2022-03-22, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Fast han har även lagt upp följande bilder:

https://i.pinimg.com/564x/f7/65/be/f765be52ed14f61a0935f59e5da18b84.jpg

https://i.pinimg.com/564x/8f/ba/14/8fba149f8f4a3e491d4cffa6db57aa3a.jpg

https://i.pinimg.com/236x/2a/e9/2d/2ae92d38cf7fc5edc4c8c35d8353d9dd.jpg

Han hade dessutom mestadels feminister och andra pro-HBTQ människor som FB-vänner.

Om något så är han en förvirrad vänsterbliven.
Håll käften. Hur fan kan du inte hålla dig från att propagera till och med i sådana här trådar när något sådant har hänt. Efterbliven är du.

Du vet noll om hans politiska åsikter
Senast redigerad av Abc5567 2022-03-22 kl. 14:11.
Citera
2022-03-22, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Hur vet vi att han inte hade kompisar?

"Kompisar" med samma sorts problem räknas förstås inte.
Citera
2022-03-22, 14:11
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Det här är väl ett brott begånget av ”den ensamme galningen”. Illustrerat av en lika galen tråd. Här diskuteras att skulden ska delas med politiska partier, att felet ligger hos kvinnor eller män, gener, klass, olika ”ismer”, kollegor, vänner, ovänner, föräldrar, mediciner, brist på sex, och banne mig, säkert skuldbeläggs även fem och sju någonstans. Suck!

Mot bakgrund av de verktyg, mgm tagit med sig, verkar dådet planerat. Det talar mot att det är utfört under vad juristerna kallar en allvarlig psykisk störning. Men vi får väl se, grejorna kan ju ha funnits i skolan.

Ett motiv finns väl i princip alltid men det kan mycket väl vara obegripligt för alla utom gärningsmannen. Hade han inte haft det motiv han hade, hade han haft ett annat, så trådens teorier är på så sätt rätt meningslösa. Rationaliseringar för att rättfärdiga den metod han valt för att dämpa sin inre smärta. Skulle inte bli överraskad om han säger sig ha hört ”inre röster” eller att det var ett rättfärdigt korståg mot något, vad som helst.

Vore jag försvararen skulle jag ställa alla tänkbara ledande frågor, jag kunde komma på, som kan puffa honom i den riktning som behövs för att han ska få vård och inte straff. Nu hoppas jag på att det blir livstid eller långvarig psykvård.

Man får intrycket att, som det brukar vara vid skolskjutningar, mgm är en tämligen ensam och isolerad person som lever i sin egen värld. Självklart en sjuk individ, om kanske inte juridiskt.

Dödligt trött på alla som försöker göra politiska poänger på detta vansinnesdåd. De flesta läsare blir nog dödligt trötta på er, så fatta att det är kontraproduktivt. Men ni lär nog trolla på och jag lär låta tråden vila.

Nej, de här har jag svårt att se som politiskt. Det är ett samhälle som har misslyckats under många regeringar.

Det handlar nog främst om hur samhället tar hand om sjuka människor.

Det går helt helt käpprätt åt h-vete.

Med det sagt finns det alltid psykiskt sjuka människor som gör oväntade saker.

Vad som hände här kanske möjligen kan komma fram.
Senast redigerad av Fabriksbyggnad 2022-03-22 kl. 14:14.
Citera
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nestor X
Men hur pass illa har du möblerat i hjärnkontoret? Den du benämner P*eter P*lax är ett mordoffer inte någon GM.

My bad, jag menar naturligtvis J*ack.
Jag skyller på för lite sömn, ska se om jag eller någon moderator kan radera det inlägget..😖
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Vad för sorts olyckhändelse? Vad hände?

https://www.pppress.se/nyhet/lantbrevbarare-avled-efter-krock-med-tag/

inte bekräftat att det är samma person men passar in
Citera
2022-03-22, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillaDoll
Ja jävlar sjukt ändå att ett annat land är före oss med att gå ut med vem GM är.. .

Tror du att det där är dansk public service?
Citera
2022-03-22, 14:13
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Han hade dessutom mestadels feminister och andra pro-HBTQ människor som FB-vänner.
Om man går på en estet-skola så finns det nog nästan inga andra att välja på.
Citera
Medlem
Scientologys avatar
Börjat med ryssfemmor nyss?

Citat:
Att han är psykiskt sjuk råder det nog inga som helst tvivel om. Hans teckningar är väldigt mörka och deprimerande.

Han har dessutom nyligen skrivit en berättelse som handlar om självmord:

https://www.instagram.com/p/CaN1vDINVyn/
Ja, har han börjat med steroider så kan det ha skett nyligen och det kan mycket väl vara det som fick honom att gå över kanten och göra det han tänkt på länge. Både teckningar av djur och selfies verkar vara orienterade kring muskler samt muskelutveckling.
Citera
Medlem
Ariskaprinsessans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abc5567
Håll käften. Hur fan kan du inte hålla dig från att propagera till och med i sådana här trådar när något sådant har hänt. Efterbliven är du.

Du vet noll om hans politiska åsikter

Han gillade nyligen AFA på Facebook. Han är så anti-SD man kan bli.

Undrar hur det känns för vänstern att det är en av deras återigen. Akiliov, samtliga gängmedlemmar och nu även Fabian. Ajajaj.
Citera
2022-03-22, 14:18
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spotlife
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/L5xjb4/uppgifter-om-motivet-ska-ha-sagt-att-han-hatar-dem

Uppgifter om motivet: Ska ha sagt att han hatar dem

Motivet är alltså personlig hämnd.

Alla diskussioner om SD eller incels borde således vara irrelevanta.
Citera
2022-03-22, 14:20
Medlem
Enligt Aftonbladets uppgifter, ska ha sagt att just de två kvinnorna han misstänks ha mördat var målet.
– Jag gjorde det för att jag hatar dem, sa han.

Samma dag för attacken ska han ha betett sig än märkligare enligt Aftonbladets uppgifter.
Under en föreläsning ska han ha ställt frågor om nödvärn.
Senare, under en bildlektion, nämnde han någonting som läraren tolkade hade kopplingar till skolattentat. Han frågade även på vilka ställen det finns övervakningskameror och vilka som tittar på dem.
– Det gick så långt att bildläraren kontaktade skolkuratorerna som inte var där. Då gick hon till sjuksköterskorna och beskrev sin oro, säger en källa.
Citera
2022-03-22, 14:21
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Motivet är alltså personlig hämnd.

Alla diskussioner om SD eller incels borde således vara irrelevanta.

Han hade nog troligtvis något emot minst en av lärarna. Ett ”mission” han skulle göra.

De har nog haft diskussioner tidigare och med handlingen kände han sig klar och ringde polisen.

Fattar inte diskussionen om övervakningskameror, han brydde sig väl inte.

Ett sista rop på hjälp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in