Citat:
Ursprungligen postat av
LH07
Alibiet må da være høyrehåndsarbeid for sjefen, men eneste motivet jeg ser er det som omtales som å legge igjen dnaspor overalt i boligen 2 dager før.
Å legge fra seg DNA kan ikke være motiv. Motiv er grunnen til at noen begår en kriminell handling, ikke hva eventuelt en plan går ut på. Hva motivet til en eventuell medhjelper skulle være virker som en gåte i saken.
Hvis ikke politiet kommer lengre med TH og et drapsmotiv brude nok andre motiv sees på.
Citat:
Ursprungligen postat av
Svartediket
Det mest konkrete jeg mener er at det er 99.9999999999999% sjanse for at TH står bak avgjørelsen
om at AE skulle dø, og at han har "forkledd" dette som en bortføring mot løsepenger.
En av grunnene til at folk går seg vill i fjellet er fordi de er på bærtur. De blir så opptatt av å lete etter spor av bær at de mister rettningssansen.
Kan hende GM i Hagen-saken har ført mange på bærtur. En tur som til nå har ført til indisier som "TH dro tidligere på jobb den dagen", "TH ringte hjem 8 ganger" og 'hytteturen".
Citat:
Ursprungligen postat av
Svartediket
De må løse denne saken nå. En skam for folks rettsvern at konemordere går løs.
Saken har altså vært etterforsket i snart 3.5 år. Selv etter så langt tid virker det som om politiet står helt fast.
Grunnen til at saken ikke er løst enda kan være fordi detaljene i saken rimer svært dårlig med at noen hadde planlagt å drepe henne den dagen, jfr hytteturen og at hun var tvilende til om hun kom på jobb den dagen (blant annet)
Politiet har tydeligvis verken funnet noen med mulig drap's motiv (som ikke var på jobb), eller bevis som tyder på at AEH ble drept i S4 (iflg Holden). Ser man på tidslinjen og de andre detaljene passer de perfekt med et Gone Girl plott. Slepesporene ble derfor ikke vasket fordi TH skulle se dem når han kom hjem (sammen med trusselbrev og strips), og tro at hun hadde blitt kidnappet.
Dette tror jeg er noen av grunnene til at politiet kunne ha vært på bærtur i starten. (Men det er GM's skyld, ikke politiet sin skyld, kun et smart plott)
Blir spennende å se hvilken GM som kan skjule seg bak krypto-opplegget, hvis det løses en dag. Tipper det er en type svinder-GM.