2022-03-22, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det tar polisen reda på med ett snabbt pissprov.

Undrar om han använt någon drog ....
Citera
2022-03-22, 12:45
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykonaut-
Skoldådet: Detta vet vi om den misstänkte

https://www.svd.se/skoldadet-detta-vet-vi-om-garningsmannen
Enligt medieuppgifter ska gärningsmannen ha använt olika typer av tillhyggen, som kniv och yxa. Polisen uppger att flera tillhyggen har tagits i beslag. SvD
Min gissning är att han hade beväpnat sig med kniv och yxa för att ge sig på elever som samlats för att repetera musical men att lärarna försökte hindra honom.
Citera
2022-03-22, 12:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Jag undrar varför elevrådet skulle ta tag i saken, finns det inga skolkuratorer längre?
Helt sjukt att FC pratat om vapen och vart övervakningskamerorna fanns utan att någon tog tag i det direkt?

Polisen borde ha ringts och rådfrågats också, så hade dom eventuellt kunnat göra ett hembesök t.ex..

Elevhälsan, inte elevrådet. Man kan mycket väl ha haft kontakt med polisen och kommunen, det vet ju knappast vi här så mycket om. Man kanske skickade hem honom, kallade honom till möte imorse? Det slog slint fullständigt. Troligt scenario av det man läser nu.
Citera
2022-03-22, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
När man ser ut att gå på anabola.

Tack👍🏼
Citera
2022-03-22, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Skolan hade ju larmat innan. Då har säkert även föräldern som är kvar blivit kontaktad.

Det är inte säkert att de kontaktade föräldern. Lärarna kontaktade nog bara rektorn.
Citera
2022-03-22, 12:47
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Vad är hans insta?
https://dumpor.com/v/fabianvidar
Citera
2022-03-22, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kexchoklad123
Gymmar man 5 dagar i veckan i kombination med avancerad kampsport får man nog anta att personen är vältränad...

Kolla på bilderna https://www.instagram.com/fabianvidar/ han ser ju inte ens ut o ha tränat nånting. Liten kille liksom...
Citera
2022-03-22, 12:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WallElls
Men borde vi inte då ha samma förståelse för kidsen i orten? Om ena gruppen ska ursäktas på grund av samhällets brister borde väl den andra det också?

Jag anklagar definitivt makten, politikerna, media med flera för kriminaliteten, ghettona med mera. Om du missat det så säger det ju mer om dig. Det är största fokus i allt jag skriver och hela min politiska ståndpunkt.

Men i det här fallet så är sannolikt problematiken psykisk sjukdom, missbruk, skolans egen hantering med mera och inget annat. Man kunde säkerligen ha agerat annorlunda både då och nu för att det skulle ha slutat bättre och på ett annat sätt än så här.
Citera
2022-03-22, 12:49
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykonaut-
Skoldådet: Detta vet vi om den misstänkte

https://www.svd.se/skoldadet-detta-vet-vi-om-garningsmannen
Det är bakom BETALVÄGG.
Kan du citera från artikeln?
Citera
2022-03-22, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Vad är hans insta?

Kom igen, du behövde bara bläddra en sida bakåt. Hur lat är du?
Citera
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Elevhälsan, inte elevrådet. Man kan mycket väl ha haft kontakt med polisen och kommunen, det vet ju knappast vi här så mycket om. Man kanske skickade hem honom, kallade honom till möte imorse? Det slog slint fullständigt. Troligt scenario av det man läser nu.
Sorry, trodde att det var elevrådet.
Ja vi får väl svar så småningom, ska bli intressant att få veta vad dom gjort för tidigare åtgärder eftersom det tydligen har larmats om F ett flertal gånger.
Citera
Bannlyst
Happ kunde inte redigare mitt inlägg, snabbt raderat(?), men vad kan straffet tänkas bli? Ung + (jag förmodar) psyksjuk = kortare stint på psyket?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in