2022-03-22, 17:38
Medlem
Kedoslavs avatar
Gillar inte att spekulera för mycket men jag tror Putler kommer till sist använda taktiska kärnvapen i Ukraina. Inte mot oss i väst!

Varför ?

Jo för kriget går så pass dåligt och han behöver en "vinst" på hemmaplan. Och delvis vill han komma i historieböckerna.

All styrka till dom Ukrainska hjältarna! Ni har för evigt min respekt.

Jag hoppas innerligt hans egna stoppar honom från att göra ett sånt STORT MISSTAG.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vividcarrot
Kan tänka mig att det är förhållandevis vanligt, men är inte vad folk tror. De strider i regel inte, utan gör administrativa uppgifter och lagar mat, sådana grejer. När folk säger att kvinnor är med i arméer så tror folk att de strider, nope, de gör kvinnogöra. Man skulle inte vilja ha de i pressade situationer ändå, för de får bara panikattacker och är totalt värdelösa i strid. Vidare blir de våldtagna på löpande band om de blir tagna av fienden. Ser ganska dåligt ut när ens kvinnor genomgår bukkake.

Tror du är något på spåren här, ryssarnas kräftgång i striden beror på att de prioriterar leka Ron Jeremy framför att överleva…
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Från SVTs feed för ett par timmar sedan:

"Kinas toppdiplomater i Ryssland uppmanar nu kinesiska affärsmän i Ryssland att ta chansen att fylla gapet efter sanktionerna där.

Ambassadör Zhang Hanhui har talat med omkring ett dussin kinesiska affärsmän i ledande ställning, och uppmanat dem att inte spilla någon tid då det gäller att ta vara på nya affärsmöjligheter som nu kan uppenbara sig i Ryssland."

Puttler har blivit kinesernas lilla bitch.
Han har inget annat val än att villigt ta Beijing-fallosen djupt in där solen inte skiner så ofta...
Citera
2022-03-22, 17:40
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Gillar inte att spekulera för mycket men jag tror Putler kommer till sist använda taktiska kärnvapen i Ukraina. Inte mot oss i väst!

Varför ?

Jo för kriget går så pass dåligt och han behöver en "vinst" på hemmaplan. Och delvis vill han komma i historieböckerna.

All styrka till dom Ukrainska hjältarna! Ni har för evigt min respekt.

Jag hoppas innerligt hans egna stoppar honom från att göra ett sånt STORT MISSTAG.

Citat:
Belarus could "soon" join war in Ukraine, US and NATO officials say — CNN
Vitryssland joinar nog snart och hjälper Ryssland.
Citera
2022-03-22, 17:40
Medlem
Termos99s avatar
Tack Israel! Hatikva har verkligen en speciell betydelse en dag som denna.

MOSTYSKA, Ukraine — The Israeli and Ukrainian anthems play and the flags of the two nations are formally raised as an Israeli field hospital officially opens in the western Ukraine town of Mostyska.

The hospital being called “Kochav Meir” (“Shining Star”), after former Israeli prime minister Golda Meir, who was born in Ukraine and was the founder of the Foreign Ministry’s Agency for International Development Cooperation aid program, which is leading the field hospital project.

The Times Of Israel
Citera
2022-03-22, 17:42
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iDiot5
Man har även enat väst. Ett katastrofalt misslyckande som gör att Putin går till historien.

Enat väst? Snarare splittrat. Tyskland, Frankrike och Italien förlorar
på hela denna historia. De vet exakt vad USA gjort.

Konsekvenserna av detta krig har vi knappt sett början på.
Citera
2022-03-22, 17:44
Medlem
Kedoslavs avatar
Hemska rapporter kommer ifrån Ukraina! RySSka soldater våldtar kvinnor och avrättar människor.

https://twitter.com/andersostlund/status/1506310181726130178?s=20&t=Rf21izMF5UVJMSTZXpsVmQ
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Finns ryssar som protesterar mot kriget. Starkt gjort.

Russian Nobel Peace Prize winner donates his medal to help Ukrainian refugees

MOSCOW — The joint Russian winner of last year’s Nobel Peace Prize, Dmitry Muratov, said Tuesday he will donate his medal to help Ukrainian refugees.

Muratov, editor of Russia’s leading opposition newspaper Novaya Gazeta, was awarded the 2021 prize alongside Maria Ressa of the Philippines for their efforts “to safeguard freedom of expression.”

https://www.timesofisrael.com/russian-nobel-peace-prize-winner-donates-his-medal-to-help-ukrainian-refugees/
Citera
Medlem
Ny.Deodorants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Oväntat att se Wasa-knäcke i en vapenleverans.

Rejält hållbara fält-tapas med hjälp av oliv- och tonfiskröra på burk ??

Angående att varna för innehåll i länkar så är denna tjänstehund som uppges ha hittat en stridsvagnsmina gulligast bilden jag sett från Ukraina:

https://odessa-journal.com/it-will-take-several-years-to-demine-the-territory-of-ukraine/

Ämnet är dock beklämmande att i områden med omfattande strider mellan landtrupper medför risk för att dö av explosion ute på åker eller i skogskanten många år efter att eldupphör förklarats.
Citera
Medlem
Citat:
Kan tänka mig att det är förhållandevis vanligt, men är inte vad folk tror. De strider i regel inte, utan gör administrativa uppgifter och lagar mat, sådana grejer. När folk säger att kvinnor är med i arméer så tror folk att de strider, nope, de gör kvinnogöra. Man skulle inte vilja ha de i pressade situationer ändå, för de får bara panikattacker och är totalt värdelösa i strid. Vidare blir de våldtagna på löpande band om de blir tagna av fienden. Ser ganska dåligt ut när ens kvinnor genomgår bukkake.

Vilket jvla skitsnack.

Ryssarna själva har haft stridande kvinnliga förband. Amerikanerna tyckte jvla illa om kvinliga vietnamesiska soldater i vietnamkriget.
Citera
2022-03-22, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det är ganska meningslöst med bilder på döda människor.. Det säger väldigt lite om hur kriget går i stort och det är osmakligt att folk sitter och jublar när människor dödas.

Det är rätt osmakligt att Ryssland attackerar ett oskyldigt land och slaktar barn också!
Citera
2022-03-22, 17:47
Medlem
Citat:

Nu när inte antimedelklassen är kvar bidrar du med lite skratt 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in