2022-03-22, 01:13
Medlem
Detta måste vara den mest oseriösa tråd jag någonsin sett i samband med mord. Helt otroligt.
Ingen bekräftad som gärningsman trots många olika spekulationer.
Inga namn på kvinnorna som tragiskt nog har omkommit. (och även där olika spekulationer). Varför ens skriva om ni inte har något vettigt att tillägga i tråden?
Citera
2022-03-22, 01:14
Medlem
MAGAWAGAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zivo23
https://www.y2mate.com/youtube/SUahUMFxQSs du måste ladda ner den

Tack! Svårt att avgöra 100% men det ser liknande ut.
Citera
2022-03-22, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abbagron
Dådet har i nuläget inga politiska kopplingar överhuvudtaget.

Skulle de röra sig om rasistmotiv så hade han väl inte gått på två kvinnor i 50 års åldern - som råkar vara hans lärare.

Noll logik.

Citat:
Ursprungligen postat av abbagron
Och ni som febrilt håller på att göra detta till politik? Vad är era bevis ens? Att han är svensk? Att han delade en bild för 5 år sen? Kom igen.

Det är nog snarare ett framprovocerat svar på att de första sidorna fylldes med idiotier om muslimska terrorister som var svartsjuka på sina homosexuella vänsterextrema älskare "från 100 % säker källa", som alltid på Flashback.
Citera
2022-03-22, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhereIsRussia
Hans insta ser ju helt normal ut förutom teckningarna men de kvalificerar knappast som ett manifest. Nåt måste hänt de senaste 48 timmarna för att han ska spåra ur som i helvete

Är ej något proffs inom psykiatri, men tycker att vissa av hans ritningar liknar det som skitzofrena kan rita vid maniska episoder. Väldigt konstiga ritningar med demoniska figurer som syns på hans instagram. Dessutom intressanta texter under vissa av dessa inlägg.
Citera
2022-03-22, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Jag växte upp i Malmö…
Jag har hört/ läst att vissa skolor i Malmö numera kräver id, har vakter och stängsel runtomkring och till och med taggtråd.
Stämmer det?
nej.
Citera
2022-03-22, 01:19
Medlem
"Hörde fruktansvärda kvinnoskrik"
Jobbigt
Citera
2022-03-22, 01:20
Medlem
Alla jävla mord är väl för helvete politiska på ett eller annat sätt,, men så fort en vit gör något så är det rasistisk och det är Åkessons fel mm mm. Och det kan absolut inte bero på något annat,,, men när en mörk gör något så är det så jävla synd om dom, dom har haft det så jävla svart å tufft mm,,, Sluta dra rasse kortet så fort en vit har gjort något,,
Det kan lika jävla väl vara så att han inte gilla deras bilval….
Jag försvarar han inte på något sätt. Men politisk tror jag inte på. Killen verkar ha målat mycket. Och enbart i SVART. Alltså gillar han svart. Så lägg ner rasse korten
Citera
2022-03-22, 01:22
Medlem
Namn på BO?
Citera
2022-03-22, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAGAWAGA
Kan du länka video
Men snälla det är bekräftat sedan någon timme tillbaka att det INTE är S.B som ligger på båren 🥱
Citera
2022-03-22, 01:28
Medlem
Min uppfattning

Kille med svensk etnicitet, verkar ha sidohobbys(musik, rita, gymma) men verkar vara mycket ensam med det intryck man får av hans Instagram men också med vetskapen att hans mor tog livet av sig och led av psykiska besvär (Enligt andras utsagor), troligtvis med tanke på allt som spelar in så var det inte någon bra kombination och för att inte nämna Corona isoleringen vilket gör tillvaron ännu ensammare och dessutom om man påvisar psykiska besvär så är inte det så svårt att förstå att det kan ha extrema konsekvenser.

Istället för att spela kortet om att han är ett monster och dylikt så tänker jag att det är bra att förstå den mänskliga delen och ta tillfälligt i akt att försöka prata med människor ni vet är ensamma även de som har psykiska besvär.
Om man är lite udda så kan man förutsätta att människan kommer bli ensam och känna sig ensam vid något tillfälle, att man då har fått en hälsning eller dylikt räcker goda vägar för att människor ska kunna känna hopp.

Beklagar till alla som blivit påverkade av denna händelse och till offren och dess familjer.
Citera
2022-03-22, 01:32
Medlem
coconutoils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itibixi
Min uppfattning

Kille med svensk etnicitet, verkar ha sidohobbys(musik, rita, gymma) men verkar vara mycket ensam med det intryck man får av hans Instagram men också med vetskapen att hans mor tog livet av sig och led av psykiska besvär (Enligt andras utsagor), troligtvis med tanke på allt som spelar in så var det inte någon bra kombination och för att inte nämna Corona isoleringen vilket gör tillvaron ännu ensammare och dessutom om man påvisar psykiska besvär så är inte det så svårt att förstå att det kan ha extrema konsekvenser.

Istället för att spela kortet om att han är ett monster och dylikt så tänker jag att det är bra att förstå den mänskliga delen och ta tillfälligt i akt att försöka prata med människor ni vet är ensamma även de som har psykiska besvär.
Om man är lite udda så kan man förutsätta att människan kommer bli ensam och känna sig ensam vid något tillfälle, att man då har fått en hälsning eller dylikt räcker goda vägar för att människor ska kunna känna hopp.

Beklagar till alla som blivit påverkade av denna händelse och till offren och dess familjer.

Om han inte var svensk, hur hade din analys sett ut då?
Citera
2022-03-22, 01:34
Medlem
Emolivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ostfrallan39
För en trött person, skulle någon kunna sammanfatta MYCKET kort vad som har inträffat?

Mvh,

Ostfrallan

Kille 18 år misstänkt utan socialt nätverk (eller åtminstone med ytterst få vänner). Intressen som musik, teckning och träning. Misstänkt psykisk ohälsa då texterna han skrivit på sociala medier antyder detta. Han har även förlorat sin mamma i suicid framför tåget.

Han går till skolan med hammare, kniv och yxa varpå han mördar två kvinnliga lärare i 50-årsåldern. Han larmar därefter själv 112 varpå polisen kan gripa honom. Allt går förhållandevis lugnt till.

Motiv ännu oklara men vi väntar med spänning på att media berättar mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in