2022-03-22, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IskallBlatte
Linus har tillhört Goth Town, Gothenburg och Three Town på ett eller annat sätt genom åren... Och nej inte sen barnsben. Mer sena tonårsben.
Inte ens i tonåren faan kan ni inte ta reda på fakta innan ni slänger skit runt er
Citera
2022-03-22, 12:08
Medlem
Helvete vad folk far runt men skit snack här inne det gissas och chansas hela tiden och ingen säger att dom är osäkra ens.

Jag vill minnas att gt ett tag stod utan lokal och då hängde dom på berget istället. Jag är inte helt hundra som sagt.
Citera
2022-03-22, 12:39
Medlem
Softails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brucespringswed
Helvete vad folk far runt men skit snack här inne det gissas och chansas hela tiden och ingen säger att dom är osäkra ens.

Jag vill minnas att gt ett tag stod utan lokal och då hängde dom på berget istället. Jag är inte helt hundra som sagt.

Han sattes i OUT av HAMC Gothenburg. Så senast tillhörde han iaf den avdelningen. Om han tidigare tillhört någon av de andra avdelningarna i Göteborg vet jag inte.
Citera
2022-03-22, 12:44
Medlem
[quote=Softail|79603283]Han sattes i OUT av HAMC Gothenburg. Så senast tillhörde han iaf den avdelningen. Om han tidigare tillhört någon av de andra avdelningarna i Göteborg vet jag inte.[/QUOT

Ja de satte honom OUT genom ett telefonsamtal
Citera
2022-03-22, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brucespringswed

Han hade iallafall Gothenburg som chapter på sin väst
Citera
2022-03-22, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tazzzat
Han hade iallafall Gothenburg som chapter på sin väst

Absolut men det jag har svarat på i tråden rör först och främst när han kom med i crewet vilket är galet många årsen då folk inte trodde han var med på megas tid. Vilket då var i gt, som jag också vill minnas stod utan klubb lokal och då hängde dom på berget.
Citera
2022-03-22, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Tänk så snabbt det kan skifta...
Från A.C.A.B till att anses behöva skydd av "The bastards "...
Rent jävla trams!
Tror du på fullaste allvar att Jocke har nåt val till att snuten häckar i närheten av hans bostad efter detta? Om du tror det så är du mer än lovligt korkad.
Jag hävdar, OM Jocke valt att få beskydd av snuten så skulle han naturligtvis inte vara kvar på hemorten, han skulle ha fraktats iväg i samma stund han bett om beskydd.

Det där är ren rutin från snutens sida, de kommer att hänga en vecka 14 dagar i närheten av hans bostad, sedan kommer de köra förbi då och då nån vecka 14 dagar efter det, sedan släpper de det helt.
Citera
2022-03-22, 19:11
Medlem
[quote=Penispenis27|79603357]
Citat:
Ursprungligen postat av Softail
Han sattes i OUT av HAMC Gothenburg. Så senast tillhörde han iaf den avdelningen. Om han tidigare tillhört någon av de andra avdelningarna i Göteborg vet jag inte.[/QUOT

Ja de satte honom OUT genom ett telefonsamtal
Jag skiter i hela dig, men det är rätt tröttsamt att läsa dina ständigt dementerande inlägg, jag håller med dig att det spekuleras mycket, och skrivs rena felaktigheter, men om du skall kritisera och påstå ditt och datt kanske du borde motbevisa folk som hävdar saker. Att ständigt skrika -SÅ ÄR DET INTE osv utan att motbevisa är lika korkat som att skriva spekulativt och faktafelaktigt.
Du verkar ha hängt upp dig på nåt telefonsamtal!!!!!
Du har inte funderat på att det kanske var enda sättet, att man inte fick till nåt möte öga mot öga, antar att det var L själv som talat om det för dig, hur vet du att inte det riktigt var sanningen? Om man känner på sig att man kommer att bli OUTAD så kanske man inte är så jävla kaxig och åker ensam till klubben för att få beskedet?
Ett mynt har 2 sidor, just saying!

EDIT: Ser lite konstigt ut det här, den jag Citerat är Penispenis27
Senast redigerad av Onebiker 2022-03-22 kl. 19:28.
Citera
2022-03-22, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wadensjo
Från expressen premium:

Han offrades under hård press från ett kriminellt förortsnätverk i Göteborg.

Så beskriver den mördade 36-åringen de interna strider inom Hells Angels som ledde fram till att han blev utkastad ur mc-gänget – i ett brev vi tagit del av.

När Hells Angels klassade honom som fredlös – ”out” – kom det omskakande beskedet om att han sökt sig till mc-gängets värsta fiender i Satudarah MC.

Nio dagar senare hittades han död på golvet i en industrilokal.

Vi har kartlagt händelseutvecklingen före gängmordet i Lidköping.

Bilden skakade om hela den kriminella mc-världen:

På kvällen, fredagen den 11 mars, publiceras en bild på Instagram av 36-åringen som senare mördas i Lidköping.

På bilden står han – nyss utesluten ur Hells Angels – tillsammans med västklädda medlemmar ur ärkerivalen Satudarah MC.

Han lutar sig broderligt mot axeln på en av medlemmarna, pekar uppskattande mot hans mc-väst.

Nio dagar senare ligger han död på golvet.

En konflikt, som tog sin början ett par månader tidigare, slutar där i en blodpöl i en industrilokal i Lidköping.

Den 36-årige mannen, mordoffret, var tidigare en framträdande medlem i Hells Angels.

2015 dömdes han i hovrätten för att ha utfört brott i gängets namn under en utpressning mot en man. Mannen anklagades för att ha missbrukat Hells Angels namn och 36-åringen hotade honom med orden:

– Du har öppnat helvetets portar.

Och fortsatte med att peka på sin HA-väst:

– Vet du vad jag har gjort för att få den här västen?

Mc-gäng under press
I januari i år tvingades han dock klä av sig den västen, efter att ha blivit utesluten ur Hells Angels.

Uteslutningen kom i en tid då de kriminella mc-gängen i Sverige, sedan några år, är under hård press från andra framväxande kriminella nätverk. Redan 2008 jagades rivalerna i Bandidos MC bort från Angered i nordöstra Göteborg av den så kallade Gårdstensalliansen. En kalldusch för hela den svenska mc-världen som tidigare haft ledartröjan i den kriminella världen.

Och även uteslutningen av 36-åringen från Hells Angels har kopplingar till det ökade trycket mot mc-gängen från kriminella nätverk i Göteborgs förorter.

Enligt uppgifter från flera källor ska bakgrunden till uteslutningen vara en konflikt om en större skuld sprungen ur ett fastighetsköp, där den mördade mannens Hells Angels-avdelning ofrivilligt kom att ställas mot medlemmar i ett av Göteborgs förortsgäng.

Vid ett möte om skulden i östra Göteborg runt nyårshelgen urartade diskussionen i våld, där personer ur förortsnätverket som fått i uppdrag att kräva in skulden uppges ha misshandlat flera Hells Angels-medlemmar, däribland den nu mördade 36-årige mannen.

En som pekas ut som involverad i konflikten är en man i 30-årsåldern som enligt polisen i flera år har haft en stark ställning inom det så kallade Tenstanätverket i Stockholm, men som också är kopplad till ett nätverk i Göteborgsområdet.

Enligt 36-åringens version, som vi kunnat ta del av, handlade uteslutningen om att Hells Angels vek ner sig mot det kriminella förortsnätverket.

Det framgår i ett brev som 36-åringen skrev på engelska till ett stort antal Hells Angels-medlemmar i Sverige och utomlands.

Konflikt om skuld
Berättelsen går ut på att hans avdelning inom Hells Angels, efter bråket om skulden kring fastighetsköpet, ska ha blivit bötfälld på ett stort belopp.

Enligt en uppgift rör det sig om så mycket som en miljon kronor, men i frågan om summornas storlek går informationen isär.

I brevet uttrycker 36-åringen sin besvikelse över att hans avdelning, enligt honom, inte stod upp mot förortsgänget utan i stället valde att utesluta honom.

Enligt 36-åringens version försökte Hells Angels-avdelningen också bli av med problemet genom att lägga över delar av skulden på honom som enskild och utesluten person.

36-åringen beskriver detta som ett svek.

Han menar att hans gamla ”bröder” i Hells Angels inte stått upp mot förortsgängen.

Och det är inte första gången den kritiken finns internt.

För några år sedan misshandlades en dåvarande ”prospect”, en provmedlem, från Hells Angels inne på Restaurang Vasastan i Göteborg. Detta skedde inför ögonen på ett stort antal gängmedlemmar från stadens nordöstra förorter.

En bedömning av styrkeläget på gatan gjorde då, enligt flera uppgiftslämnare, att Hells Angels valde att inte agera mot medlemmarna i förortsnätverken. Internt ska det ha motiverats med att den misshandlade provmedlemmen vid tillfället inte bar väst och kravet på att ”stå upp för färgerna” inte fanns på samma sätt. Den misshandlade mannen blev senare medlem och så kallad sergeant at arms inom en av Göteborgs Hells Angels-avdelningar.

Fredlös” efter uteslutning
För 36-åringen slutade konflikten om skulden vid nyår med att han uteslöts ur mc-gänget med beteckningen ”out”, vilket innebär en slags status som fredlös. Ingen ur klubben får umgås eller göra affärer med honom.

En sådan status kan också göra att man riskerar att bli utsatt för våld utan att någon ingriper.

Ett par månader efter detta slog bomben ner i mc-världen den 11 mars.

36-åringen hade vänt sig till Hells Angels ärkerivaler i Satudarah MC och poserade tillsammans med den konkurrerande mc-klubben på bilder i sociala medier.

Satudarah MC klassas numera som Hells Angels största fiende och har under senare år vuxit sig allt starkare. Danska tidningen Ekstrabladet har rapporterat att Satudarah i Danmark är större än både Hells Angels och Bandidos tillsammans. Ett flertal tidigare Hells Angels-medlemmar har också anslutit sig till gänget som beskrivs som mer ”framåt på gatan”.

Nio dagar efter att 36-åringen tillkännagett sin koppling till Satudarah MC bjöds han – tillsammans med ett par andra män som visat intresse för Satdudarah – in till ett möte i en industrilokal i Lidköping.

36-åringen var först på plats till mötet, som beskrivs som en gillrad fälla. De som skulle möta upp honom vid lokalen kom aldrig. I stället möttes han av ett par maskerade och beväpnade män som gick till attack mot honom.

Ett stort antal skott avlossades i industrilokalen och mördarnas kulor gick rakt igenom väggen in i ett angränsande gym där två motionärer skadades av förlupna kulor.

– Vi fick panik, berättade gymägaren Robin Fogelqvist senare.

Lokalen i Lidköping
Lokalen där mordet skedde var fram tills helt nyligen högkvarter för den lokala mc-klubben Cults MC, som stått Hells Angels nära. Men under de senaste veckorna hade lokalen tagits över av den grupp personer runt 36-åringen som visat intresse för att bli en avdelning inom Satudarah MC.

Cults emblem och skyltar har tagits ned. Och en källa uppger att det under senaste veckorna pågått en hel del renoveringsarbeten i lokalen där mordet skedde. En av de som arbetat med bland annat måleriarbeten ska vara den nu skjutne tidigare Hells Angels-mannen, enligt ett vittne.

Det har enligt flera källor varit uppenbart att den västsvenska gruppen förberett en start av en västsvensk Satudarah-avdelning med lokalen i Lidköping som bas.

Det är dock – utöver de bilder som publicerats i sociala medier – oklart hur långt denna process var gången och hur förankrat beslutet var bland de avdelningar av Satudarah som finns i södra Sverige.

Man anhållen
Klart är att 36-åringen och de övriga i gruppen ännu inte hade blivit medlemmar i Satudarah vid tiden för mordet.

Polisens utgår ändå ifrån att mordet har koppling till den tidigare konflikten bakom uteslutningen och närmandet till Satudarah.

En man sitter redan sedan mordnatten anhållen misstänkt för medhjälp till mord. Han har i vart fall tidigare haft ledande befattning i en mc-klubb knuten till Hells Angels-miljön. Han anklagas för att ha varit den som arrangerat det påstådda mötet som visade sig vara en fälla.

– Samtliga personer som polisen är intresserade av i den här händelsen har gängkopplingar, berättade polisens presstalesperson Anna Göransson.

Samtidigt utesluts inte andra motiv bakom händelsen och spåren efter de som utfört själva mordet på plats uppges vara få. Gärningsmännen var maskerade och polisen söker nu på olika sätt - bland annat genom fartkameror och vittnesuppgifter - iakttagelser om den bil, en Audi, som tros ha använts vid dådet.

Wow, HA verkar rätt svaga när man läser detta.
Citera
2022-03-22, 19:35
Medlem
Om det där brevet är hela sanningen,så kan jag i viss mån förstå Linus. Kanske inte att han vände sig till Saturdarah,men att han var besviken på sin klubb. Å andra sidan,om han blåst förortsgänget på något sätt,då är det en annan sak. Det bästa är att va känd för att alltid vara reko i affärer.
Citera
2022-03-22, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piledriver
Wow, HA verkar rätt svaga när man läser detta.

Håller med. Hämnades dom ens när dom där hittepå gänget sköt på dom när dom hade fest för något år sen?

HA känns som en klubb som håller på med ekonomisk brottslighet idag.
Citera
2022-03-22, 19:49
Medlem
tjenaretjenares avatar
Det där är en sida av historien och det finns säkert fler delar av den som alltid. "Enligt uppgifter från flera källor ska bakgrunden till uteslutningen vara en konflikt om en större skuld sprungen ur ett fastighetsköp, där den mördade mannens Hells Angels-avdelning ofrivilligt kom att ställas mot medlemmar i ett av Göteborgs förortsgäng." Låter som att L dragit in sina "bröder" i något som de inte var särskilt intresserade av att ta del av, förmodligen så fanns det inte någon ekonomisk vinning på det. Sen tycker jag att det står lite luddigt i texten om vad som egentligen hänt. Vad var upprinnelsen till fastighetsköpet? Vem/vilka gjorde bort sig från början? Vad var idén? Många frågor som vi kanske aldrig får svar på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in