2022-03-22, 11:11
Medlem
a.e.gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Verkar som han postade det för två år sedan, då kan han ju radikaliseras ytterligare under isoleringen som varit nu senaste två åren. Vi vet att han varit "skum" under vintern.
Hur radikaliseras man som transsexuell?

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vafalls09
Uppenbart killen är en psykopat, har du sett texterna på hans instagram? Att polisen inte hade ett öga på honom är minst sagt förvånade.

Han skrev bla någon självmordstext om att skjuta sig själv i skallen eller något sådant, ingen normal funtad människa svävar iväg i de tankebanorna.

Hade han haft en normal frekvens av vänner i sitt nätverk hade ju någon sett det i tidigare skede. Det är mer förvånande att omvärlden såsom skola och skolkamrater inte reagerat än att polis inte varit inkopplad.

Psykopat vet jag inte heller om jag håller med om att han måste vara utan en depression, psykisk mer generell ohälsa, med eller utan autismspektra mm kan också vara möjligt. Måste inte ens vara en svår personlighetsstörning eller antisocial problematik i botten. Trauma. Ensamhet. Dålig självkänsla mm kan också vara del i personens tillstånd.
Citera
Medlem
- Årliga möten med psykolog för alla skolelever 15-18år.
- Inpasseringskontroller(metalldetektorer)/kameror/säkerhetsvakter.

3:e skolattacken bara i Malmö på kort tid. Uppåtgående trend i hela Sverige. Gör man ingenting nu för att jobba förebyggande så kommer fler att mördas, nästa gång kanske ännu fler och det är din kompis/flickvän eller familj som drabbas.

Finns en rad fler åtgärder man kan ta till men det viktigaste är att jobba förebyggande. Även om det inte är garanterat att stoppa ev. mördare men så länge det finns chans att rädda liv.

Ett flertal elever har sagt att mördaren uppträtt konstigt den senaste tiden. Oftast finns det varningssignaler, dessa MÅSTE fångas upp och tas på allvar samt undersökas.

Ansvariga myndigheter är Polisen, Socialtjänsten och Skolverket. Folk måste börja kräva ansvar. Innan det händer igen...
Citera
2022-03-22, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Såg han ut att vara roidad?

Han var krallig för sin ålder och verkar ha blivit det på kort tid åtminstone.
Citera
2022-03-22, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ressvering
Virker ekstremt opptatt av muskelbygging. Til og med tegningene hans er av dyr med muskler.
Too much anabole steroider i kombinasjon med innebygd aggresjon?
Kan mycket väl vara så.
Citera
2022-03-22, 11:13
Medlem
beheadeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Sånt här förekom aldrig när jag gick i skolan när jag var ung.

Vad har hänt med Sverige ?

Ungdomar som borde haft bra förutsättningar, - flippar ut och mördar....

Jag tänker ju direkt att en del insjuknar i schizofreni, gör elaka befallande röster, i tonåren, och kanske inte fått rätt hjälp som kontakt med psykiatrin och behandling ? Men som sagt, det vet vi inte här än.

Woke-kulturen. Ungdomar idag lär sig tidigt att allt de känner som en motgång eller som du upplever negativt beror på att de är förtryckta. De lär sig aldrig att behöva ta eget ansvar. De förväntar sig att få allt gratis av samhället. Alla motgångar är någon annanstans fel.

Elever känner sig förtryckta av lärarna så snart eleverna får tillsägningar, dåliga betyg eller ombeds vara tyst i klassen. Det är så dagens ungdomar har blivit upplärda av den nya identitetsvänstern.

Och nu börjar det slå tillbaka. Miljöpartistiska kommunalrådets son i Eslöv gav sig på en manlig lärare och försökte mörda honom. Och nu har en elev i Malmö lyckats mörda två lärare…

Välkommen till vänsterns woke-kultur när den nu slår ut i full blom.
Citera
2022-03-22, 11:14
Medlem
Nu har MGM 44 vänner på FB. Det minskar hela tiden.
Citera
2022-03-22, 11:15
Medlem
Silvrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonathanhylsta
Efter att ha sett hans Instagram tror jag det mycket väll att han kan vara ett incel motiv, Ett exempel på en ung svensk kille som tränar och som är vältränad men som ändå inte får tjejer förmodligen på grund av hans psykisk ohälsa

Tycker inte incel-spåret går ihop med valet av brottsoffer.
Citera
2022-03-22, 11:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WhereIsRussia
Vet man hur yxan såg ut? Han kanske hade en kniv hemifrån men på vissa skolor så finns ju ett helt inglasat brandkit med yxa som han kanske stal. Det behöver inte sätta igång larmet heller tror jag om man är försiktig

100% säker på att det inte finns inglasade yxor på skolor. Det har jag inte ens sett på universitet. Det som finns är brandfiltar, första hjälpen kit och defibrillator, möjligtvis räddningshammare men detta har jag bara sett inom kollektivtrafiken.

Mer sannolikt att han fått tag på yxan hemifrån, köpt den eller snott den från någon slöjdsal om detta fortfarande är något man har i skolan.
Citera
2022-03-22, 11:16
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pittbrad
Tack broder!

Beklagar sorgen, fruktansvärd händelse.
Citera
2022-03-22, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illasinnad
Det håller jag inte med om.

Det borde du, de sade EXAKT så här: "Han förekommer inte sedan tidigare i misstanke- eller belastningsregister".
Läs inantill i bl.a Aftonbladet.
Citera
2022-03-22, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illasinnad
Det håller jag inte med om.

Haha, va?

– Han förekommer inte sedan tidigare i misstanke- eller belastningsregister. Men vi kommer att kartlägga hans förehavanden och hans person, säger Petra Stenkula.

Det går inte att tolka det uttalandet på något annat sätt än att han inte förekommer i något register.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in