2022-03-22, 16:36
Medlem
"Måndagens skolattack är den tredje i Skåne på drygt sex månader. Precis som gärningsmännen bakom skolattackerna i Kristianstad och Eslöv, har den gripna mördaren i Malmö postat nationalistiska och högerextrema inlägg på sociala medier. På dubbelmördarens Instagram har han postat flera teckningar och texter, bland annat en dystopisk text där samhället beskrivs som en apokalyptisk kollaps som slutar med att huvudpersonen tar livet av sig."

https://aktuelltfokus.se/skolmordaren-i-malmo-delade-hogerextrema-budskap-pa-sociala-medier/?fbclid=IwAR0O8OS0ZI3alXMdk8hSZ6K1EbCGN4xOIlhEpLJp Gb55Ss6lky56FWrzXzA
Citera
2022-03-22, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wotan
Jag menade det som ett påstående, men kan givetvis ha fel så bra att du rättade mig. Jag trodde inte vi satte barn i fängelse, precis som att vi inte utvisar barn. Det måste vara ett undantag? Var han 17 år när han dömdes till fängelse, eller bara när brottet begicks?
Jag har uppfattat det som att han var 17 år vid både dåd och dom.
Han var som 15-åring dömd för mordförsök, dock blev det den gången SUV.

Så jo, rättsstaten (borde egentligen skrivit "rättsstaten") Sverige drar sig inte för att sätta barn i fängelse. Särskilt inte om brottsoffret råkar vara en polis, mycket uppskattad av sina kollegor..
Fast alla är ju lika inför lagen, eller?

Sorry för offt, men jag tycker svensk rättstillämpning kan ha en viss plats här i tråden, särskilt mtp den nu misstänktes låga ålder.
Citera
2022-03-22, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Mina sympatier är med Fabian. Stackars pojk. Påminner mycket om mitt äldsta barnbarn.( till utseendet) Kunde likagärna varit han. Dysfunktionell familj med mej o mina ursprungsfamilj inräknad. Med varenda funktionsstörning som finns namn på. Från Schizofreni till Asperger, o tiotal däremellan. Inte pojkens fel att han blivit född in i en sån familj. Stor risk att få en "störd" uppväxt då. Vems är felet?
Självfallet lider jag fruktansvärt med offrens familjer också. Har inte, o tänker inte läsa tråden. Det räcker med skit man har omkring sej.

Fattar inte heller varför denna händelse tilldrar sig uppmärksamhet. Är ju uppenbart sjukdomsrelaterat som på sin höjd förvärrats av bola eller någon åsikt om politik.
Citera
2022-03-22, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wotan
Jag menade det som ett påstående, men kan givetvis ha fel så bra att du rättade mig. Jag trodde inte vi satte barn i fängelse, precis som att vi inte utvisar barn. Det måste vara ett undantag? Var han 17 år när han dömdes till fängelse, eller bara när brottet begicks?
Det handlade ju om en snut. Som du vet är alla inte lika mycket värda i det här landet - även om de låtsas att det är så.
Citera
2022-03-22, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Det är väl ett annat sätt att ställa frågan, har andra elever haft problem med dessa lärare?

Jag är inte verksam på latin och har inte någon kunskap om det.
Citera
2022-03-22, 16:40
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Fy fan och bli drämd med en yxa. Bara tanken ger mig svår ångest.
Fabian borde själv få uppleva det...?
Citera
2022-03-22, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chaturre
Då skulle han väl rimligtvis gett sig på tonårsbarnen och inte deras morsor?
Ja, det kan tyckas men ibland attackeras närstående t. ex. för att de är svagare. Det är nog dock så att det är just lärarna han hatar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OriginalBiceps
Tittar man på de pinsamma bilderna på hans Instagram så kan man anta annat .

Dessutom lägger man upp sådana bilder tyder det på låg social förmåga. Bara en riktig tönt skulle göra det i hans ålder .

"Ok". Väldigt mycket osäkra personer här på FB uppenbarligen. Tycker man ser sådana typer av bilder lite här och var så varför skulle det förvåna någon att en 18-åring lägger upp sådana bilder?

Men ok "experten".
Citera
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hras
Stor skillnad på 200 och 180. 180 kg kan vem som helst träna sig till på nolltid. Om han bara väger 73 kg (vet inte var dessa uppgifter kommer ifrån?) är det väl helt okej för att vara så ung.

Hans kropp osar inte direkt steroider.
såg ut som han nyss hade börjat tyckte jag.

han hade ju blivit konstig sista månaderna plus ett roid rage a la Martin Jonsson på det
Citera
2022-03-22, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Tack. Kan du säga något om din källa utan att avslöja dig?

Tyvärr inte, jag gick tillbaka i tråden och kollade vad som skrivits och återupprepade det här eftersom fler än jag undrade men ingen skrev.

ser dock på facebook att en väninna till V*ctor*a skrivit:

"🥀🖤Jag är helt förstörd, hoppades in i det sista att just min väninna inte är en av de två lärarna på Malmö Latin.
Vi fikade sist förra lördagen, kan fortfarande inte tro att det är sant😢.
Du kommer alltid att finnas i mitt minne.
RIP Victoria Edström 💔🖤💔"
Citera
2022-03-22, 16:42
Medlem
chaturres avatar
Inte fan trycker han anabola.
För det första är fittmongot förmodligen för trög för att klara av att kura, för det andra kostar det pengar och för det tredje så är han inte överdrivet stor. Ser ut som ett fetto-dampbarn som just börjat gymma.
Citera
2022-03-22, 16:43
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imlikenono
Mina källor säger samma. Victoria är jag 100% säker på. Sara vet jag arbetar på skolan, och till 99% är det hon.

Tack, det framstår mycket som korrekta uppgifter, så om ingen dementerar dem, så vet vi väl. Fruktansvärt för de anhöriga givetvis och de är troligen många berörda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in