2022-03-22, 16:32
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imlikenono
Mina källor säger samma. Victoria är jag 100% säker på. Sara vet jag arbetar på skolan, och till 99% är det hon.

Är det någon som vet varför han hatade dom?
Yxmord är sällan berättigat men mellanstadiemordet i Kortedala visade ju sig ha en förklaring som åtminstone går att ta in.
Citera
2022-03-22, 16:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Svårt när hans vapen var kniv,yxa och hammare men klart kunde ju dragit hammaren i huvudet några gånger.

Fy fan och bli drämd med en yxa. Bara tanken ger mig svår ångest.
Citera
2022-03-22, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Torsdag troligtvis.
låter rimligt, regel för när åklagare måste begära gm häktad är väl tredje dagen efter anhållan kl 12 om jag minns rätt? rätta mig gärna om jag har fel!

anhölls igår måndag, sen tis ons torsdag som blir tredje dagen. sen när förhandlingen faktiskt är kanske är svårt att räkna ut nu men känns som att de kan prioritera det här målet och få en tid rätt snabbt. vet inte hur det funkat i andra mål men förhoppningsvis en förhandling på torsdag då!
Citera
2022-03-22, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wotan
Men förklara då när det finns? Jag vet att det finns kvar för brott med under 1 års straffvärde, men om vi snackar allvarligare brott? Det är borttaget för 18-21 år sedan Februari, och 15-18 år sätts inte i fängelse. När finns då straffrabatt kvar?
En 17-åring kan få fängelse, som polismördaren på Biskopsgården. Han fick enbart 8 år. Hade han varit 22 år hade straffpåföljden blivit betydligt högre. En 17-åring som begått mord får "normalt" 4 års sluten ungdomsvård.
Är dock osäker på om jag förstår din fråga.
Citera
2022-03-22, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Är det någon som vet varför han hatade dom?
Yxmord är sällan berättigat men mellanstadiemordet i Kortedala visade ju sig ha en förklaring som åtminstone går att ta in.

Dessvärre vill jag inte uttala mig för mycket utan kött på benen, och vill heller inte spekulera inför flashback.

Låt oss hedra dessa lärare istället. Hatten av.
Citera
Medlem
BiffTannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fruxo9987
Lägg av med rasistkortet!

Du låter som en typiskt antirasist som själv är rasist år andra hållet.

På dig låter det som att det du egentligen stör dig på är det faktum att du får svårt att använda hans hudfärg som politiskt slagträ om det framkommer att han var psykiskt sjuk.

Men för att endå få använda rasistkortet så ska du ha det till att man är "smygrasist" om man som "etnisk svensk" påpekar psykisk sjukdom. Det är ju du som är rasist i så fall!

Det är ju där ni fittsvennar hycklar tyvärr för när det handlar om en blatte så är det alltid, utan undantag och diskussion, uteslutet att orsaken kan vara psykisk sjukdom. Det är ALLTID för att han är blatte och (insert valfritt politiskt slagträ) islam, terrorist, kriminell etc etc.

Om ni hade varit lite öppnare för möjligheten att även svartskallar kan begå dåd pga psykisk sjukdom så skulle ni inte sett ut som såna ordentliga hycklare när ni försöker dra det kortet så snabbt som möjligt när en GM visar sig vara svensk.
Senast redigerad av BiffTannen 2022-03-22 kl. 16:39.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Återigen, vad har du för fog att påstå det? Allting talar väl för att det inte har något med rasism att göra med tanke på att han mördade två svenskar?

Jag har inte skrivit att dådet var rasistiskt. Utan att GM är ytterligare en person med nationalistiska åsikter.

Han har delat antimuslimska och rasnationalistiska saker på Insta och även på Pinetrest.
Citera
Medlem
caztors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittsill
AA precis!!!!!!

eller så är det helt enkelt bara så att våldet/SD kommer efter att "pk" etablissemanget varken vill förstå eller lyssna.

Låt mig förstå dig rätt:
MGM är invandrare = vänsterns fel.
MGM är svensk = vänsterns fel.

Fantastiskt utbildningssystem vi har med genier som du som pruttas ut igenom den.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Han är farlig för allmänheten och borde inte gå fri igen, nej.
Han kommer nog ut om några år.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Mattias_Flink
Citera
2022-03-22, 16:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Kaj Linna och Esa Teittinen - de håller nog inte med dig.

Bevisningen var svag i dom fallen. I detta fallet däremot är det ju svinlätt att bevisa, mördaren ringde ju till och med själv till polisen.
Citera
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imlikenono
Dessvärre vill jag inte uttala mig för mycket utan kött på benen, och vill heller inte spekulera inför flashback.

Låt oss hedra dessa lärare istället. Hatten av.

Det är väl ett annat sätt att ställa frågan, har andra elever haft problem med dessa lärare?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Svårt när hans vapen var kniv,yxa och hammare men klart kunde ju dragit hammaren i huvudet några gånger.

En riktig seppuku hade varit på sin plats för en samuraj... nåja, lika bra vi slapp det, för då hade en del förvirrade individer säkert hyllat honom som hjälte!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in