2022-03-22, 10:43
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vividcarrot
Bara för att jag beskriver något, innebär inte att jag stödjer det. Detta verkar vara magi för er sinnessvaga.

Ingenstans har jag sagt att jag stödjer Putins invasion. Jag förklarar mer hur de resonerar och hur saker är.

Hade helst inte sett en invasion alls.

Det är ärligt talat svårt att förstå någonting av dina förklaringar, eftersom du a) har oerhörda brister i basal kunskap, och b) säger emot dig själv ideligen.

Men nog stödjer du Pappa Putin, allt. Kom igen. Visst vill du att han ska vinna kriget och tillsammans med Syrien, Eritrea, Iran och Nordkorea styra världen?
Citera
2022-03-22, 10:43
Medlem
vividcarrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Fast du tycker ju att Ryssland hade goda anledningar att invadera.

Klart de hade, annars hade de inte gjort det. Man vaknar inte upp en dag och tänker "Jag vill invadera lite skit" och bara kliver in i ett land. Det finns goda anledningar bakom det.

Håller jag med om dessa anledningar? Inte riktigt. Spelar dessutom ingen roll vad jag tycker, vad som spelade roll vad var Ryssland tyckte, men det sket man ju i decennier.
Citera
2022-03-22, 10:44
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dfdr
Hört talas om propaganda?
Hört talas om läsförståelse?
"OBS detta är från Ukrainas försvarsministerium inget är mina egna påståenden."
Citera
Medlem
Citat:
Tror Taiwan kommer att behöva dessa själv när Kina oundvikligen annekterar Taiwan.

Men då har Taiwan tagit fram ännu mer sofistikerade drönare. Det pågår en utveckling. Jag anser dock att Taiwan skall tillhöra Kina.

Det är ett gammalt kinesiskt område och jag tror att olika kineser kan komma överens utan krig. Kommunisterna är inga riktiga kommunister utan hybrider.

Nästan ickebinära.
Citera
Medlem
vividcarrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Det är ärligt talat svårt att förstå någonting av dina förklaringar, eftersom du a) har oerhörda brister i basal kunskap, och b) säger emot dig själv ideligen.

Men nog stödjer du Pappa Putin, allt. Kom igen. Visst vill du att han ska vinna kriget och tillsammans med Syrien, Eritrea, Iran och Nordkorea styra världen?

Bara för att jag inte emotionellt går in och stödjer Ukraina för att TVn säger det innebär inte att jag stödjer Putin. Vad fan svamlar du om för sinnessjukt trams?
Citera
2022-03-22, 10:45
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Är det någon som kan förklara varför ukrainare tejpar fast fruntimmer i lyktstolpar?

https://twitter.com/KevorkAlmassian/status/1506006704915427328?s=20&t=39E0WMk5MjRDVxmiWOqlmQ

Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Enligt vad som stått i ett flertal olika artiklar i västmedia har det handlat om plundrare.
De som gör det här är förbannade men det gör det inte ok.
Orimligt att några sabotörer skulle utsättas för detta för de ska lämnas över till säkerhetstjänsten.

Ser inte ut som Ukrainare. Etniska motsättningar? Mitt under brinnande krig?
Citera
2022-03-22, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Enligt sajten "the Daily Unseen" som ni kan finna på youtube, så skänker Taiwan 100 drönare till dom ukrainska försvarsstyrkorna.

Dessa drönare hjälper till att rikta in artilleri-eld. Oj Ukraina kommer att vara ett land översvämmat med drönare av olika typer.

Nu kommer Kina att bli jättearga. Kanske ett skäl att invadera Taiwan.
Citera
2022-03-22, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Systemkritik
Jag kan tänka mig att västs krav ställs bakom kulisserna. Biden berättade ju hur det går till:

"Om inte domaren dömer så här så försvinner 1 miljard dollar i bistånd"

Och så vidare. Ukraina är knappast självständigt liksom.

Det kan inte jag tänka mig. Det finns inga indikationer på att USA ställt säkerhetspolititiska krav på Ukraina. Den metoden är snarare Putlers modus operandi.
Citera
2022-03-22, 10:48
Medlem
OlleLisss avatar
Propagandaavdelningen på Azovbataljonen fabricerar bevis som västerländsk media som Aftonbladet ogenerat publicerar som "sanning"

https://t.me/polkazov/4264

Tydligt datorgenererad filmsnutt och det finns flera andra exempel av likande datorgenererad propaganda.
Citera
2022-03-22, 10:48
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Fast du tycker ju att Ryssland hade goda anledningar att invadera.

Du måste helt enkelt sluta med dina känsloargument. Det är pinsamt.

Det finns "goda" anledningar eller starka skäl till varför Ryssland invaderade. Finns tonvis med material de senaste 15 åren om varför detta var oundvikligt, vilka som är involverade och hur det kunnat undvikas.

Ni väljer att stå fast vid era *KRIG ÄR FEL BUHUHU*. Ja, ingen normal människa stöttar ett krig. Det är stor skillnad på att stötta än att faktiskt ha intelligens (som du och dina gelikar verkar sakna) att se att det är MYCKET bakom det här.

Förenkla det hur ni vill men gör det inte HÄR då ni smutsar ner tråden med ert meningslösa raljerande.
Citera
2022-03-22, 10:49
Medlem
Citat:
Krigsbrott sker i alla krig, det är bara de som förlorar som hålls ansvariga för sina däremot.

Vilket är varför man hängde nazister för sina krigsbrott medan man sopade sina egna under mattan, blanda annat bombandet av Dresden som inte hade ett militärt mål. Utan man bombade medvetet civila, man försökte göra Dresden till en parkeringsplats. Men ställdes dessa inför rätta? Såklart inte.

Det där med krigsbrott är svårt.

Har du hört talas om den tyske generalfältmarskalken Ewald von Kleist? Efter kriget dömdes han i Sovjet för krigsförbrytelser. Anklagelsen löd: "att genom mildhet och vänlighet ha förlett befolkningen [i Sovjet]". Han hölls fängslad i Vladimir (staden, alltså) fram till sin död 1954.
Citera
2022-03-22, 10:49
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det blir områden utan folk och till slut vill inte ens ryssarna flytta dit. Då får dom ge det folket någon sorts premier för att bo där.

Ryssland sår nu fröet till en 100-årig konflikt och en dag klarar man inte ens av att betala pensionerna. Hur många krigsinvalider vill man ha?
Konflikten är redan lite drygt 100-årig. Efter freden i Brest-Litovsk 1918 blev Ukraina självständigt, om än i praktiken en tysk bufferstat. Sedan erövrade Röda armén landet, igen, efter bara något år. Och på den vägen är det.

Det var ett stort misstag av Ryssland att inte bara ockupera DPR och LPR, vilket man sa att man skulle göra den 21/2. Men — kriget är ett faktum. Hårt men sant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in