdnhavare blir mer respekterad och kan få mer att säga till om i skolan..
Citera
2022-03-22, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn

Kanske för att han fram tills 18-års ålder inte hade någon våldshistorik... Att göra ett spjut i skolan när man är 7 år gammal är inte en varningssignal. Tror att alla barnen gillade att leka med pinnar som om de vore spjut när jag var i den åldern och att göra ett riktigt spjut hade säkert alla tyckt var jättecoolt
Citera
2022-03-22, 19:12
Medlem
Jag kände mamman, och hon var en av de mest fantastiska och underbara människor jag någonsin träffat. Det var inget självmord utan en ytterst tragisk olycka som förorsakade hennes allt för tidiga död.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in