2022-03-22, 15:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Kvinnorna är högst sannolikt de två Sara B och Victoria E som nämns i tråden och de har definitivt svenska namn så motivet är sannolikt inte att de har invandrarbakgrund.

Två människor är ändå döda så skulle du inte kunna visa lite vanlig respekt både för dem och läsarna i tråden och inte sitta och vara ironisk eller vad du nu är och göra inlägg baserat på scenarier du inte har minsta anledning att tro att de inträffat?

Det cirkulerar att en Sus*nne och en I*lda är offer. Vad stämmer? Vet man det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Flag
Jo, men det enda det bevisar är att folk inte läser tråden. Finns beskrivet vid flera tillfällen att ingen koppling finns.

Tror flera är ihärdiga och vill se bevis först innan de avskriver det.

Värsta lågvattenmärket härinne var förövrigt igår när halva forumet hängde ut Saga Becker som BO trots att det stod tydligt i länken att hon föreläste där för två år sedan. Källkritik på en 3-årings nivå.
Senast redigerad av Kimma7 2022-03-22 kl. 15:39.
Citera
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Att folk frågar om en personkoppling är väl inte så konstigt med tanke på samma typ av bestialiska mord, samt att de har samma efternamn och kommer från samma region. Nog fan får man väl säga att det är en slump? Finns många Cederholm i Sverige men alla råkar inte hålla till i Skåne.

Det är inte konstigt att folk tänker tanken, men man kan ju läsa inlägg i tråden och sätta sig in i vad som diskuteras och inse att det i nuläget inte finns något direkt som tyder på att gärningsmannen är släkt med Keith Cederholm och hans släkt. Vi har inga uppgifter på att det är och då behöver man inte skriva ytterligare ett inlägg som spekulerar om det. Alla med två hjärnceller förstår att han inte är först med frågan. Lyckas någon ta reda på hur det förhåller sig är det förstås utmärkt.

Svaret just nu är, möjligt, men det finns ingenting direkt som tyder på det och namnet Cederholm bärs av många andra än de kända Cederholmarna.
Citera
2022-03-22, 15:38
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Han verkar ha haft några vänner som skrivit på hans instagram om det stämmer. Bland annat en tjej som skrivit där. Dessa två är dom enda intelligenta och seriösa personerna, bland allt annat drägg från invandrare och vänstern som tävlar i att skriva könsord och bete sig fruktansvärt illa.

Dessa två vänner överröses av skit och könsord, hot och annat. Tragiskt att se. För att man naturligtvis kan se psykisk problematik och annat här istället för att ösa ur sig könsord och vidrigheter som lågbegåvade apor.

Detta görs endast om förövaren är blond och svensk såklart. Sverige som land är så pass segregerat att det är vi mot dem i all lägen, även om det handlar om barbariska brott. Ponera att GM var arab då hade det varit tvärtom, svenskar som är där och bombarderar kommentarsfältet.
Citera
2022-03-22, 15:38
Medlem
Bajslukts avatar
Det är väl som vanligt när det, för ovanlighetens skull, är en vit gärningsman:

- Gärningsmannen har autism/asperger
- Vänstermänniskor går vilda och häver ur sig saker som "se!! Typiskt rasse-svennar!", "svenskar begår också mord och ni som trodde det var en invandrare".

Favoriten är när de säger "tråden dog och rassarna på Flashback drog när det visade sig va en svensk", samtidigt som tråden har 200 sidor..
Citera
2022-03-22, 15:40
Medlem
Nestor Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SAIVON
Jag tillbakavisar de som inte kommer med information utan som hävdar schizofreni endast på grund av brottet och moderns självmord.

Du kan inte som utomstående utan insyn och utredning, diagnostisera gm och absolut inte som schizofren.

Läser du inte i tråden? Kan du inte bedöma vad som är sant eller lögn? Det finns inget moderns självmord.
Citera
2022-03-22, 15:40
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Tror flera är ihärdiga och vill se bevis först innan de avskriver det.

Värsta lågvattenmärket härinne var förövrigt igår när halva forumet hängde ut Saga Becker som BO trots att det stod tydligt i länken att hon föreläste där för två år sedan.

Nu står du för ytterligare ett lågvattenmärke, för det var inte ”halva tråden”. Någon påstod att det var så, troligen baserat på ett rykte baserat på att hon varit där två år tidigare. Men det fanns ingen allmän konsensus om det på något sätt och Sara Becker själv avfärdade ryktet ganska snabbt, vilket var bra.
Citera
2022-03-22, 15:42
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajslukt
Det är väl som vanligt när det, för ovanlighetens skull, är en vit gärningsman:

- Gärningsmannen har autism/asperger
- Vänstermänniskor går vilda och häver ur sig saker som "se!! Typiskt rasse-svennar!", "svenskar begår också mord och ni som trodde det var en invandrare".

Favoriten är när de säger "tråden dog och rassarna på Flashback drog när det visade sig va en svensk", samtidigt som tråden har 200 sidor..
Samt på senare år det obligatoriska "incel", som vid sidan av "rasist" är en samlingsbeteckning på allt man inte gillar.

Dessutom 3 808 590 visningar just nu, så intresse verkar inte saknas.
Citera
2022-03-22, 15:43
Medlem
Citat:
Nu står du för ytterligare ett lågvattenmärke, för det var inte ”halva tråden”. Någon påstod att det var så, troligen baserat på ett rykte baserat på att hon varit där två år tidigare. Men det fanns ingen allmän konsensus om det på något sätt och Sara Becker själv avfärdade ryktet ganska snabbt, vilket var bra.

Det skulle såklart inte ens ha blivit ett rykte eftersom det stod att hon föreläste där för 2 år sedan. Hur det ens blev ett rykte är obegripligt. Bra att hon avfärdade det men obehagligt för henne och hennes nära anhöriga att behöva läsa om det i kommentarerna på IG och FB.
Citera
2022-03-22, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om du läser länken så STÅR det att han förklarat dådet med att "jag hade dom".

Nej, inte vad jag kan se! Det står (och jag tvekar att sätta citattecken kring detta, då det är en utsaga i minst tredje hand) att han skall ha sagt "jag hatar dem".

Vilket som jag ser det lika gärna kan syfta på skolan och dess lärarkår som helhet, som just på dessa båda lärare!

Nå, kanske kommer sanningen, eller mer av den, fram efterhand. Vi får se!
Citera
2022-03-22, 15:44
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Detta är lite styrkan & svagheten i dessa trådar. Man måste hela tiden ta allt med en nya salt. Ganska tidigt i tråden kom lögnen om "Sara Becker" (jag fick googla) , men ungefär samtidigt kom den korrekta uppgiften om vem som var GM.
Citera
2022-03-22, 15:45
Medlem
SAIVONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papsol
Du saknar den vetenskapliga grunden till dina påståenden.
Nej. Jag är oerhört skicklig i ämnen jag fördjupar mig i. Ni saknar intelligens. Lägg ner nu så jag hinner läsa här också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in