Citat:
Ursprungligen postat av
SAIVON
Freud och de andra psykoanalytikerna var drogare. Det begicks olika typer av övergrepp mot patienter och ofta sexuella då det vanligtvis var kvinnor i beroendeställning som gick till män i auktoritära positioner. Det är snarare männens sexuella fixeringar och symptom på drogrus.
Viss jag kan ha fel och han istället för att ha ögat på någon klasskamrat istället dragits till läraren men jag finner det inte troligt. Skulle de varit älskare och sedan en separation och pang så ska hon mördas och någon annan kommer emellan. En typisk film. Hade läraren varit 24 eller kanske 29 hade jag köpt det mer men nä, låt gubbstrutten Freud ligga kvar begraven.
Alla människor ändras av våra erfarenheter av människor och jag tror att det är mer det platoniska motivet bakom. Men personligt även om högern verkar gilla att kniva människor. Det väldigt intimt och personligt sätt att döda på. Krävs mycket raseri att ta två dessutom. Narcissistiskt raseri kanske mer av att han ansåg att de eller hon, om vi utgår från att en var måltavla, stod i vägen för något han ville.. Definitivt en anklagelse om något. Vad är frågan 🤔
Nja, man ska kanske ändå inte helt förkasta Freud. Men en sak är att tillvägagångssätt tyder på att han inte var psykopat men man kan aldrig veta...
Exempel på brottslingar som nog var psykopater. Mannen som dödade ett äldre par och styckade dem som självförsvar. Sen ledde han polisen i en vild jakt på en uteliggare som troligen inte fanns.
Eller killen som efter att ha ertappats med sin flickväns huvud i sin lägenhet ändå hävdar han var oskyldig.
En psykopat vill inte straffas, gör saker i det fördolda och gör sen allt för att komma undan. Denne kille var i för sig ung men gjorde det på ett klumpigt sätt och anmälde dessutom sig själv...
Om inte han ser det som att komma undan att dömas till rättspsykiatrisk vård?