2022-03-22, 18:09
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Vad är bola?

Lär väl vara anabola steroider, han har växt onormalt snabbt när man tittar på hans insta (instagram).
Steroider är ju också kända för att påverka psyket negativt.
Citera
2022-03-22, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hagoromo
Den är nere på 20 stycken sist jag räknade...
Då får du räkna igen, för det är fortfarande 27.
https://www.facebook.com/fabian.cederholm

Edit: nu 26.. Men inte 20.
Senast redigerad av elvislille 2022-03-22 kl. 18:15.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krumeluns
Polisen tog fel beslut när man hindrade ambulanspersonalen, för att säkra området tog det ytterligare ett antal minuter innan offren kunde få livsuppehållande vård. En akutvård där sekunder är livsavgörande, det kunde varit två fall av grov misshandel, men nu resulterade polisens såkallade säkerhetsarbete i två mord.

Vem tar ansvar för mediokra beslut vid insatser som leder till dödsfall?

Vad jag kan läsa mig till ringde han 112 och uppgav att de var döda… Kanske därför
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BiffTannen
Kom igen ET, du vet mycket väl att tråden saktat ner ända sen dess för att mer eller mindre gå på sparlåga nu med tanke på vad det ändå är som skett. Vi hade nog legat på dubbla om inte trippla antal inlägg nu om det var Ahmed som slaktat lärarinnorna.

Ja, och? Är du förståndshandikappad?
Har du legat under en sten de senaste 10 åren?
Citera
2022-03-22, 18:11
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BirosKorlaff
Tack för namn. Vafan är Böök för namn dock?

Kulturskymning råder i Sverige.

Citat:
Fredrik Böök var son till skomakarmästaren Mårten Christofferson och Maria Böök. Han blev student 1901, filosofie kandidat vid Lunds universitet 1903, filosofie licentiat och docent i litteraturhistoria 1907 samt filosofie doktor 1908.[11] 1920 blev han professor i litteraturhistoria vid Lunds universitet.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Fredrik_B%C3%B6%C3%B6k
Citera
Medlem
zzahirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smartapojken
En kvinna mitt på natten han va ganska aggressiv grabb men kunde alltid dölja de

Varför hade han gjort det då?
Citera
Medlem
SAIVONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Äcklet Oisin svamlar i aftonblaskan som vanligt. Han gnäller om att folk skulle ha velat att det var någon från mellanöstern, men han själv då? Han är ju precis likadan om inte värre, han vill ju att det ska vara en svensk, en vit, en påstådd högerextremist som det inte verkar vara i det här fallet då allt tyder på psykisk sjukdom och personligt ogillande mot just dessa två lärare. Hela hans korkade artikel visar ju på det.

Dessutom har han fel i sak, i hela den här tråden har det öst fram önskemål och hat mot svenskar, vita, Sverigedemokrater osv, inte tvärtom.
Jag har inte läst det i Aftonbladet men det hat folk skrev för att gärningsmannen var svensk och gick på de få som för evighet sedan kommenterat honom positivt, säger en del om vilka sorters människor de är. Ingen välfungerande svensk skulle spy ut hat mot anhöriga till en exempelvis kriminell mördare av invandrarursprung. Det är snarare invandrare som är besvikna om offren var svenskar eftersom det inte passar deras egna motiv av att ha rätt till att hata. Jag menar, det är inte familjens fel vad en familjemedlem gör. Jag är uppfostrad så. Hade en familj i min trappa efter ett mycket större uppmärksammat mord. Morsan hade fått spel om jag eller vi uppträtt illa mot dem för att markera att vi inte gillade brottet alls. Tydligen uppfostras inte många andra efter den inställningen att det bara är brottslingen som är skyldig. Gärningsmannen kan knappast må dåligt av hatkommentarer och att andras kommentarer innan dådet, ifrågasätts.
Citera
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krumeluns
Polisen tog fel beslut när man hindrade ambulanspersonalen, för att säkra området tog det ytterligare ett antal minuter innan offren kunde få livsuppehållande vård. En akutvård där sekunder är livsavgörande, det kunde varit två fall av grov misshandel, men nu resulterade polisens såkallade säkerhetsarbete i två mord.

Vem tar ansvar för mediokra beslut vid insatser som leder till dödsfall?
Ambulansen skulle givetvis ha fått börja jobba direkt och polisen skulle följt med som skydd.
Citera
2022-03-22, 18:12
Medlem
Ensamhet och depression är ett växande problem hos unga. Depression hos tjejer (fomo, sociala medier) ensamhet hos killar (ingen mansroll att rätta sig efter längre, killar som formar sina sociala liv efter hur tjejer gör). Som vanligt med män är de negativa aspekterna mer fysiskt destruktiva i form av våld. Hade detta varit en tjej hade hon skadat sig själv. För samhällets bästa borde man jobba med detta problem särskilt hos killar då vi andra måste lida för det. Lite frågande att han blev nobbad av lumpen? Det hade kanske hjälpt mer om han fått lite kompisar och lärt sig hantera negativa känslor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crusade
Lär väl vara anabola steroider, han har växt onormalt snabbt när man tittar på hans insta (instagram).
Steroider är ju också kända för att påverka psyket negativt.
Undras om han får ta blodprov som påvisar det, iaf lite förklaring..
Citera
Medlem
Om man ska va lite objektiv och juridiskt korrekt så måste jag säga att killen utifrån ärendets allvar borde fått en bättre advokat tilldelad än Möllans störste drinkare.
Har man yppandeförbud så säger man inget. Och det är inte enbart för gärningsmannens skull. Men att stå och säga ”jag och polisen” när han företräder gärningsmannen är direkt tjänstefel.
Hoppas gärningspersonens pappa reagerar

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/18-aaringen-erkaenner-morden-paa-malmoe-latin.3_Itn6X7j
Senast redigerad av TomtenPutin 2022-03-22 kl. 18:15.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NOVEMBERSPAWNED
Undrar vad det är för advokat han fått. Han säger att hans klient har lämnat en förklaring som han OCH polisen har svårt att ta på allvar. Han ska skydda sin klient och ge honom bästa möjliga försvar. Inte offentligt dissa hans förklaring. Mkt märkligt.

Ja vad kan det vara för konstigt motiv egentligen för att en försvarsadvokat ska säga så och dissa sin egen klient? Han har redan sagt att han avskydde de lärarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in