2022-03-22, 02:56
Avslutad
Motivet vore intressant att veta.

Jag undrar om attacken var personligt riktad mot ena läraren, och den andra åkte med för att hon stod nära?

Varför var han så oerhört arg på denna lärare?
Citera
2022-03-22, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SAIVON
Om de inte var religionslärare så var de i moderns ålder plus minus några år kanske. Det kan trigga. Men var det en mörkhyad eller två mörkare,så syns inte det vid första ögonkastet utan handlar om hans känslor. Om modern dog av självmord, är det inte konstigt om han var arg på henne. Tänk då om lärare kommer och är auktoritära (vi vet inte vad för slags mamma han hade) likt modersfigurer att projicera kaotiska känslor mot och såklart, vreden. Det är inte bara hår, hud och ögonfärg som gör människor lite lika varandra. Finns tusentals olika sätt vi kan påminna om varandra.

Detta är ju rakt av Psycho, att han mördar pga sin mamma. Då kan man lika gärna köra rakt av från filmen... Att han pga mamman kände skuld pga kvinnor han attraherades av och därför riktade hat mot dem. Fast troligen nonsens...

Men inte alls dum idé gällande motivet om kvinnorna var i hans moders ålder. Hur länge sen var det mamman dog? Kanske sökte han substitut i form av kvinnor i samma ålder men de kunde inte ge honom det?
Citera
2022-03-22, 03:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Motivet vore intressant att veta.

Jag undrar om attacken var personligt riktad mot ena läraren, och den andra åkte med för att hon stod nära?

Varför var han så oerhört arg på denna lärare?

Skulle tro att han hade problem med en av lärarna och att den andra försökte prata med honom.
Tyvärr så fungerar inte rymdkramar jämnt.
Citera
2022-03-22, 03:03
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pogbasshoes
En mängd personer känner sig kränkta när dom blir stoppade, det kan jag lova dig!

Är du med i de kränktas FB grupp eller? Aldrig hört någon som blivit kränkt av det.
Citera
Medlem
Artikel i Sydsvenskan, eventuellt MGM på bild.
Bakom betalvägg.
h**ps://www.sydsvenskan.se/2020-12-03/jattesvart-att-halla-avstand-i-klassrummet

Enligt rykten på forumet endast, jag vet ingenting om han är misstänkt eller ej!
Citera
Medlem
SAIVONs avatar
[quote=Cles|79599127]
Citat:
Ursprungligen postat av SAIVON
Okej. Folk vill nog veta vad som skrivs. Trodde däremot inte att mördare brukade börja följas bara rakt av vid sådana här brott. 🤔

Jag råkade följa av misstag när jag först gick in på profilen, så det är säkert flera som har gjort liknande. Sen kan det mycket väl vara så att folk följde från början ifall det skulle visa sig att det inte var han och att han skulle lägga upp något nytt, för annars finns det väl ingen poäng med det när han är fast och inte har tillgång till kontot.
Det är dock av intresse att (så gott som) alla som gillar och kommenterar hans bilder är till synes äldre personer, alltså familjevänner / släktingar. Verkar som att det rör sig som en person som inte har kompisar över huvud taget. Oavsett vad han nu har gjort och motiven bakom det så tycker jag nog synd om honom, även om jag finner större sorg hos alla berörda familjer och vänner.
Jag är kort sagt oerhört kluven i situationen. Kan man tycka synd om en anklagad mördare?

Blev kanske lite ot till vad du skrev från början, men behövde skriva av mig lite, sorry!

Edit: Jag förstår uppenbarligen inte hur citat-systemet fungerar
Jag tycker synd om honom. Men jag vet inte några detaljer om vad han gjort.

Jag skrev i morse själv om hur jag fick hoppa undan när det smällde runt för en kille som då slog ut med kniv mot mig..Hans mamma begick självmord framför tåget och han var tydligen drogpåverkad av stilnoct förutom alkohol den kvällen. Han lämnades hos mig och de som drog ville ringa polisen men jag sa ifrån. Sedan så ville han nyss med mig varpå jag myndigt sa ifrån utan en tanke på hans mamma, att jag var gammal nog för att vara hans mamma och att han skulle gå och sova. Då slet han tag i kniv och eftersom han höll på att pendla i humöret fattade jag att det var allvar och det slutade med att han knivhögg sig själv istället. Det låter som ett monster men det var lugnt sedan och han följde lugnt med polis och ambulans ut. Det finns andra skäl att mitt tålamod är noll. Psykisk ohälsa i kombination med berusning eller drogpåverkan och olika substanser är inte att leka med. Att vi kan känna sympati och empati innebär inte att vi accepterar utan att vi förstår, åtminstone efter våra egna erfarenheter och kunskaper hur en liknande situation skulle kunna upplevas.

Man kan tycka synd om en person för dess lidande och ta avstånd från handlingarna och samtidigt finns dem avskyvärda och omöjliga att försvara. Det är nog väldigt många olika slags människor i vårt samhälle som inte får den hjälp de behöver.
Citera
2022-03-22, 03:04
Medlem
Tråknicks avatar
Citat:
En metallbåge hade krävt att han hittade en yxa inne på skolan och det är inte så lätt i alla skolor och en vakt hade gjort att chanserna åtminstone inte ökade att personer skulle dö. Skulle vi tillåta beväpnade vakter så skulle inte chanserna minska för dom två kvinnorna.
Tagg för att kunna ta sig igenom dörrar på skolan enbart på sin skoltid är också något som bör införas.

Du skrev vakt, du kan liksom inte ändra förutsättningarna.

Detta var ju inget som skedde i stundens ingivelse, sådana här personer hittar säkerligen sätt att smuggla in det dom behöver i god tid innan ett dåd. Dessutom hade kan klarat sig bra utan en yxa.

Argumentet att något åtminstone inte läker chanserna för död, betyder ju inget, det mesta man sätter dit ökar åtminstone inte riskerna för död.

Personliga livvakter eller STÄNDIGT beväpnade lärare är det enda som hade hjälpt här, då kanske du förstår hur löjligt det blir.

Flera av skolorna i Malmö har tagg-sysyem men som du själv säkert förstår hade det inte hjälpt i detta fallet
Citera
2022-03-22, 03:05
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Skulle tro att han hade problem med en av lärarna och att den andra försökte prata med honom.
Tyvärr så fungerar inte rymdkramar jämnt.

Det låter väl inte allt för osannolikt, men om nu så skulle vara fallet blir väl följdfrågan varför han var oense med den första läraren, och så pass oense tydligen att han högg ihjäl henne.
Citera
2022-03-22, 03:06
Medlem
SAIVONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Den neurologen som upptäckte han är psykopat hade flera mördare i släkten. Så det kan finnas en koppling. Som du skriver kan även vanvård ge symptom som att ha en narcissistisk förälder kan ge "dependent personality disorder och liknande. Den neurologen i fråga tror just att latent psykopati i kombination med dålig uppväxt kan ge upphov till seriemördare och liknande...
Jag vet vem du menar men minns inte hans namn.

Det är förövrigt väldigt mycket underlag på att människor som har vissa drag, blir avsevärt sämre under dålig behandling och uppväxt. Lidande och våld, gör ingen människa god, välmående och välanpassad.
Citera
2022-03-22, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Är du med i de kränktas FB grupp eller? Aldrig hört någon som blivit kränkt av det.

Kolla vilket tullprogram som helst, tex Australien och du kommer se mängder av människor som säger sig bli kränkte bara för att dom blir utvalda till kontroll för misstänkt narkotika tex.
Citera
2022-03-22, 03:08
Medlem
Kille med lätt störd personlighet eller spirande mentalsjukdom, triggas att bli ännu sjukare av moderns självmord. Kanske kände han skuld, vrede som han delvis uttryckte genom mörk konst men inte kunde hantera?

Vilket förhållande hade han med dessa kvinnliga lärare?. Erotisk attraktion, att han sökte ett substitut för mamman eller både och? När de inte kunde ge honom det... När de enligt honom hade svikit honom, måste de dö.

Något triggade hans latenta vrede och frustration den dagen i kombination med hans sedan länge mörka och möjligen delvis sjuka sinnesstämning. Så han gick och hämtade yxa och annat och det gick som det gick? Kanske inget helt planerat dåd men delvis spontant? Han ville inte heller komma undan. Han vill straffas men kunde inte hindra sina inre drivkrafter med dödlig utgång.

Fallet är nu löst...
Senast redigerad av Snobird 2022-03-22 kl. 03:13.
Citera
2022-03-22, 03:13
Medlem
Eventuellt medlem i Tr*lleborgs Karat*klubb, ser ut att bära en tröja därifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in