2022-03-22, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohfyfarao
Fel. Tidigare i tråden så poängterades det att modern omkom i en bilolycka
Uppfattat, då är förutsättningarna annorlunda.
Citera
2022-03-22, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BiskopBilling
Jag såg som sagt en insatsbuss en gång när de stormade en lägenhet i grannhuset. De plockade fram vad jag kunde svurit på var AK4or, vore väl inte så konstigt. De kan ju användas för skarpskytte.
En MP5 (som väl är det första förstärkningsvapnet) ser ju ut som en AK4 i miniatyr, så det är säkert det du såg. Det make:ar ingen sense att storma en lägenhet beväpnad med 7,62x51mm , skjuter du så går kulan genom fyra andra lägenheter och dödar både grannens katt såväl som grannen själv.
Citera
2022-03-22, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nestor X
Hans mor dog i en olyckshändelse 2009.
Fick det svaret från annan. Då är min tes försvagad men inte helt ogiltig. Rättspsykiatrisk undersökning får ge svaret.
Citera
2022-03-22, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Louie
Jag drog 240 kg i mark då jag tränat 7 år, vägde 84 kg. Helt rent.

Det tror jag säkert, nu svarade jag dock grabben som sa att han drog 200kg efter endast 1,5 års träning. Dessutom med endast 73kg i kroppsvikt. Säkert möjligt! Men min poäng var att han absolut inte representerar majoriteten av 18-åringar med samma träningserfarenhet.
Citera
2022-03-22, 13:58
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av odok
Nej, det låter ju dumt och edgelordigt på gränsen till autistiskt? Tror mer på vaksamhet på och socialt stöd till skumma snubbar utan kompisar.
Hur vet vi att han inte hade kompisar?
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Vittnena ska främst ha sett hur 18-åringen använde en hammare då han snabbt gick till angrepp mot lärarna.

En av dem försökte fly skrikandes, ett skrik som flera elever vittnar om att de hört. Den andra kvinnan hann aldrig börja springa, attacken kom så plötsligt.
AB
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Han ska alltså ha ställt frågor om skolattentat och frågar var övervakningskameror finns och vilka som tittar på dom, samma dag som attentatet skedde.

Källa Aftonbladet.
Citera
2022-03-22, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, föräldrarna har enbart ekonomiskt ansvar för en gymnasieelev som fyllt 18 år. Det krävs godkännande från eleven för att informera föräldrarna om olika saker.

Jo, när man fyllt 18 år är man vuxen och har juridiskt samma rätt som alla andra att göra vad som helst utom att rösta och sterilisera sig.

Bor personen hemma fortfarande kan det däremot finnas regler inom familjen förknippat med det - men det är interna överenskommelser typ "mitt hus mina regler"

Har inte orkat kolla om du har blivit korrigerad när det gäller det fetade. Jag hoppas det. Jag hoppas att du i så fall har pudlat ordentligt i ett särskilt inlägg.

Kanske tänker du på rätten att få handla på Systembolaget? Det är i så fall rätt tänkt.

Sorry för offt, men jag tycker att rätt skall vara rätt.
I synnerhet på Flashback!
Citera
2022-03-22, 13:59
Medlem
Nestor Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Jag tror att FC hamnar på rättspsyk och blir bästa kompis med P*eter P*lax..

Men hur pass illa har du möblerat i hjärnkontoret? Den du benämner P*eter P*lax är ett mordoffer inte någon GM.
Citera
2022-03-22, 14:00
Medlem
yessyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Obekräftad info... Mamman jobbade som dramalärare och extraknäckte som lantbrevbärare. Det var pga det sistnämnda hon dog i en tågolycka för 13 år sedan. Hon var väldigt uppskattad och populär främst genom sin yrkesroll men ska ha varit bipolär med kraftiga humörsvängningar.

Olyckan ska ha skett genom att hon i en postbil blev överkörd vid en obevakad järnvägsövergång. Enligt uppgift inte bekräftat självmord även om det kan ha varit det.
Citat:
En kvinna i en postbil skadades livshotande när hon strax utanför Västra Ingelstad blev påkörd av tåget då hon skulle passera en obevakad järnvägsövergång vid 12.30-tiden. När räddningsmanskapet anlände till olycksplatsen hittades den svårt skadade kvinnan utanför bilen. Kollisionen blev mycket våldsam och postbilen totalförstördes. Tåget som bestod av ett lok med en tillkopplad vagn stod kvar på rälsen ca 700 meter bort från olycksplatsen. Den svårt skadade kvinnan fördes till sjukhuset i Malmö med ambulans. Under kvällen avled den svårt skadade kvinnan på sjukhuset i Malmö.
https://www.pppress.se/nyhet/lantbrevbarare-avled-efter-krock-med-tag/

Här är olyckan du pratar om. Dock ej bekräftat att det gäller GMs mamma.
Citera
2022-03-22, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zela
Stackars pojk? Vilken planet kommer du från?
Om det visar sig att han är schizofren och eller bipolär så vill jag påstå, att frikopplat att han mördat, så är det synd om honom. Det är vidriga psykiska sjukdomar. Som orsakar lidande ingen förstår som inte har det själva. Vi andra kan bara ana.

Sen är han en mördare och ska dömas för detta ifall det visar sig att han inte var under en psykisk störning vid tillfället.
Citera
2022-03-22, 14:02
Medlem
...och vad betyder malign narcisstisk personlighetsstörning?😆

O m det stämmer att han tagit droger, tex anabola steroider, o c h har en medfödd spec känslighet - då kan det gå käpprätt åt helvete. Som det gjorde igår
Han har förstört många människors liv inklusive sitt eget, och kanske han inte förstår idag vad han ställt till med
O c h är det droger inblandade då hoppas jag att varenda unge fattar att det k a n vara livsfarligt att ta

Många tankar går till de båda döda lärarna och deras familjer⚘
Och till MGMs familj
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in