2022-03-22, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oldbikerman
Eftersom han har fyllt 18, så är straffrabatten borta. Om han nu inte klassas som psykiskt sjuk så blir det livstid, och rent praktiskt sitter han inne 18-20 år, om han missköter sig kan det bli längre.
tyvärr tror jag inte på det ty straffrabatt försvinner nog vid 20 och han får nog absolut inte livstid - gråtvalsen börjar snart. När jag var ung hängdes alla mördare (utan falluckan) från 15 år
Citera
2022-03-22, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kexchoklad123
Gymmar man 5 dagar i veckan i kombination med avancerad kampsport får man nog anta att personen är vältränad...

Tittar man på de pinsamma bilderna på hans Instagram så kan man anta annat .

Dessutom lägger man upp sådana bilder tyder det på låg social förmåga. Bara en riktig tönt skulle göra det i hans ålder .
Citera
2022-03-22, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oldbikerman
Det handlar inte om vilket parti man röstar på i sig, utan var dessa radikala våldsverkare finns i för miljöer.

Riktigt, och en sådan miljö är uppenbarligen skolan, där barn och ungdomar tvingas till samvaro med en hel drös andra jämnåriga, trots att detta är fullkomligt onaturligt och i grunden en kvarleva från förrförra seklet (då byskolan visserligen sällan hyste mer än halvtannat dussin barn)!

Det är en bisarr anakronism att detta system kvarstår idag, då skolan inte ens till formen liknar moderna arbetsplatser! Och, som coronan välvilligt visat oss, barn kan lära sig det nödvändigaste via videolänk likaväl som i ett unket klassrum!

Åtminstone tonåringar behöver man väl inte nödvändigt hålla dagis åt, för att ha koll på dem?
Citera
Medlem
SAIVONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ellabellak
Återigen, det här är flashback. Du verkar väldigt känslig för faktumet att schizofreni är ärftligt. Men så är det oavsett vad dina känslor säger. Har man sårbarheter i hjärnan är man onekligen mer i farozonen att traumatiska händelser skall utlösa sjukdom.

Sen gällande uppväxt och socioekonomiska faktorer så säger forskning att den har väldigt liten del. Arvet större. Känsligt. Men sant.

Psykiatrin i Sverige är dålig. Det är jag helt med dig på. Min erfarenhet av människor som mår dåligt och begår självmord är stor.
Jag kan om du vill, lägga upp bild på att jag har A i den kursdelen av biologi som rör ärftlighet, gener på infovidnivå etc. Tyvärr har jag inte övriga betyg hemma.

Din erfarenhet, innebär inte att de står över mina men däremot förstår jag omedelbart att du har mycket lägre betyg än vad jag har i dessa ämnen och ämnesområden. Ärftlighet är extremt lätt det innebär inte att generna fungerar som på låg skolnivå. Vilket ni misstolkar det som. Det är absolut inte en psykotisk gen som färdas som vid ögonfärg.
Citera
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanibalurban
tyvärr tror jag inte på det ty straffrabatt försvinner nog vid 20 och han får nog absolut inte livstid - gråtvalsen börjar snart. När jag var ung hängdes alla mördare (utan falluckan) från 15 år

Du tror inte på det?
https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2021/12/nu-trader-nya-regler-for-ett-tryggare-sverige-i-kraft/
Citera
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Keith Cederholm, mord, frikänd på felaktiga orsaker tack vare Jan Guillou
Keiths son Pierre Ljunggren, mördade en afrikan i Klippan
Keiths brorson Eddie Jönsson, mördade två tjejer på Hallandsåsen.
Keiths far Kermit Cederholm, känd kriminell
Keiths farbröder Bill Cederholm och Rick Cederholm, kända kriminella.

Men som sagt, vi vet ju inte om den utpekade killen har något med detta att göra överhuvudtaget. Kanske samma kvalitet på det "tipset" som på transvestiten som sades vara offret.

Vilken släkt och när killens namn kröp fram en viss "Fabi*n Cederh*lm" hur är det möjligt liksom
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Då moderns så kallade självmord tidigare nämnts i tråden kanske det kan anses aningen relevant?
Hur har en anhörigs förmodade självmord någonting att göra med att ett själlöst miffo dödar två oskyldiga personer? Skall det vara någom form av förmildrande omständighet?! Så om din morsa går framför tåget så legitimerar det att du karvar loss på stan?! Är detta ett resultat av att ni vaggats i kravlös feminism sedan kindergarten?
Citera
2022-03-22, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Skolpersonal verkar ha slagit larm flera gånger om grabbens mående. Men hans pappa, märkte han något? Eller var han endast märklig i skolan?
Ibland kan det vara svårt att skilja på psykisk ohälsa och tonårsgrubbel.

Fruktansvärt för de barn som förlorade sina mammor i ett sådant dåd. Vilket trauma.

Vad stämmer kring hans mamma? Någon skrev olycka för 13 år sedan och en annan skrev självmord för ett år sedan.

Mamman dramalärare o extraknäckte som lantbrevbärare.

Obekräftat om det var olycka el självmord:

https://www.pppress.se/nyhet/lantbrevbarare-avled-efter-krock-med-tag/
Citera
Medlem
SAIVONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Har hans mamma tagit livet av sig? Närdp
Trådsanning iallafall. Senare i tråden stod det att det skedde när han var 5 år.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RepentNow
Ja det är jävligt märkligt att det var så sent faktiskt. Undrar om de utnjyttjade killen brutalt sexuellt. Förmodligen inte, och det är inget försvar, men intressant..

Om en elev hålls på skolan på kvällen av 2 skolanställda, kanske inspärrad och hotad och om han kanske har puttat dem i väg, de har ramlat, slog i huvud, för att ta sig ur klassrummet. Man sitter inte på skolan kl.17 och man dödar inte någon utan orsak när man sitter tvångsinspärrad, det betyder han verkligen inte haft ngt att förlora. Hans version skulle vara intressant att höra. Jag litar mer på enskilda medborgare än på statens anställda jävlar som hotar Sveriges unga människor tills självmord eller mord.
Citera
2022-03-22, 14:51
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
Vilken släkt och när killens namn kröp fram en viss "Fabi*n Cederh*lm" hur är det möjligt liksom
Men det finns en massa med det efternamnet som inte är direkt släkt med den kriminella familjen. Men visst blir man nyfiken.
Citera
2022-03-22, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det beror på motivet, inte religionen.

Uppenbarligen inte, inte i dagens propaganda påtryckta media samhälle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in