2022-03-22, 10:07
Medlem
En intressant fråga dök upp på pk. Hade polisen varit på skolan på eftermiddagen? Det visste inte polisen.

Det vore viktigt att få reda på.
Citera
2022-03-22, 10:09
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Offren tillhör alltså någon grupp som ofta utsätts för hat, sannolikt invandrare.

Eller kvinnor...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fartgun
Jag tror inte på något möte så sent på dagen, dessutom är det väl utrett tidigare att det var föreläsningar och någon form av repetitioner på gång?
Jag trodde vansinnesdåd i stundens hetta tidigare men lutar mer åt planerat dåd. Anledningen till att det skedde sent på dagen kan ha varit att han inte ville att det skulle finnas så många personer på skolan, eller så var det kanske så enkelt som att han visste att offren skulle vara just där just då.

Finns väl inget än så länge som knyter honom till varken religionslektionen eller spexträningen? Religionslektionen bör han ha varit för gammal för (bör gå i trean och tror inte man läser religion 1 sista terminen) och spexet hade ju noll koll på vad som hänt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fartgun
Jag tror inte på något möte så sent på dagen, dessutom är det väl utrett tidigare att det var föreläsningar och någon form av repetitioner på gång?
Jag trodde vansinnesdåd i stundens hetta tidigare men lutar mer åt planerat dåd. Anledningen till att det skedde sent på dagen kan ha varit att han inte ville att det skulle finnas så många personer på skolan, eller så var det kanske så enkelt som att han visste att offren skulle vara just där just då.
Utvecklingssamtal bruka ju hållas kvällstid. Är man 18 får man gå på utvecklingssamtal utan målsman. Det va runt 17-tiden. Inte mitt i natten.
Citera
2022-03-22, 10:11
Medlem
maxatdunders avatar
Någon som vet namnet på misstänkta brottsoffer? Skriv gärna förnamnet maskerat här, eller till mig privat i PM.
Citera
2022-03-22, 10:12
Medlem
Vad heter lärarna?
Citera
2022-03-22, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bouncingwiththat44
Incel-begreppet verkar ha blivit lika urvattnat som rasism.

Att folk kallar en 18-åring för incel är en bra markör på detta.

En 18-åring har samma, om inte starkare, sexdrift som en vuxna (nej man är inte vuxen om man är 18) och kan mycket väl vara sexuellt aktiv. Söker han då uppmärksamhet från det motsatta könet men blir nobbad så är det inte osannolikt att han känner sig kränkt och arg, och så är ännu en incel född. Kanske det är urvattnat för att så många män helt enkelt har svårt att ta ett nej?
Incel eller ej, avvisande brukar kunna trigga våldsverkare så jag tror han på ett eller annat sätt känt sig ensam och missförstådd vilket triggat hela händelsen. Stackars liten 🙄
Senast redigerad av fartgun 2022-03-22 kl. 10:19. Anledning: Tillägg.
Citera
2022-03-22, 10:13
Medlem
Nestor Xs avatar
Övertygad om att det ligger hämndmotiv bakom detta. GM själv larmade polisen någon minut efter dådet och berättade på telefon var han befann sig och att han hade mördat två personer.
Blev han avstängd från undervisningen eller relegerad kort inpå studentexamen? Säkert finns det några bland hans klasskamrater som vet varför han gick bärsärk på skolan.
Citera
2022-03-22, 10:13
Medlem
Rasputin420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Incel handlar inte bara om sexualitet utan om en allmän isolering och brist på social kompetens. Utan nära vänner av något kön. I den bemärkelsen är väldigt många svenska killar incels, kanske 30-40%, vilket gör svenska killar till en extrem riskgrupp i fråga om att begå våldsbrott och sexualbrott.

Det finns redan ord för det du beskriver och det är inte incel. 10 av 10 tänker på sex när dom hör ordet incel och jag trycker det är fel att sexualisera barn.
Citera
2022-03-22, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Ingen av eleverna har blivit attackerade.
Jag menar att MGM har på något sätt haft med dem att göra och sedan attackerat deras mor som hämnd. Bara en tanke. Har nu efteråt upplysts om att hon är gift med mannen som var med vid Amelas försvinnande.
Citera
Medlem
Är inte Malmö en ganska kaxig och hård stad att växa upp i. Ungdomar känner att de måste vara på bettet där och det fixar inte alla.

Stor skola också med mycket folk. Det kan ha blivit för mycket krav och han flippade ur fullständigt ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Balkong
Finns väl inget än så länge som knyter honom till varken religionslektionen eller spexträningen? Religionslektionen bör han ha varit för gammal för (bör gå i trean och tror inte man läser religion 1 sista terminen) och spexet hade ju noll koll på vad som hänt.

Nej, jag menar att eftersom det var spex och föreläsningar så visste han väl att lärarna var där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in