2022-03-22, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Jag har fått denna info. Skriver också att det är obekräftat. Kan någon motbevisa det så gör det gärna...
Vadå motbevisa! Infon är irrelevant.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nikson
Straffrabatten är numera slopad från 18 år och uppåt.
Gick det lagförslaget igenom? När?
Citera
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ellabellak
Om det visar sig att han är schizofren och eller bipolär så vill jag påstå, att frikopplat att han mördat, så är det synd om honom. Det är vidriga psykiska sjukdomar. Som orsakar lidande ingen förstår som inte har det själva. Vi andra kan bara ana.

Sen är han en mördare och ska dömas för detta ifall det visar sig att han inte var under en psykisk störning vid tillfället.

Att han är psykiskt sjuk råder det nog inga som helst tvivel om. Hans teckningar är väldigt mörka och deprimerande.

Han har dessutom nyligen skrivit en berättelse som handlar om självmord:

https://www.instagram.com/p/CaN1vDINVyn/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Grabben hade lagt ifrån sig vapnen & ringde själv 112 & anmälde sig. Lite svårt att få till en nödvärnsskjutning i det läget.
Inte för en kreativ polis kompis.
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Verkligen, jag tror det kommer komma fram att han blev kränkt av lärarna han mördade.

Kanske någon av de sagt att det är okej att ha den läggningen han har, att han inte ska skämmas.
Tydligen så hade någon lärare under dagen anmält honom till skolledningen för att han hade gjort konstiga & hotfulla uttalande. Därför hade han blivit kallad till kurator eller liknande följande dag. Det skulle kunna ha varit den utlösande faktorn.
Citera
2022-03-22, 14:07
Medlem
Det här är väl ett brott begånget av ”den ensamme galningen”. Illustrerat av en lika galen tråd. Här diskuteras att skulden ska delas med politiska partier, att felet ligger hos kvinnor eller män, gener, klass, olika ”ismer”, kollegor, vänner, ovänner, föräldrar, mediciner, brist på sex, och banne mig, säkert skuldbeläggs även fem och sju någonstans. Suck!

Mot bakgrund av de verktyg, mgm tagit med sig, verkar dådet planerat. Det talar mot att det är utfört under vad juristerna kallar en allvarlig psykisk störning. Men vi får väl se, grejorna kan ju ha funnits i skolan.

Ett motiv finns väl i princip alltid men det kan mycket väl vara obegripligt för alla utom gärningsmannen. Hade han inte haft det motiv han hade, hade han haft ett annat, så trådens teorier är på så sätt rätt meningslösa. Rationaliseringar för att rättfärdiga den metod han valt för att dämpa sin inre smärta. Skulle inte bli överraskad om han säger sig ha hört ”inre röster” eller att det var ett rättfärdigt korståg mot något, vad som helst.

Vore jag försvararen skulle jag ställa alla tänkbara ledande frågor, jag kunde komma på, som kan puffa honom i den riktning som behövs för att han ska få vård och inte straff. Nu hoppas jag på att det blir livstid eller långvarig psykvård.

Man får intrycket att, som det brukar vara vid skolskjutningar, mgm är en tämligen ensam och isolerad person som lever i sin egen värld. Självklart en sjuk individ, om kanske inte juridiskt.

Dödligt trött på alla som försöker göra politiska poänger på detta vansinnesdåd. De flesta läsare blir nog dödligt trötta på er, så fatta att det är kontraproduktivt. Men ni lär nog trolla på och jag lär låta tråden vila.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Gick det lagförslaget igenom? När?
https://sverigesradio.se/artikel/straffrabatt-for-unga-borttagen-viktig-markering
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern
BILD PÅ GM - INFORMATION OCH FULLSTÄNDIG ARTIKEL I DANSKA BLASKAN

https://tv.frihedensstemme.dk/2022/03/22/malmoe-18-aarig-svensk-elev-mistaenkt-for-dobbeltdrab/

Där i den danska artikeln står att GM använd yxa och hammare. Inget om kniv.
Citera
2022-03-22, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dagensdatum
2020 satte etablissemanget klorna i Fabian Cederholm och drev han till att begå dådet.
Allt för att gynna agendan och narrativet.
Socialdemokrater gör allt för makten.

Dådet var planerat till valåret för att styra debatten.
Den misstro och ilska folket har idag kuvas med hjälp av dådet. Det är samma taktik som vanligt, unga män som inte vill följa etablissemangets sjuka och fascistiska narrativ och agenda kuvas.

De får nu inte träna, uttrycka sig, tänka annorlunda utan att bli placerade i samma fack som Fabian.
Allt handlar om ett politiskt maktspel.
Att samma kille intervjuas 2020 av en av etablissemangets nyhetskanaler skulle begå ett dåd två år senare är ingen slump.

Det finns fullt av kopplingar till Vänsterpartiet, Miljöpartiet och Socialdemokraterna.
Ännu en stackare driven till illdåd av det fascistiska vänster etablissemanget, som vanligt en ung man som spårat ur tack vare vänsterns sjuka förföljelse.
Just den här typen av paranoid pladder är orsaken till att sånt här händer.
Citera
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spotlife
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/L5xjb4/uppgifter-om-motivet-ska-ha-sagt-att-han-hatar-dem

Uppgifter om motivet: Ska ha sagt att han hatar dem

Så oerhört tragisk läsning men det är på tiden att vi börjar belysa och problematisera allt som pågår i skolans värld. Många barn och ungdomar far illa och får sina rop på hjälp tystade. Lärare som säkert vill väl men som blir uppätna och urlakade av en skola i kollaps som bara fungerar väl för de som smälter in i mängden och gör bra ifrån sig och inte ifrågasätter eller bryter normer. Då blir man snabbt utfryst.

Min son som känner många som suttit på SIS har berättat skräckhistorier om autistiska barn som blir inlåsta med dygnetruntvak för att vuxenvärlden blivit så jävla lame att vi står helt handfallna varje gång det klickar för en ungdom.

Detta händer gång på gång och det enda vi lyckats åstadkomma är en romantiserande netflixserie som säkert bidrar med inspiration till en och annan trasig ungdom. Så jävla kasst och skämmigt är det. Vi måste börja stå upp för våra barn och ungdomar och både vuxna och barn i skolans värld behöver handlingsplaner och få lära sig försvar, göra övningar etc så att de är mer förberedda OM det händer. Att bara sticka huvudet i sanden gång på gång å posta nått krossat hjärta på IG kommer inte att hjälpa.
Vi får fan skärpa till oss världen är galen å de unga mår inte bra. De behöver riktlinjer, rutiner och tydliga konsekvenser så de lär sig att bete sig det måste vara färdigdaltat nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jingiskingis
Båda av svensk härkomst

Citat:
Ursprungligen postat av sva990
Vadå motbevisa! Infon är irrelevant.

Då moderns så kallade självmord tidigare nämnts i tråden kanske det kan anses aningen relevant?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nestor X
Hans mor dog i en olyckshändelse 2009.
Andra har sagt att hon tog livet av sig via ett tåg.

Olyckshändelse med ett tåg vid en tågövergång sägs det också. De flesta råkar inte bli påkörda av tåg sådär, även om det händer såklart, utan det är oftast självmord det handlar om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in