Citat:
Ursprungligen postat av
Krimkoll
Äcklet Oisin svamlar i aftonblaskan som vanligt. Han gnäller om att folk skulle ha velat att det var någon från mellanöstern, men han själv då? Han är ju precis likadan om inte värre, han vill ju att det ska vara en svensk, en vit, en påstådd högerextremist som det inte verkar vara i det här fallet då allt tyder på psykisk sjukdom och personligt ogillande mot just dessa två lärare. Hela hans korkade artikel visar ju på det.
Dessutom har han fel i sak, i hela den här tråden har det öst fram önskemål och hat mot svenskar, vita, Sverigedemokrater osv, inte tvärtom.
Jag har inte läst det i Aftonbladet men det hat folk skrev för att gärningsmannen var svensk och gick på de få som för evighet sedan kommenterat honom positivt, säger en del om vilka sorters människor de är. Ingen välfungerande svensk skulle spy ut hat mot anhöriga till en exempelvis kriminell mördare av invandrarursprung. Det är snarare invandrare som är besvikna om offren var svenskar eftersom det inte passar deras egna motiv av att ha rätt till att hata. Jag menar, det är inte familjens fel vad en familjemedlem gör. Jag är uppfostrad så. Hade en familj i min trappa efter ett mycket större uppmärksammat mord. Morsan hade fått spel om jag eller vi uppträtt illa mot dem för att markera att vi inte gillade brottet alls. Tydligen uppfostras inte många andra efter den inställningen att det bara är brottslingen som är skyldig. Gärningsmannen kan knappast må dåligt av hatkommentarer och att andras kommentarer innan dådet, ifrågasätts.